Flere vinduer i Opera
Fra : Ulrik Probst

Dato : 10-02-02 11:21

Et lille spørgsmål....

Er det ikke muligt at have 2xOpera-browsere kørende på samme tid, ligesom
man kan gøre med IE???? (man klikker to gange på IE-ikonet, hvilket gør at
der kører 2 browsere på samme tid....det er dét jeg gerne vil kunne gøre med
Opera 6.0)

Med venlig hilsen
Ulrik

Fra : Lars

Dato : 10-02-02 00:14

On Sun, 10 Feb 2002 11:21:26 +0100, "Ulrik Probst"
<ulrik@clubzone.dk> wrote:

> [...]
>der kører 2 browsere på samme tid....det er dét jeg gerne vil kunne gøre med

Preferences | Windows | All Windows
fjern hakket ved 'Open windows inside Opera workspace'

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-02 00:21

Sun, 10 Feb 2002 11:21:26 +0100, skrev "Ulrik Probst"
<ulrik@clubzone.dk>:

>Er det ikke muligt at have 2xOpera-browsere kørende på samme tid, ligesom
>man kan gøre med IE????

Det er da ellers en af Operas store fordele, at man ikke behøver
køreprogrammet flere gange og dermed mindre resourcekrævende.

Du kan jo åbne alle de vinduer du vil i Opera og opnå det samme.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Harder

Dato : 10-02-02 00:45

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> Det er da ellers en af Operas store fordele, at man ikke behøver
> køreprogrammet flere gange og dermed mindre resourcekrævende.

Så vidt jeg ved er det ikke specielt for Opera. Når jeg åbner Netscape
flere gange anvendes den samme process -- det samme for Galeon og
Mozilla.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 10-02-02 04:43

Jesper Harder <harder@myrealbox.com>'s posting:

>Så vidt jeg ved er det ikke specielt for Opera. Når jeg åbner Netscape
>flere gange anvendes den samme process -- det samme for Galeon og

Det tager mindre på /ressourcerne/ at køre MDI -- hvilket netop er
det Opera kan modsat de andre -- end SDI, selvom det måske nok
stadig er den samme/én process, der køres.

Jeg kørte lige en lille test med 6-7 vinduer i Opera, og der var der
forskel på omkring 6-8 pct.point af ledige ressourcer mellem MDI og
SDI (til fordel for MDI).

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html