Hedder det pop-up ?
Fra : Carl Ansgar Andersen

Dato : 09-02-02 18:57

Jeg har prøvet at søge lidt tilbage i gruppen om et spørgsmål der
utivlsomt er blevet stillet før.

Jeg beder om hjælp til en HTML kode hvor man ved at pege på et
understreget ord kan få en lille ramme frem med en forklarende eller
uddybende tekst, samt evt. at rammen lukker igen ved at klikke på
arealet udenfor rammen.
Har forsøgt med 'mouseover' men den forsvinder automatisk så snart
musen er forbi.
Det må gerne være et klik der får den til at forsvinde.

venlig hilsen
Carl Ansgar
M.v.h.
Carl Ansgar Andersen. Bornholm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-02-02 20:46

Sat, 09 Feb 2002 17:57:11 GMT, skrev ansgar-slet-@post3.tele.dk
(Carl Ansgar Andersen):

>Har forsøgt med 'mouseover' men den forsvinder automatisk så snart
>musen er forbi.

Og det er lige nemt det lidt svære.
Jeg kan ikke få et alm. popupvindue til at virke med mouseover,
kun ved klik.

>Det må gerne være et klik der får den til at forsvinde.

Men der findes en IE-only måde at gøre det på, jeg har smidt den
op på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/mspopup.htm>

Hvis du kan bruge det med en alert, så er det nemt nok og det
virker i alle browsere.

Det er der også et eksempel på.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Heidi

Dato : 10-02-02 21:30

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
Kan man på nogen måde undgå den irriterende lyd der altid kommer ved
en Alert?
Hilsen Heidi

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulrik Kold

Dato : 10-02-02 22:00

<SNIP>
> Kan man på nogen måde undgå den irriterende lyd der altid kommer ved
> en Alert?
> Hilsen Heidi

Ja, hvis du sidder på en Windows-maskine (eller en hvilken som helst
maskine, egentlig) kan du slå systemlydene fra. Det plejer at virke på
de irriterende lyde, der kommer ved en Alert :)

..kold

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-02 22:06

Sun, 10 Feb 2002 20:30:00 +0000 (UTC), skrev Heidi
<hei@post8.tele.dk>:

>Kan man på nogen måde undgå den irriterende lyd der altid kommer ved
>en Alert?

Ikke på websiden, det indstiller man i kontrolpanel => lyd,
husker ikke hvilken af dem det er, da jeg slår alle lyde fra, som
noget af det første, når jeg installerer Windows.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Carl Ansgar Andersen

Dato : 12-02-02 13:07

On Sat, 09 Feb 2002 20:46:26 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

Tak for det tilsendte link med eksempler
>Og det er lige nemt det lidt svære.
>Jeg kan ikke få et alm. popupvindue til at virke med mouseover,
>kun ved klik.
Men vel ikke i Netscape ??
Ellers vil detl evt. godt kunne bruges
også ok
> [...]
><http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/mspopup.htm>
>
>Hvis du kan bruge det med en alert, så er det nemt nok og det
Dette for at forklare hvordan jeg tænker at anvende det:
Jeg er ved at renskrive en dagbog som jeg har lyst at brænde på en CD
og fordele til en for en begrænset gruppe.
I dagbogen forekommer nogle tegninger og billeder af personer som jeg
tænker at lægge separat, så de kun kommer frem efter ønske.
Nogle bryder sig ikke om pop-up, det gør jeg heller ikke, men til
nævnte formål synes jeg det kan bruges.

Måske findes der en smartere måde ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-02 14:29

Tue, 12 Feb 2002 12:07:24 GMT, skrev ansgar-slet-@post3.tele.dk
(Carl Ansgar Andersen):

>Men vel ikke i Netscape ?
>Ellers vil detl evt. godt kunne bruges

Et alm. popupvindue med onclick virker i alle browsere, der
forstår javascript.

Det er bare at lave en htmlside, med det ønskede indhold og så
linke til den side.

"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.

--
med venlig hilsen