Bcc på Windows?
Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-02-02 18:24

Hej -

Kan det virkeligt passe at mail-headeren Bcc ikke virker under Windows?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-02-02 18:26

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote in message
> Kan det virkeligt passe at mail-headeren Bcc ikke virker under Windows?

Windows håndterer slet ikke emails.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-02-02 18:50

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> "Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote in message
>
> Windows håndterer slet ikke emails.

Nej, det er bare lige sådan det er formuleret på php.net/mail (under note) -
ved godt det kom lidt forkert ud.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-02-02 21:35

Windows?
> Nej, det er bare lige sådan det er formuleret på php.net/mail (under
note) -
> ved godt det kom lidt forkert ud.

Tænkte nok det var noget i den stil. Men jeg aner virkelig ikke hvad du
spørger om.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-02 18:37

On Sat, 9 Feb 2002 18:24:05 +0100, "Jonas Delfs"
<jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote:

>Kan det virkeligt passe at mail-headeren Bcc ikke virker under Windows?

Den sender den sikkert videre til SMTP-serveren, men headers har ingen
effekt overfor en SMTP-server - det er kun overfor fx sendmail, at det
kan have relevans.

Her er første felt i mail() relevant, så hæld folk i dér i stedet for.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-02-02 18:52

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan have relevans.
>
> Her er første felt i mail() relevant, så hæld folk i dér i stedet for.

Jeg er blevet sat til at lave noget mailingliste-halløj og det kræver jo som
bekendt ret mange resourcer at sende via To.
Nogen idéer?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-02-02 19:16

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet sat til at lave noget mailingliste-halløj og det kræver jo
som
> bekendt ret mange resourcer at sende via To.
> Nogen idéer?

Kig her:
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Mailing_List_Managers/

Måske der er noget du kan bruge...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-02 20:16

On Sat, 9 Feb 2002 18:52:11 +0100, "Jonas Delfs"
<jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote:

>Jeg er blevet sat til at lave noget mailingliste-halløj og det kræver jo som
>bekendt ret mange resourcer at sende via To.
>Nogen idéer?

Det giver ikke nogen mening at sige "via To".

"To:"- og "From:"-headers i e-mails har ingen teknisk betydning. Jeg
kan sende en e-mail fra mig til dig, med "From: poul@nyrup" og "To:
bill@clinton".

Eneste forskel er under Unix, hvor "sendmail -t" er sat til at
håndtere mails, og den vil så følge fx hvad, man har skrevet i "To"
eller "Bcc".

Såvidt, jeg kan forstå, så bruger du Windows, og så er det blot at
bruge første argument til mail() - muligvis skal du blot nøj's med at
hælde en 10-20 e-mail-adresser efter mail() pr. kørsel, da nogle
SMTP-servere ikke gider alt for mange modtagere på samme mail.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-02-02 20:31

> Det giver ikke nogen mening at sige "via To".

Okay så.
Jeg var bare af den overbevisning at det rent resourcemæssigt var det samme
at kalde mail() X antal gange som at kalde mail() med X antal email-adresser
i To.

> "To:"- og "From:"-headers i e-mails har ingen teknisk betydning. Jeg
> kan sende en e-mail fra mig til dig, med "From: poul@nyrup" og "To:
> bill@clinton".

Hvad mener du med at To og From headers ingen teknisk betydning har?
Så burde jeg også (under Windows?) kunne sende en mail til 150 forsk.
adresser som ville se "To: Mailingliste" i deres email-klient?

> Eneste forskel er under Unix, hvor "sendmail -t" er sat til at
> håndtere mails, og den vil så følge fx hvad, man har skrevet i "To"
> eller "Bcc".

Så du siger altså at under Windows(/ved brug af SMTP) vil "To:" blive
ignoreret !?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-02-02 21:40

> Hvad mener du med at To og From headers ingen teknisk betydning har?

Det, der står i "To" og "From" er bare noget tekst. Der kan stå hvad som
helst. Ligesom afsender-adressen i et almindeligt brev, og modtageren på
papiret inden i kuverten.

Men det er meget normalt, at der blot bliver sendt til de adresser, som står
i "To", "Cc" og "Bcc". Headeren "Bcc" bliver så ikke sendt videre.

> Så burde jeg også (under Windows?) kunne sende en mail til 150 forsk.
> adresser som ville se "To: Mailingliste" i deres email-klient?

Ja, det kan du sagtens. Det er meget normalt at man gør noget i den stil.
Hvis du selv er tilmeldt nogle mailinglister kan du jo se hvordan headerne
der ser ud.

> Så du siger altså at under Windows(/ved brug af SMTP) vil "To:" blive
> ignoreret !?

Nej, det siger han ikke noget om.
Men jeg må indrømme, at jeg har ikke studeret sendmail og PHP's mailfunktion
nøje nok, til at sige noget klogt, jeg kan stå inde for.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-02-02 23:59

> [...]

> Hvis du selv er tilmeldt nogle mailinglister kan du jo se hvordan headerne

Jeg har været der men kan ikke helt gennemskue det. Nogen der ved nok om det
til at kunne forklare mig hvordan og hvorledes?

> Nej, det siger han ikke noget om.

Ikke direkte, nej.
Men ved at sige at det kun er under Unix at "To:" eller "Bcc:" følges siger
man vel også at de ikke gør i forbindelse med SMTP/Windows.

> Men jeg må indrømme, at jeg har ikke studeret sendmail og PHP's
mailfunktion
> nøje nok, til at sige noget klogt, jeg kan stå inde for.

:)

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk