Hvilket bundkort?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-02-02 16:40

Hejsa!

Jeg havde umiddelbart sat mine øjne på Asus A7V266-E ATX, men et par
stykker har nævnt nogle andre:

Abit KR7A ATX
Abit KG7 ATX
Epox EP-8KHA+ ATX
Epox EP-8KHAL ATX

Hvordan finder man ud af hvad man skal vælge? Jeg skal højst
sandsynligt bruge en XP 1700+ på den.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-02-02 00:53

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg havde umiddelbart sat mine øjne på Asus A7V266-E ATX, men et par
> [...]

Og nu er også Soltek SL-75DRV4 blevet nævnt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 10-02-02 09:53

> Og nu er også Soltek SL-75DRV4 blevet nævnt.

Og det er et rigtigt fedt og stabilt kort, bruger det selv til den ene af
mine maskiner.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-02-02 12:52

Deaster skrev:

>Og det er et rigtigt fedt og stabilt kort, bruger det selv til den ene af
>mine maskiner.

Altså Soltek-kortet? Det er jo noget billigere end f.eks. Asus-kortet,
og i Soltek-kortet er der så vidt jeg kan se indbygget lydkort (er det
noget værd?).

Der ser bare desværre ud til, at der kun er 2 IDE-porte, altså
mulighed for 4 drev? Er standarden idag ikke blevet 4 porte, altså 8
drev?

Hvordan er blæseren på chipsættet? Larmer den? Skal den evt. udskiftes
med en passiv køleprofil?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 10-02-02 13:31

> Altså Soltek-kortet?

Jep.

>Det er jo noget billigere end f.eks. Asus-kortet,
> og i Soltek-kortet er der så vidt jeg kan se indbygget lydkort (er det
> noget værd?).

Det er da ok, til min arbejdsmaskine er det fint nok, men hvis du skal bruge
den til seriøs gaming, kan det da godt være man skal skifte det ud.

> Der ser bare desværre ud til, at der kun er 2 IDE-porte, altså
> mulighed for 4 drev? Er standarden idag ikke blevet 4 porte, altså 8
> drev?

Det troede jeg også, men der er stadig en del som kun har 2 ide porte inkl.
Soltek. Jeg købte så et ATA 100 kort for 120 kr.

> Hvordan er blæseren på chipsættet? Larmer den? Skal den evt. udskiftes
> med en passiv køleprofil?

Den siger ikke et kvæk, så jeg gider ikke engang pille den af for at finde
ud af om chipsettet kan klare sig uden.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-02-02 14:16

Deaster skrev:

>Det troede jeg også, men der er stadig en del som kun har 2 ide porte inkl.
>Soltek. Jeg købte så et ATA 100 kort for 120 kr.

OK - jeg har sådan set ikke behov for det lige nu, men jeg har 4 drev
tilsluttet nu, og det er jo så kedeligt at løbe tør.

>Den siger ikke et kvæk, så jeg gider ikke engang pille den af for at finde
>ud af om chipsettet kan klare sig uden.

OK - den kan altid blive skiftet hvis den begynder at larme - og flere
har jo haft held med at få bedre køling med en passiv køleprofil end
en blæser - så det er jo godt nok...

Hmm, nu er der så _endnu_ et bundkort at overveje :-| Det er en
jungle...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 10-02-02 14:35

> Hmm, nu er der så _endnu_ et bundkort at overveje :-| Det er en
> jungle...

Jep, men fordelen er at det er ret billigt i forhold til f.eks. Asus, og man
hører om ret få problemer med DRV2/4 kortene.