Lup med lys
Fra : Preben Nørgaard

Dato : 09-02-02 14:42

Hej alle

Jeg er selv indehaver af en aflang lyp i plastik med lys (indeholdende 2
stk 1.5 volt batterier), hvorpå der står skrevet Classic Vision. Linsen er
ca. 3 * 2,5 cm. Den er udmærket ved læsning af vanskelig læste skrifter.

I Viborg har jeg endog set nogle bruge lup for bedre at kunne se billede på
microfishevieweren.

Jeg er på jagt efter en tilsvarende lup til min datters svigerfar. Er der
nogle som kan fortælle mig, hvor man købe en tilsvarende lup.

Venlig hilsen Preben Nørgaard
Mail: pn.spo27@oncable.dk

Fra : Kim N. Jensen

Dato : 09-02-02 17:25

Frimærkesamlere bruger også noget i den stil, så mon ikke en frimærkehandler
har dem?

Med venlig hilsen/Kind Regards

Kim N. Jensen
--
Sælges: Brugte bøger/cd/lp på
http://home2.inet.tele.dk/kim-niel/overskud/index.html

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-02-02 17:34

On Sat, 9 Feb 2002 14:41:30 +0100, Preben Nørgaard wrote:

> [...]
>
>Jeg er på jagt efter en tilsvarende lup til min datters svigerfar. Er der
>nogle som kan fortælle mig, hvor man købe en tilsvarende lup.

Jeg tror ikke det vil være en fordel at der er lys i luppen, når du
skal kigge på en mikroficheskærm, men du kan selvfølgelig bare lade
være med at tænde

Uanset om du vælger med eller uden lys, vil du kunne finde op til
flere modeller hos en frimærkehandler, men næsten helt sikkert også i
en bog-/papirhandel.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 09-02-02 18:14

"Preben Nørgaard" wrote:

> Jeg er på jagt efter en tilsvarende lup til min datters svigerfar. Er
der
> nogle som kan fortælle mig, hvor man købe en tilsvarende lup.

Min er købt hos en optiker.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Show The Andersens

Dato : 09-02-02 18:41

For et par år siden ca hundrede kr hos en frimærke/ mønthandler. Og jo den
er også egnet til læseapperatet og til kortlæsning under bilkørsel.

Annette

Fra : csf2280

Dato : 09-02-02 19:19

Mon ikke den kan købes hos dit lokale Kommunikationscenter, som hjælpemiddel
til svagsynede
Venlig hilsen
Karen

Fra : Preben Nørgaard