Brian De Palma : Sublimt
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-02-02 14:14

Har De Palma nogensinde lavet en decideret dårlig film ?

Måske. Men jeg har faktisk aldrig fået set The Bonfire Of The Vanities.

Men de andre film han har lavet.....og jeg nævner bare i
flæng......Scarface, Sisters, Carrie, The Untouchables, Carlito's Way, Snake
Eyes, Dressed To Kill.....WOW.....det er nogle seriøst potente film !

Jeg er vild med hans måde at bruge kameraet på, måden han forstår at udnytte
den rigtigt brede Panavision framing på, og så selvfølgelig den altids
nærværende scene hvori han bruger splitscreen funktionen.......det er
sublimt.

De Palma ; det er guf for kendere, og filmelskere.

Thomas

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 09-02-02 14:23

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
Snake
> Eyes, Dressed To Kill.....WOW.....det er nogle seriøst potente film !

Var det med vilje at du ikke nævnte Mission To Mars?
- men bortset fra det, vil jeg i det store hele give dig ret...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-02-02 14:47

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Var det med vilje at du ikke nævnte Mission To Mars?
> - men bortset fra det, vil jeg i det store hele give dig ret...

Den glemte jeg ! Men jeg har faktisk aldrig set den.....

Thomas

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 09-02-02 14:39

> [...]
Snake
> Eyes, Dressed To Kill.....WOW.....det er nogle seriøst potente film !

snake eyes er da virkelig en skod-film IMO

Caz

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-02-02 14:50

"Casper Lyngsø" <lyngsoe@abk.auc.dk> skrev i en meddelelse

> snake eyes er da virkelig en skod-film IMO

Neeeeeeej den er ikke. Nu holder du op.

Jeg har lige set den for et par timer siden, og den holder hele vejen
igennem.

De første ca. 15 minutter, er virkelig fedt film, og resten af de ca. 94
minutter, som filmen varer, er ligeså geniale.

Thomas

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 09-02-02 15:04

> "Casper Lyngsø" <lyngsoe@abk.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Neeeeeeej den er ikke. Nu holder du op.

Ok, det var måske lige sat på spidsen, men den er under middel.

> [...]
>
> De første ca. 15 minutter, er virkelig fedt film, og resten af de ca. 94
> minutter, som filmen varer, er ligeså geniale.

Det er muligt at det er godt filmet, men plottet er altså noget fladt.

Caz

Fra : Peter Fleinert

Dato : 09-02-02 15:41

> Det er muligt at det er godt filmet, men plottet er altså noget fladt.

Jeg er af samme holdning. Den er fedt lavet og har en masse gode ting. Det
er bare trist at der ikke går lang tid før man har gennemskuet plottet.
Generelt mener jeg at Palma har lavet en masse gode film, men noget er meget
tamt. IMO er Mission Impossible og Mission to Mars flotte film men
handlingsmæssigt noget bras. Det virker som om at tingene ikke altid er lige
velovervejede, og at der bare skal tjenes penge. De Palma film jeg holder af
er The Fury, Blow out, Body Double, Raising Cain, Scarface og selvfølgelig
The Untouchables. Det Palma er god til er de solide thrillere som f.eks Blow
out og Raising Cain. Nå det kører bedst for ham kan han faktisk få det til
at løbe koldt ned af ryggen på mig, hvilket IKKE skete med Mission Im...og
M2M.
Peter.

Jeg glemte helt at jeg også finder Carlito's way fremragende.

Fra : Rar Morfar

Dato : 10-02-02 11:50

Jeg har set filmen også og den holder altså ikke særligt langt for mit
vedkommende!

Ikke en film jeg gad se 2 gange - eller 15 gange som det gør sig gældende
med Braindead, Terminator 2 og Predator

Rune

Fra : Martin Krat

Dato : 10-02-02 12:08

Nogen af hans film finder jeg overvuderet, men nogen af dem er oxo ok, men
jeg syntes ikke han ligger i klasse med Stone, Scorsese eller FFC

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-02-02 09:17

> [...]
> sublimt.
>
> De Palma ; det er guf for kendere, og filmelskere.

Body Double var for nyligt på TV3, og den er faktisk også ret god. Men M2M
stinker lidt for vildt. Snake Eyes og Raising Cain var jeg heller ikke vilde
med. Til gengæld er The Untouchables, Scarface, Blow Out og Casulties of
War rigtig gode film.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-02-02 10:24

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev:

> [...]
> Snake Eyes og Raising Cain var jeg heller ikke vilde
>med. Til gengæld er The Untouchables, Scarface, Blow Out og Casulties of

Jeg er stort set enig med dig, bortset fra Snake Eyes, der måske ikke
har verdens bedste plot, men til gengæld er en teknisk bedrift. Den
starter med ét langt klip (der varer adskillige minutter), og senere
kommer den samme scene set fra en anden synsvinkel, også i ét langt
"tracking shot". Det er dæleme imponerende.

Niels Søndergaard