VPN, hvilke protokoller?
Fra : Rune Zimmermann

Dato : 09-02-02 12:57

Hej NG.
Jeg prøver at lave fildeling/netværksdrev via en VPN forbindelse. Hvilken
protokol skal der bruges? jeg synes kun at kunne få ipx til at connecte, men
jeg har ikke umiddelbart adgang til mapper osv.
Nogen foreslag?

Rune Zimmermann

Fra : Steen Suder

Dato : 09-02-02 13:41

Rune Zimmermann wrote:

> [...]
> protokol skal der bruges? jeg synes kun at kunne få ipx til at connecte, men
> jeg har ikke umiddelbart adgang til mapper osv.

Start med at fortælle om dit setup:
OS, software, netværk etc.
Kører det over internet? Hvilke routere er der imellem? Hvad vil du
gerne kunne?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 09-02-02 13:45

> Start med at fortælle om dit setup:
> OS, software, netværk etc.
> Kører det over internet? Hvilke routere er der imellem? >Hvad vil du gerne
kunne?

Jeg har en XP workstation stående på en adsl forbindelse. På denne maskine
skal en række "clienter" kunne kobble sig på. Det er en betingelse at de kan
oprette et netværksdrev. Jeg snakker VPN med windows.
Se evt. mit sidste indlæg igår om indgående modem-forbindelse

Rune Zimmermann

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 09-02-02 19:55

Kører klienterne også XP eller måske windows 98 ?

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen