Norton personal firewall vs Zonealarm
Fra : Henning Lund

Dato : 09-02-02 11:10

Jeg har testet begge programmer med standardindstillingen for
sikkerhed som der anbefales, hvis jeg kigger i loggen over attack i
begge programmer, viser Norton ingen attack i løbet af et døgn, mens
Zonealarm har en stribe af registrerede angreb fra forskellige ip
adresser, i går var der over 100 attack, det skal så siges at der står
i zoneloggen at det kan være en tilfældighed at ip adressen blev ramt.
Jeg synes det er sært at der er så meget forskel fra Norton til
Zonealarm, burde Norton ikke have de samme attack i loggen som ZA?

Nå men noget andet er, jeg synes at ZA er den mest interesante at
bruge, da den har den lille finurlighed hvor man ved et par klik kan
se hvor ip adressen for attacket stammer fra, kan man ikke få en
version af Norton som kan gøre det også?

Norton er efter min mening lettere at sætte op, jeg var lidt i tvivl
om i ZA hvad der skulle gives lov til at gå på nettet af programmer,
hvor imod Norton beskriver programmerne i et lettere forståeligt sprog
for unørdede pc brugere, eller tager jeg fejl?
--
Mvh/best regards
Henning Lund