10Mb <-> 100Mb
Fra : Svend Hjorth

Dato : 09-02-02 10:10

Jeg har en DI-804 router med 4 10/100Mb forbindelse, og alt her fungerer
fint.

Hvis jeg kobler mit gamle hub Level One 10Mb hub til, for at få flere PC'er
på. det virker ikke.

Jeg forbinder en af portene på routeren til uplink porten på hubet!

Hilsen

Svend
svend.hjorth@tdcadsl.dk

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 09-02-02 10:15

Svend Hjorth wrote:
> Jeg forbinder en af portene på routeren til uplink porten på hubet!
Med et lige kabel?

mvh. Martin

Fra : Svend Hjorth

Dato : 09-02-02 10:17

Ja jeg anvender udelukkende lige kabler

svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-02 10:32

"Svend Hjorth" <svend.hjorth@post3.tele.dk> wrote in message

> Ja jeg anvender udelukkende lige kabler

Tjek om du ikke deler en port, med uplink porten.

Fra : Svend Hjorth

Dato : 09-02-02 10:36

Hej Bjarke.

Mener du at hvis uplink er nr 5 port må der ikke være tilsluttet i port 5.
Det er der IKKE.

Svend

Fra : Svend Hjorth

Dato : 09-02-02 10:40

Jeg kan se at hvis jeg søger "Andre computere" er der trafik mellem Routeren
og uplink porten pu hubet, men ikke på porten til den tilsluttede PC.

PC'en har fint forbindelse hvis jeg flytter den ned direkte på Routeren

Svend

Fra : Steen B

Dato : 09-02-02 10:56

On Sat, 9 Feb 2002 10:17:15 +0100, "Svend Hjorth"
<svend.hjorth@post3.tele.dk> wrote:

>Ja jeg anvender udelukkende lige kabler
>
>svend
Så prøv med et x kabel
/steen

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 09-02-02 11:09

Steen B wrote:
> Så prøv med et x kabel
Da ikke når man bruger uplink port..

/Martin

Fra : Svend Hjorth

Dato : 09-02-02 12:10

Jeg har nu prøvet at flytte rundt ved at anvende en alm. port i hubet som
forbindelse til routeren og dernæst flytte det tilbage i uplink porten. og
nu

guderne må vide hvorfor

virker det.

Tak for hjælpen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 09-02-02 11:03

Svend Hjorth wrote:

> Ja jeg anvender udelukkende lige kabler

Prøv at bruge en af de almindelige porte i stedet. Jeg har haft lavet
den samme øvelse som dig, og med computere fungerede det fint. Jeg
havde til gengæld problemer med at konfigurere en printserver, der var
sat i hubben. Da jeg derefter satte den i 804'eren var der ingen
problemer. Sluttelig satte jeg den tilbage i hubben (efter
konfigurationen) og den virker nu fint, dog skal jeg have den tilbage i
804 hvis jeg vil konfigurere den (men det vil jeg ikke)

Venlig hilsen
Peter
--
Når jeg bliver 60 holder jeg op med at arbejde. Og hvis de andre
opdager det går jeg på efterløn