Problemer med Asus P2L97, store diske og W~
Fra : DWM

Dato : 09-02-02 08:43

Hejsa,

Jeg har noget af et specielt problem med dette bundkort og store diske.
Jeg har prøvet at sætte både en 20GB og en 40GB disk og installation
af Windows 98SE. Efter den er kommet til hvor man kan vælge tidszone,
genstarter den, scandisk kommer og siger at windows ikke er blevet lukket
ordenligt og at der er problemer med FAT + en del ini filer som er korrupte.
Efter scandisk har rettet fejlene køre den videre og kommer så igen til hvor
man kan vælge tidszone og sådan bliver det ved med at køre i ring.
Det er ligemeget om jeg deler disken op eller ej og om jeg vælger FAT16
eller 32. Det er stadig samme problem. Den har ingen problemer med at
finde disken i BIOS med den fulde kapasitet.
Normalt vil jeg så tro at det er fordi at computeren er ustabil pga varme
problemer eller lign. men jeg har prøvet med en 4.3GB disk og det virker
perfekt. Jeg vil lige høre om andre har haft samme problemer som mig og
om der skulle være en løsning.

Bundkortet har BIOS rev. 1009 og de diske der er problemer med er
henholdsvis en Maxtor DiamondMax Plus D740X 20GB og en
Seagate Barracuda IV 40 GB. Maxtoren røg tilbage fordi jeg troede at
den muligvis var defekt men siden at det er det samme problem med
Seagaten har den sikkert ikke fejlet noget. Der blev prøvet med Maxtor
Boot program også uden held.

/Kenneth Iversen