Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batteri til Coolpix 995?
Fra : Jon Nielsen

Dato : 08-02-02 23:46

Er der nogen der har fundet (genopladelige) alternativer til Nikons EN-EL1
batteri? Det koster jo en formue (5-600 kr!!)

/Jon

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 09-02-02 11:10

Hej Jon
Du skal ikke eksperimentere med dit batteri. Det kan gå grueligt galt. Køb
et originalt batteri , og glæd dig så over at det ikke er et fuji du skal
købe som koster 7-800kr.
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Jon Nielsen

Dato : 09-02-02 13:15

Hej Flemming,

Jeg havde nu ikke tænkt mig at 'eksperimentere', for selv om batterierne er
dyre, så er kameraet endnu dyrere. Jeg synes bare at 5-600 kr for et batteri
er meget dyrt og ville derfor høre om alternativer.

Nikon beskriver selv 3 muligheder for at få strøm på kameraet
- EN-EL1
- Lysnet adapter (EH-21), men uden en MEGET LANG ledning kan den ikke
bruges.
-2CR5 lithium batteri (ca 100-120 kr), men er så vidt jeg har set IKKE
genopladeligt. (Jeg har checket www.batterier.dk og www.batteries.com, men
kan ikke finde genopladelige batterier med det format)

Jeg har i en test (som jeg ikke kan finde igen) set at det skulle være
muligt at bruge AA batterier (med ekstraudstyr).

www.steves-digicams.com fandt jeg denne 'power pack'
(http://www.steves-digicams.com/maha_powerbank.html), som skulle kunne
bruges til en række digital-kameraer. Er der nogen der har prøvet den?

/Jon