Pinnochio 26
Fra : Biker-Man

Dato : 08-02-02 22:06

Hej

Er der nogen her der kender en Pinocchio 26

Mvh
Thomas

Fra : Hans

Dato : 09-02-02 11:54

Jo da ,det er den med 2 finnekøle.
Tror jeg nok.
Hans

Fra : Biker-Man

Dato : 09-02-02 19:31

Jeps lige præsist.

Er der ikke en torpedokøl imellem de 2 finnekøler.

Er der nogen der ved hvem der har fremstillet den, eller hvilken størrelse
sejl der er på den, evt. en pris på at få fremstillet nye sejl til den.

Kender i et link hvor man kan læse om den.

Mvh
Thomas

Fra : Bo Jensen

Dato : 09-02-02 20:49

"Biker-Man" <tvn.fjern_dette.@linux.eucsyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sejl der er på den, evt. en pris på at få fremstillet nye sejl til den.
>
> Kender i et link hvor man kan læse om den.

Hej.

OK, jeg gi'r mig. Sådan en båd kender jeg ikke. Så måske findes der
alligevel en Pinocchio 26. Men hvilken van(d)skabning kan det mon handle om?
Aldrig før har man set (eller hørt om) en båd med 2 finnekøle plus en
torpedokøl. 2-kølskonceptet (bilgekeels) kender vi jo dog fra
kanalfarvandene. Er det mon i familie hermed? Eller menes der måske, at
Pinocchio'en har en køl bestående af to finner på række med en torpedovægt
ophængt imellem disse?

Mvh
Bo

Fra : Bo Jensen

Dato : 09-02-02 20:37

" Hans" <spam_urd@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jo da ,det er den med 2 finnekøle.
> Tror jeg nok.
> Hans

Hej.

Nej, det er det ikke. For det første hedder den Pinocchio 23. For det andet
har den ikke 2 finnekøle. Den har en vindueskøl.

Mvh
Bo

Fra : Biker-Man

Dato : 09-02-02 22:31

> Nej, det er det ikke. For det første hedder den Pinocchio 23. For det
andet
> har den ikke 2 finnekøle. Den har en vindueskøl.

Ejeren påstår at den hedder Pinocchio 26, har spørgt ham om det ikke er en
Pinocchio 23.

Mvh
Thomas

Fra : Hans

Dato : 11-02-02 02:22

Jeg er ret sikker på at den hedder
Pinnochio.26 Og der er 2 køle der er forbundet forneden. Vi har et sådant
eksemplar i "Lynetten". den har målene 6,95x2,25x1,22 vægt 600 kg plus
420 i torpedoen mellem kølene. Konstruktør Verner Jensen .1971. der er et
billede i Danske lystbåde bind 2 side 131.kryds egenskaberne er ringe.meget
jollepræget.
Hans.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-02-02 18:01

hmmm, nu er det jo ikke altid at det hænger helt sammen med "navnet", men
6,95 er jo godt og vel 23 fod. Og tilfældigvis samme længde som Pin.23. -
men det er jo altid bådkonstruktørerne dispositioner er logiske .....

/Bjarke

Fra : Leif Dannemann

Dato : 11-02-02 21:15

Hej med jer sejlbådskyndige
Kiba af lynetten er en Pinnochio 23
hvis i er i tvivl kan i jo spørge Bjarne Gottlieb som er Kibas ejer
med sejler hilsen
Leif