Kan staniol bruges?
Fra : Anja

Dato : 08-02-02 21:42

Hejsa

Kan man ligge staniol bagved en reol, så Bimmer ikke hopper derned igen?
Nu har han snart ligget dernede hverdag om dagen i 1 uge, og det kan han da
ikke blive ved med :( Han kommer kun op, når han skal have noget og spise
og på kattebakken, og om natten er han også oppe.

/Anja

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-02-02 14:39

Hej Anja

Prøv dette, som er et forslag fra Camilla Baird, og som en af mine svenske
internetvenner har haft held med:

Et forslag er at begrænse dens plads til et rum - sætte sig godt til rette
på gulvet i rummet og foretage sig noget som ikke involverer kontakt med
katten overhovedet. Altså ignorer katten fuldstændigt.
(Man kunne også sove på en madras på gulvet inde hos katten.)
Katten bør efter noget tid blive så nysgerrig at den kommer hen og snuser.
Man må ikke røre katten endnu - blid snak kan den sikkert tolerere på dette
stadie.
Først når katten forhåbentlig begynder at gnide sig op ad en kan man begynde
forsigtigt at røre ved den.
Derfra skulle det gerne gå langsomt fremad.

Jeg har aldrig selv prøvet dette men jeg har hørt at det er sådan man gør
med bange katte - jeg synes det lyder som en god metode. MEN den kræver
TÅLMODIGHED. TÅLMODIGHED, OG ATTER TÅLMODIGHED!!!

Nina

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina

Dato : 09-02-02 15:45

Jeg har engang haft en succes-oplevelse med at læse en god bog højt for en
kat. Men ignoreret blev den totalt. Jeg sad med ryggen til den, og når den
kom frem fra sit skjul, gjorde jeg nøjagtig som jeg ville have gjort hvis
den ikke var der. Jeg tog ingen hensyn til mine bevægelser for kattens
skyld. Det virker modsat, for man vil netop sidde så stille som muligt, ikke
rejse sig eller gøre hurtige bevægelser, men katte er ikke dumme. De
opfatter hvis man gør alt anderledes, tager for meget hensyn, og ser det
som en trussel og er på vagt.

Forsyn dig med en madras på gulvet, et tæppe så du kan tage en lur, guf,
the og en god bog. Alt i alt en lille lejrtur i stuen Forlad gerne
rummet et par gange, men kom ikke listende tilbage. Bare helt almindeligt og
fortsæt din højtlæsning. Du kan også vænne tilbage dagen efter og fortsætte
hvor du slap

Mine katte er altid meget interesseret i slikposer, ikke nødvendigvis
indholdet, lyden og lugten er nok. Aviser er også gode. Ganske simpelt hyg
dig og udnyt at alle katte er nysgerrige, men værdi den ikke et blik. Men
lad den høre din stemme. Der skal ikke kun være stille.

At det ikke virker første gang, bør ikke afholde dig fra at prøve det igen.

Der er også andre ting man kan lave. Hvad med at klippe julepynt? Alle
herhjemme deltager når der sker sådan nogle ting. Ved godt det ikke lige er
årstiden, men så er du da klar når det bliver december Der er mange
flere ting, kan bare ikke komme på dem nu.
Måske andre her i gruppen kan bidrage med oplevelser, hvad får jeres katte
til at "ville være med" ?

Bare en idé. Held og lykke

Lad det være om morgenen eller aftenen. Herhjemme skal der VIRKELIG foregå
meget, før de gider at rejse sig midt i slumre-timerne (middag/eftermiddag).

Hvordan er jeres kattes "tidszoner"?

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-02-02 16:12

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
.. Hvad med at klippe julepynt? Alle
> herhjemme deltager når der sker sådan nogle ting. Ved godt det ikke
lige er
> årstiden, men så er du da klar når det bliver december

Tja og har man ikke lyst til julerier nu ville påskepynt være
højaktuelt ... f.eks kartonudskræringer eller eller filtning .. smil
fra Ami

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 11-02-02 19:55

Nina skrev i meddelelsen ...

> [...]

>flere ting, kan bare ikke komme på dem nu.
>Måske andre her i gruppen kan bidrage med oplevelser, hvad får jeres katte

Her i huset er begge katte vilde med at lægge puslespil sammen med mig. Hvis
du ikke vil have katten på bordet, kan du måske lægge det på gulvet? Vores
katte synes, det er evigt spændende og holder også af at ligge i bakken med
brikker. Det skal dog ikke være et puslespil, du er øm over, for der kan
godt blive bidt i et par brikker undevejs...

Ellers er jeg enig med Nina El Falaki - ignorer katten, lad være med at kæle
for den (jeg ved godt, det er svært) til den selv beder om det.

Held og lykke!

Hilsen Birgitte

Fra : Rie Lysvad

Dato : 10-02-02 00:56

Hej Anja

Der findes noget i dyreforretninger der hedder "Gå væk kat" - det er en
spraydåse og hvis du sprayer bagved reolen, er der da en chance for at han
p.g.a. af lugten ikke hopper derned igen, men så skal du jo have et andet
sted til ham, hvor han kan føle sig tryg. Men jeg tror det er en god ide at
lægge dig på en madras på gulvet.Du må prøve dig frem.

med venlig hilsen Rie og Sonni og Niki

Anja <naughtygirl@FJERNDETTE2night.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6437de$0$62896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...