Alarm på Bundkort
Fra : Mogens Olsen

Dato : 08-02-02 20:24

Hej.

Efter et par timer kørsel på min ASUS A7V 133-c med 1 Ghz Thunderbird og
med G-Force 7100 32 ram
lyder der alarm som en AMBULANCE hvad er det alarm for?? jeg syntes ikke jeg
kan se det i manuellen.

Hilsen Mogens

m2olsen@worldonline.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-02-02 20:31

"Mogens Olsen" <m2olsen@worldonline.dk> skrev
> [...]
og
> med G-Force 7100 32 ram
> lyder der alarm som en AMBULANCE hvad er det alarm for?? jeg syntes

Ifølge http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm sidder
processoren ikke ordentligt i soklen, eller også er den defekt.

Jeg tror nu snarere at det tyder på overophedning - Undersøg om
processorblæseren kører rundt, og sørg for at der er tilstrækkelig
luftgennemstrømning i kabinettet.

mvh
Peter

Fra : Mogens Olsen

Dato : 08-02-02 20:50

Tak for svaret.

Mogens.

--
m2olsen@worldonline.dk
http://home.worldonline.dk/~m2olsen

Fra : Aksel

Dato : 08-02-02 23:07

"Mogens Olsen" <m2olsen@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> med G-Force 7100 32 ram
> lyder der alarm som en AMBULANCE hvad er det alarm for?? jeg syntes ikke

Denne fejlmelding er megert almindelig på ASUS bundkort, det skyldes at din
CPU ventilators hastighedssignal ikke passer til ASUS, du kan fjerne alarmen
ved at disable fan warning i BIOS, hvis du ikke vil det er du nødt til at
finde en anden ventilator.
Hvis du vil have overvågning kan du installere MBM, programmet er freeware,
du kan downloade fra http://mbm.livewiredev.com/ i dette program kan du se
temperaturer, fan speed og sætte alarm for temperatur og hastighed.
Brug ikke Asusprobe der er på din CD, den er meget ustabil og giver hele
tiden alarm

Hilsen Aksel

Fra : Mogens Olsen

Dato : 09-02-02 09:34

Aksel skrev...........
> [...]
> temperaturer, fan speed og sætte alarm for temperatur og hastighed.
> Brug ikke Asusprobe der er på din CD, den er meget ustabil og giver hele

Hej.
Tak for det, jeg kan heller ikke forstå hvorfor den giver alarm, temp er kun
ca 50 g så den skulle ikke være for varm, den har ellers kørt 1 års tid uden
problemer men er pludselig begyndt.

Hilsen Mogens.