Lavpris Hardware Firewall ?
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-02-02 15:40

Er der nogen der kan anbefale en rimelig lav pris hardware firewall ?

Gerne link til forhandler !

--
~Jeg søger arbejde - Datamatiker + CCNA læs mere på www.callesen.tk~

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-02-02 16:25

"Uffe S. Callesen" <usc@os.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan anbefale en rimelig lav pris hardware firewall ?
>
> Gerne link til forhandler !

Hvis du har mod på det kan du flække noget sammen af en gammel maskine og
noget FreeBSD relativ let (du får dummynet traficshaping oveni hatten også
:))
Det er ganske gratis hvorimod f.eks en ZyXEL Zywall koster en 4-5k

/Dennis

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-02-02 18:53

fx www.gnatbox.com

> Det er ganske gratis hvorimod f.eks en ZyXEL Zywall koster en 4-5k

En ZyWall-1 koster 2k (excl moms).

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-02-02 19:19

Jeps havde overvejet muligheden - desværre er en sådan hverken særlig sexet
eller praktisk Og alene strømforbruget gør nok at en "rigtig" firewall
vil være et bedre køb....

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C64108B.2040602@example.net...

Fra : Jonathan Fromer

Dato : 08-02-02 21:16

> Jeps havde overvejet muligheden - desværre er en sådan hverken særlig
sexet
> eller praktisk Og alene strømforbruget gør nok at en "rigtig" firewall
> vil være et bedre køb....

Skal det være "sexet" og med lavt strømforbrug så prøv at tjekke
www.soekris.com .
De sælger små singleboard computere hvor man istedet for en hd bruger en
compact-flash, ligesom dem der bruges af digitale kamerarer, til operativ
systemet...

mvh. Jonathan

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 08-02-02 21:31

"Uffe S. Callesen" wrote:

> Jeps havde overvejet muligheden - desværre er en sådan hverken særlig sexet
> eller praktisk Og alene strømforbruget gør nok at en "rigtig" firewall
> vil være et bedre køb....

Hej
jeg har noget lignende, d.v.s.en maskine som er tændt hele tiden. Det er en
330Mhz K6, med 128M RAM.
Når den slukker Harddisken og skærmen, brugen den ca 30W, det koster ca 1,-
krone om dagen.......

m.v.h.
Jørgen Elmer

Fra : Arne Keller

Dato : 08-02-02 21:14

On Fri, 8 Feb 2002 15:39:49 +0100, "Uffe S. Callesen" <usc@os.dk>
wrote:

>Er der nogen der kan anbefale en rimelig lav pris hardware firewall ?
>
>Gerne link til forhandler !

Hvis du kan leve med et trådløst net:

http://www.wavelan.com/template.html?section=m59&page=129&envelope=95

Hvis du installerer denne software har du et trådløst net, en NAT
router og en firewall.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-02 23:09

wrote:

> Er der nogen der kan anbefale en rimelig lav pris hardware firewall ?

Cisco PIX 501 (ca. 600$ i listepris).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 09-02-02 00:16

"Uffe S. Callesen" <usc@os.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan anbefale en rimelig lav pris hardware firewall ?

http://www.smoothwall.org/ samt en "strippet" 486 eller Pentium.......

Jens

Fra : MJ

Dato : 09-02-02 07:31

> Er der nogen der kan anbefale en rimelig lav pris hardware firewall ?
>
> Gerne link til forhandler !

Zywall1 har jeg hørt fingerer fint. Router, Firewall og 4-ports switch i en
box. 2139.- på edbpriser.dk

MJ