Familiebil.......
Fra : Henrik

Dato : 08-02-02 11:44

Hej NG !

ER der nogen der har erfaringer med hhv. Citroen Berlingo/Renault Kangoo -
gode - som dårlige.

Jeg tænker bla. på serviceringen hos Volvo [Renault] - hvordan virker det ?
pris/kvalitet ?, plads til barnevogn osv. osv.

Alle kommentarer er velkomne

PS. Jeg har haft dette indlæg i dk.fritid.bil, hvor det måske rettelig hører
til - uden andre kommentarer end de sædvanlig øbber-bøv...

/Henrik

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 08-02-02 12:13

Hej

Vi har en Peugot Partner (=Citroen Berlingo) og den er vi meget glade for.
Vi har dog ingen børn (endnu!) og derfor ingen erfaring mht. barnevogn og
autostole, men jeg kan kun forestille mig at det vil være ligetil. Der er
god plads i bagarerummet og bagsædet er hævet så passagerer har bedre
udsigt.
Derudover har vi kun gode erfaringer med serviceen hos Peugot.

Mvh
Stinne

Fra : Mette Svangren

Dato : 08-02-02 12:34

Stinne skrev

(snip)

> [...]
> udsigt.
> Derudover har vi kun gode erfaringer med serviceen hos Peugot.

Vores erfaring er ligeledes meget god med Citroen Berlingo. Vi har en datter
på 1 år, og det er ualmindelig nemt med barnevogn etc. Har vi ikke andre
store ting med og skal det gå lidt hurtigt, kan barnevognen blot sættes ind
bagi med blot kalechen slået ned.
Autostol er let at have med at gøre, da bilen er så høj, hvilket giver en
god arbejdsstilling, når barnet skal sættes ind. Vi har valgt at have hende
på forsædet så længe hun sidder i en bagudvendt stol, og her er det smart at
airbaggen på passagersiden kan slås fra med tændingsnøglen.
Vi har endvidere valgt en Innovation model, hvor der er A/C, det er rart for
alle, men især for barnet.

Held og lykke!

Mette

Fra : Kirsten og Lars P. V~

Dato : 08-02-02 23:37

Hej Mette
Vi har også en Citroen Berlingo, hvordan slår i airbagen fra og hvor? Det er
nemlig ikke særligt rart ikke at kunne se barnet i en bagudvendt autostol på
bagsædet
Hilsen Kirsten

Fra : Sofie

Dato : 15-02-02 11:51

"Kirsten og Lars P. Vendelbo" <Vendelbo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> nemlig ikke særligt rart ikke at kunne se barnet i en bagudvendt autostol

Hejsa.

Til venstre for førersædet er der ern rød lås.
Den passer til tændingsnøglen.
Sæt nøglen i og drej. (Jeg kan ikke lige huske
til hvad side, men der er en indikator).
Så skulle den være slået fra.

Mvh.
Sofie

Fra : Mette Svangren

Dato : 15-02-02 12:27

"Sofie" <villerup@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Den passer til tændingsnøglen.
> Sæt nøglen i og drej. (Jeg kan ikke lige huske
> til hvad side, men der er en indikator).

Det er dog ikke i alle Berlingoer man kan slå air baggen fra. Det afhænger
vist af alder og/eller udstyrsniveau.

MVH Mette

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-02-02 07:54

In article <3c6cf068$0$62899$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> wrote:

> Det er dog ikke i alle Berlingoer man kan slå air baggen fra. Det afhænger
> vist af alder og/eller udstyrsniveau.

Det vil nok være en særdeles god ide at kontakte forhandler/værksted med
det spørgsmål.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Sofie

Dato : 08-02-02 13:01

"Henrik" <hekre@wmdata.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hører
> til - uden andre kommentarer end de sædvanlig øbber-bøv...

Hej.

Vi har også en Citroen Berlingo og er meget glade for den.
Nogle barnevogne kan godt være en lille smule høje, selv
med kalechen slået ned, så der kan man blive nødt til at
slå hele kassen ned for at kunne se bagud.

En anden god ting er at man kan indstille rattet til den højde
der passer bedst til en.

En sjov historie i den anledning:
Da svigerfar så hvor meget plads der var, sagde
han prompte at nu kunne vi jo godt komme i
gang med at lave nogle flere børnebørn til ham.

Mvh.
Sofie

Fra : Stine

Dato : 08-02-02 21:05

"Henrik" <hekre@wmdata.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker bla. på serviceringen hos Volvo [Renault] - hvordan virker det
?
> pris/kvalitet ?, plads til barnevogn osv. osv.

Jeg kender hverken til den ene eller anden bil, men servicen hos Volvo -
eller rettere Bilia - har aldrig fejlet noget - tværtimod!

Når vores har været inde har jeg nærmest kunne vælge og vrage imellem
lånebilerne (de ville presse min mand på 2 meter ned i den mindste Renault -
ville nu gerne have set ham prøve!). De vil sikkert også gøre deres yderste,
hvis du siger, du skal bruge én med plads til barnevogn.

Yderligere, har de altid overholdt de aftalte tidspunkter, sidst fik vi
bilen tilbage 3 uger før tid (de havde afsat 6 uger til reperation), så jeg
kan kun sige god for det.

/Stine

Fra : Charlotte & Torben J~

Dato : 31-03-02 08:19

Hej Henrik

Jeg har også erfaring med Citroen Berlingo, men nok af en lidt andren
karakter. Jeg arbejder som Falck-redder og kører ambulance ca. 95 % af min
tid. Vi var ude til et færdselsuheld den anden dag, hvor der var en Citroen
Berlingo der var involveret, sammen med en Ford Escort.

Escorten gik først ned i venstre grøft, derefter hen over vejen, og ned i
den anden grøft, og derefter ind over en gårdplads og til sidst endte den i
bagenden på en Berlingo, som fortsatte ind i en mur. Escorten, fik nogle
ubetydelige buler, i fronten, og føreren kunne selv stå ud, men Berlingo'en
blev smadret til atomer. Den er tilsyneladende ikke særlig god ved
påkørsler, og havde der evt. siddet personer i Berlingoen, havde de med 100%
garanti været slået ihjel.

Jeg synes man burde tænke lidt på hvis uheldet er ude, hvordan bilen
reagerer på dette.

med venlig hilsen

Torben Jørgensen