Et Spøgsmål
Fra : Martin & Lisbet

Dato : 08-02-02 08:55

Jeg har et spørgsmål. Hvis man har en kat der skal have killinger, skal man
så have en særlig plads til formålet - en særlig kasse eller noget ??
Der må jo være nogen her der har prøvet det før.

Fra : Birgitte

Dato : 08-02-02 09:35

Hej Martin
Hvis din kat skal have killinger, vil det være en fordel, allerede halvvejs
i drægtigheden, at have en fødekasse gjort klar.
Det kan godt være en papkasse, eller du kan bygge en i træ.
En god ting er ikke at lave kassen for stor, da hunmissen gerne vil kunne
stemme imod siderne under fødslen.
Vi har bygget i spånplade, nogle stykker, men da skal det være før
drægtighed, da spån udskiller en lugt og støv som kattene ikke er så glade
for.
Vores kasser er 0.50 x 1.00 x 0.5o Vi har lavet et låg der er delt så man
kan åbne halvt op.
Vi har også delt hele frontpladen i 2 så halvdelen kan lukkes ned, så
udsynet under fødslen er optimalt.
Som bundmatariale, har vi købt en af de der skumhynder ca. 4 cm tyk "ligner
en æggebakke" i overfladen, og lagt et stykke gammelt lagen ovenpå.
Skummadrasen har vi lavet nogle stykker af, så man kan udskifte efter
fødslen, da der kan udskilles meget væske "fostervand"
Spørg vidre hvis du har flere spørgsmål.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust