Outlook: Kan ikke genndanne mine e-mail
Fra : Steffen

Dato : 07-02-02 22:42

Jeg har et meget kedeligt problem i Outlook 2000 under Windows 98. Jeg har
villet gemme alle mails i "Indbakke" og "Sendt post" samt alle mine
kontaktpersoner. Jeg klikkede på "Filer / Arkiver" og valgte "Arkiver alle
mapper efter deres indstilling for autoarkivering. Denne backup blev så gemt
i filen "C:\Windows\Local
Settings\Programdata\Microsoft\Outlook\Outlook.pst", der fylder 19,5 Mb.
Denne fil gemte jeg på en CD og efter at have gendannet systemet med en
restore-CD og genindspillet Office 2000, har jeg så prøvet at gendanne alle
breve samt kontaktpersoner ved at vælge "Filer \ Importer og eksporter \
Importer fra et andet program eller en anden fil \ Filen med private mapper
(.pst)", og jeg har så med "Gennemse" klikket mig hen til CD'en med filen
"Outlook.pst". Herefter har jeg valgt "Erstat dubletter med de importerede
emner", klikket på "Næste", og derefter valgt "Importer emner til den samme
mappe i:" og så klikket på "Udfør". - Og så får jeg meddelelsen "Kilde- og
destinationsmappen for denne handling kan ikke være den samme.".
Er alle mine mails nu tabt for evigt? Jeg har en fornemmelse for, at de
virkelig ligger i "Outlook.pst", men hvordan får jeg dem ført ind i Outlook
igen?
Hilsen
Steffen

Fra : pre

Dato : 08-02-02 09:27

Ingen programmer akcepterer to filer med samme navn, men Outlook akcepterer
gerne flere *.pst filer samtidig. Det betyder så to sæt personlige foldere,
og det hele styres fra Outlook i Dag ved højreklik på den grå bjælke. Hvis
den eksisterende fil er mere eller mindre tom, kan det lade sig gøre at
"dumpe" backup´en på den, så den gamle helt erstatter den nye.
pre
http://home.image.dk/~slavic

Fra : Steffen

Dato : 08-02-02 22:02

Hvordan får jeg så mine breve tilbage?
Steffen

Fra : pre

Dato : 09-02-02 08:51

*.pst filen indeholder alle personlige foldere, incl. mail og kontakter. For
at bruge både "rem og seler" kopier filerne inden du gør noget andet. En
ganske almindelig kopi, gemt et godt sted.
Jeg forstår din nervositet over alle de breve, så lad os prøve en mere
sikker vej. Kik grundigt på den nyeste fil, så du er helt klar over hvad
der er. (Det er i øvrigt muligt at gemme breve som enkeltfiler). Luk Outlook
og fjern *.pst filen. Placer den gamle på det samme sted, åbn Outlook. Nu
burde alt være fremme.

Fra : pre

Dato : 09-02-02 11:08

Et par ekstra tip:
Da du har OE er det en nem og hurtig mulighed at Importere Outlook breve
derfra. De kan senere Eksporteres tilbage. Det bør ske mellem de to Inbokse
for at kunne flytte dem til en anden (ny) folder.
Outlook er i stand til at holde styr på breve fra/til en enkelt kontakt.
Det var måske praktisk (omend lidt sendrægtigt) at samle de væsentligste i
en *.doc fil. Det kan forenkles med lidt makro. Kontakt mig senere hvis det
er en løsning.
pre
http://home.image.dk/~slavic
slavic@image.dk