Er den færdig den gamle vf´er.
Fra : Thomas Nyberg

Dato : 07-02-02 22:08

Hej der ude.
Ja så kom de første forår´s tegn, og jeg ville lige pille lidt ved grejet.
til min store ævelse så jeg at jeg havde hængt en flue line vfér RT. line
til 199 op på et søm. smadder smart, det er nu den eneste line der passer
til min RT stang, så nu kommer spørgsmålet, kan jeg rette den ud igen, ved
evt. at trække dem hårdt eller er den færdig.

Ps jeg gider ikke læse om hvor stort et kvaj jeg er, bare skriv hvis man kan
rette linen ud igen,

venligst thomas.nyberg@email.dk

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 07-02-02 22:55

"Thomas Nyberg" <thomas.nyberg@email.dk> wrote in message
> Hej der ude.
<Klip>

Thomas, har du slået sømmet igennem linen da? ;D Nej, pjat - hvis linen
krøller, strækker man den normalt hårdt igennem meter for meter. MEN
RT-liner har det med at knække - der er ikke andet for end, at du må tage
chancen.

Mvh.

Martin

Fra : Kalle

Dato : 10-02-02 00:12

Giv linen noget linerens og vent til linen har opsuget stadset og stræk så
linen i fuld længde, så sprækker den ikke og din line skyder bedre. Hvis du
ikke har noget linerens, så send mig lidt frimærker for ca. 15 kr. for jeg
har købt linerens på tilbud, som kan komme dig til gode. De stod til 60 kr.
sat ned til 5 kr.

Karsten Brydsøe
Engtoften 16
7330 Brande

Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Robert Tastesen

Dato : 10-02-02 11:20

Hej Thomas

Nu skriver Karsten godt nok linerens, jeg håber da der er linevoks i det han
skriver om. Jeg bruger selv en god linevoks, det giver jeg linen rimelig
tit, man kan mærke den bliver ru og hård efter et par ture, specielt i
saltvand. Det gør linen blød, og du kan stille og roligt strække den af
mange gange, jeg plejer at tage en blød klud og putter en god klat voks på,
folder den om linen og klemmer godt om kluden med linen i, så strækker jeg
linen mens jeg trækker den gennem kluden, der trækker jeg den gennem indtil
jeg synes den ikke laver krøller mere på gulvet, men lægger sig i bløde
buer, så er den som ny igen, og kaster super godt.
Jeg håber da du kan rede den, jeg kender ikke RT's liner, jeg bruger en lidt
dyr Cortland line, men jeg føler det er godt givet ud, 499 kr. !!

Knæk og Bræk.

Robert
www.tastesen.dk
http://home19.inet.tele.dk/fluefisker

Fra : Peter Schrøder

Dato : 11-02-02 09:15

"Robert Tastesen" skrev
> [...]
> jeg synes den ikke laver krøller mere på gulvet, men lægger sig i bløde
> buer, så er den som ny igen, og kaster super godt.

Være lige opmærksom på "et problem" ved visse typer
RT flueliner. RT havde på et tidspunkt et samarbejde med
et firma der fremstillede liner, som, istedet for den traditionelle
spundne kerne, havde en kerne af kevlar-fibre. Denne kevlar
kerne havde meget dårlig kontakt med dressingen og man
kunne faktisk trække dressingen af kernen, hvis man behandlede den
som en almindelig line. Disse liner blev solgt med beskeden om,
at man endelig måtte huske at "forsegle" enderne med
sekundlim, hvis man klippede stykker af linen, hvilket
naturligvis bare var en måde at skjule, at man havde
lavet et skod-produkt...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Thomas Nyberg

Dato : 11-02-02 22:41

Tak for de mange råd og svar jeg prøvet med line voks, samt at trække linen
meter for meter, det virker, der er nogle små krøller, men jeg gentager
behandlingen en gang til og så tror jeg at de er væk.

Venligst Thomas