Effekt ved mouse over....
Fra : Rasmus Christensen

Dato : 07-02-02 21:55

Hej

Jeg har et lille flash projekt igang. Jeg har "mange" ting der
skal bevæge sig når musen komme hen over dem. Der for vil jeg
gerne vide om der er en metode der er bedre end at lave en
usynlig knap over hvert symbol. Jeg går ud fra at der er en, men
er ikke så erfaren med action scripting endnu.
Så hvis der er nogle forslag er jeg meget interesseret...

/Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 07-02-02 22:34

Du kan bruge funktionen hitTest på dine movieclips istedet for usynlige
knapper, men du skal være opmærksom på at der ikke fremkommer nogen aktiv
'hånd' som ved almindelige knapper

F.eks
onClipEvent (enterFrame) {
if (this.hitTest( _root._xmouse, _root._ymouse)) {
gotoAndStop (2);
}
}

Mvh/M!chael

"Rasmus Christensen" <rasmus_aarhus@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er ikke så erfaren med action scripting endnu.
> Så hvis der er nogle forslag er jeg meget interesseret...

begin 666 invisible.gif
`
end

Fra : Rasmus Christensen

Dato : 07-02-02 22:56

www.FlashFAQ.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
>
> F.eks
> onClipEvent (enterFrame) {
> if (this.hitTest( _root._xmouse, _root._ymouse)) {

ok det vil jeg ekspermentere lidt med ellers lærer man jo ikke noget