Er Alcatel 511 en god telefon ??
Fra : Jens Lyn

Dato : 07-02-02 21:16

Hej !

Er der nogen der kender noget til Alcatel's One touch 511 ?

Den er præcis lige så lille som en 8310'er og den vejer mindre, og er
betydelig billigere (jeg har set den til 1800 uden abbonement).

Er der nogen der har prøvet den som ved om den er pengene værd ?
Og kan den fås billigere ?

- Rasmus

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-02-02 15:27

"Jens Lyn" <rkm@worldonline.NoSpam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betydelig billigere (jeg har set den til 1800 uden abbonement).
>
> Er der nogen der har prøvet den som ved om den er pengene værd ?

Hej Rasmus

Jeg må indrømme at jeg også er faldet for Alcatel 511. Jeg har altid haft
gode erfaringer med Alcatel rent kvalitetsmæssig. Desværre har de
designmæssigt ofte haltet bagefter. (ihverfald med de modeller der er på det
danske marked) Men 511 er jeg en fryd for øjet. Jeg har set den til 1289
inkl abb og 1799 m abb. Og det er vist mere eller mindre prisen. Hvis du har
købt den vil jeg da gerne høre en "anmeldelse"

Michael

Fra : Salva

Dato : 10-02-02 17:14

Hej
Jeg har haft OT511 i 2 mdr. nu og den er sgu rigtig fed. Alcatel var, før i
tiden, noget usmart, men denne telefon 'ligger godt i lommen' :)
Jeg har ikke haft nogle probelmer med den endnu, som der er en der skriver i
tråden. Det eneste jeg der er *lidt* irriterende er det extra tryk man skal
gøre for at læse sin sms besked. Men det er til at leve med.

Det er et minus, at der ikke er flere steder end alcatel.com/ot511, hvor man
kan hente ringtoner/logos (og det kan jeg ikke få til at virke).
mobiltalen.dk skulle efter sigende tilføje nogle snart... (Noget nyt om
det??)

Hvis der er nogen der kender et sted hvor man kan hente logo'er og
ringtoner, så sig lige til :)

Ps. Hvis du vil have opmærksomhed fra andre når ot511 ringer, så er det den
rette telefon :) hehe (et lille 'lydkort' er indbygget...)

-Salva

Fra : Jens Lyn

Dato : 12-02-02 21:08

En anmeldelse ?
Joooeh jeg må sige at jeg er virkelig glad for den !
Jeg havde en 3310'er før og skrev mange sms'er, og det er nok det eneste
"halv-svage" punkt ved 511'eren. Det tager ihvertfald tid at lære ordbogen
at kende.
Ellers er det jo en 8310'er i forklædning, den mangler bare radioen. Der er
virkelig mange fede features i den, man kan forstørre teksten, optage sine
egne lyde og bruge dem som ringetoner og som besked-lyde, sætte folk i
grupper med 3 numre på hver person og forskellige ringetoner, der er
diktafon osv osv osv...

Hvis man skal sammenligne, så er 8310'eren (ca. 3600 uden abb.) selvfølgelig
en federe telefon, men den er altså ikke 2000 kr. federe, en alcatel 511
koster kun 1600,- , har samme præcis størrelse og så vejer den faktisk
mindre...

Kan VARMT anbefales.... !

- Rasmus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-02-02 12:14

On Thu, 07 Feb 2002 21:15:50 +0100,
Jens Lyn <rkm@worldonline.NoSpam.dk> wrote:
> [...]
>
> Den er præcis lige så lille som en 8310'er og den vejer mindre, og er
> betydelig billigere (jeg har set den til 1800 uden abbonement).

Jeg har en OT 501 (1 kr + 100 kr til Røde Kors + 6 mdr abbo),
og havde før en Nokia 6150. 501 / 511 er dog lidt forskellige,
idet 501 kan ting som 511 ikke kan og omvendt.

Jeg er rimelig glad for denne. Den er bygget lige billigt
nok (man kan trykke på plastic'en så det knager), den har
ikke mulighed for celleinformation (jeg har ikke fundet det),
og lydkvaliteten er ikke altid helt i top. Dækningen er også
lidt dårligere end 6150.

Af gode ting kan nævnes størrelsen. God telefonbog og kalender
(vist nok begge dele bedre end 511), masser af RAM til telefonr
og SMS beskeder. Medhør (uden hands-free etc). Rimelig SMS ordbog.

Fra : Spejderlederen

Dato : 09-02-02 13:21

En af mine venner har købt en Alcatel's One touch 511, og det er det værste
lort. Han har haft 3 forskellige telefoner på under 1 måned, fordi der har
været fejl i dem han havde fået. I butiiken han købte den, sagde de til ham,
"At der var tale om at telefonen måske skulle trækkes tilbage fra markedet"
Så nu venter han igen på at få sin telefon tilbage fra værksted.

Men ellers er designet ellers ok, Så ville det jo bare være godt hvis
telefonen også virker stabilt

PS. Enten er han uheldig eller så der være tale om en generel fejl i
telefonen

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 10-02-02 00:01

"Spejderlederen" skrev:

> Han har haft 3 forskellige telefoner på under 1 måned, fordi der har
> været fejl i dem han havde fået.

Kan du delagtiggøre os andre i hvilke(n) fejl der er tale om? Jeg har hørt
om oversættelsesfejl i menuerne, men ikke om andre væsentlige fejl.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Devoted

Dato : 10-02-02 19:31

Min fungerer upåklageligt. Den er ca. 1 måned gammel. Lille fed telefon.

Mvh...Søren

Fra : Jens Lyn

Dato : 10-02-02 21:11

Okay tak skal I have allesammen, jeg fandt den til 1575,- hos com2b.dk,
(havde aldrig hørt om firmaet før, men fandt dem på google).

Mobilpriser.dk siger at den billigste er til 1800, men både com2b og
tele-spar har den altså til omkring 1600 så det kan man åbenbart ikke regne
med.
Glæder mig i øvrigt til at prøve funktionen med at man kan optage sine egne
lyde og bruge dem som ringetoner.. (man sidder lige i bussen og så slår ens
jakke-lomme en kæmpe bøvs.. ;) ... )

- Rasmus