Hvad er forskellen på en Hub og en switch?
Fra : Leon

Dato : 07-02-02 19:34

Og hvilken skal jeg bruge til at dele en ADSL forbindelse via et USB-modem
med dialup? Hvordan, hvis jeg ønsker uafhængig adgang?

Beskrivelse: ADSL stikket fra væggen går i USB-modem'et ved hjælp af et stik
som ligner det man bruger til netkort RJ-45? Herfra går der et USB stik fra
modem'et til computerens USB indgang. Jeg skal diale up via netværk via
modem for at komme online.
--
_________
Pfh. tak.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-02-02 19:56

"Leon" <JessenLeon@Hotmail.com> writes:

> Og hvilken skal jeg bruge til at dele en ADSL forbindelse via et USB-modem
> med dialup? Hvordan, hvis jeg ønsker uafhængig adgang?

Så skal du bruge en router med USB-halløj. Dem er jeg ikke sikker på
findes.

En switch og en hub opfylder samme opgave, de gør det bare
forskelligt. Snup et kig på
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub> for at
hvordan de er forskellige.

--
Jacob - www.bunk.cc
Today is the last day of your life so far.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-02-02 20:11

"Leon" <JessenLeon@Hotmail.com> skrev i en meddelelse news:FGz88.2438$5L3.131031@news010.worldonline.dk...
> Og hvilken skal jeg bruge til at dele en ADSL forbindelse via et USB-modem
> med dialup? Hvordan, hvis jeg ønsker uafhængig adgang?

Hub eller Switch + ICS eller lignende (WinRoute, SyGate etc.).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-02 12:15

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev:
> forbindelse via et USB-modem med dialup?
>
> Hub eller Switch + ICS eller lignende (WinRoute,
> SyGate etc.).

Korrekt

> Hvordan, hvis jeg ønsker uafhængig adgang?

Så skal der en router imellem ADSL og hub/switch, som
også kan (eller gør den det bare?) sørge for opkald til
Internettet.

Det bedste er en switch, se evt. www.net-faq.dk og
www.dsl-faq.dk.

Venligst
Mikael

Fra : Rander

Dato : 07-02-02 20:49

Thu, 7 Feb 2002 19:34:14 +0100 brugte Leon 14 linier på at fortælle dette
til dk.edb.netvaerk:

>Og hvilken skal jeg bruge til at dele en ADSL forbindelse via et USB-modem
>med dialup? Hvordan, hvis jeg ønsker uafhængig adgang?

Du er selvfølgelig klar over at Tiscali ikke tillader deling af
forbindelsen til flere maskiner når man har USB-modem?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Politisk tæft er at forudsige, hvad der vil ske i morgen,
næste uge, næste måned og næste år. Og bagefter at kunne
forklare, hvorfor det ikke skete. (Winston Churchill)