/ Forside / Interesser / Dyr / Fisk / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fisk
#NavnPoint
dova 6715
molokyle 2545
Cirkeline.. 2256
dabj 1816
granner01 954
redtop 942
Troldepige 930
PARKENSS 926
pallebhan.. 741
10  Gennie 710
Juwel Trigon 350 Hjørne.
Fra : Nostromo


Dato : 07-02-02 16:29

Hej med jer.

Jeg er helt ny med akvarier og har set mig varm på et Juwel Trigon 350L til
hjørne.
Det vil passe perfekt til stuen og der er både lys,varme og pumpe intert.

Er der nogen der har erfaringer med dette ?

Jeg har hørt fra flere at en "spandpumpe" er det bedste men dyre
forretningen siger at der uden problemer kan være 50-60 "små" fisk uden at
den interne pumpe får problemer og skal renses hele tiden, er det korrekt ?

Rene´





 
 
thomas schreiber (07-02-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 07-02-02 16:40

Juwel pumper(filtre) er virkelig effektive. Du kan sagtens have et "alm"
pryd akvarie fungerende med den indbyggede pumpe.
Til malawi, tanganyika, saltvand og større cichlider, ville en ekstra
powerhead nok være en god ide.

Hvad skal du give for akvariet? De sælger det ret billigt i Petworld i
Århus(mener det var tæt på 7000,-) fra ny.


--


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk




"Nostromo" <rene.gundersen@mail.dk> wrote in message
news:3c629d36$0$89114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med jer.
>
> Jeg er helt ny med akvarier og har set mig varm på et Juwel Trigon 350L
til
> hjørne.
> Det vil passe perfekt til stuen og der er både lys,varme og pumpe intert.
>
> Er der nogen der har erfaringer med dette ?
>
> Jeg har hørt fra flere at en "spandpumpe" er det bedste men dyre
> forretningen siger at der uden problemer kan være 50-60 "små" fisk uden at
> den interne pumpe får problemer og skal renses hele tiden, er det korrekt
?
>
> Rene´
>
>
>
>



Nostromo (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Nostromo


Dato : 07-02-02 22:29

Jeg har set det i Zoo City i Hvidovre til 7995 men de giver 10% på alt hvis
man melder sig ind i deres club der koster 50 kr.
Jeg skal ikke have saltvands fisk, jeg er nybegynder og det skulle være
monster svært at holde.
Jeg har tænkt meget på malawi men så kan der ikke være nogen planter i vel ?
Hvor mange fisk i malawi størrelse vil du tro jeg kan putte i uden extra
pumpe ?

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
news:a3u74o$o0a$1@sunsite.dk...
> Juwel pumper(filtre) er virkelig effektive. Du kan sagtens have et "alm"
> pryd akvarie fungerende med den indbyggede pumpe.
> Til malawi, tanganyika, saltvand og større cichlider, ville en ekstra
> powerhead nok være en god ide.
>
> Hvad skal du give for akvariet? De sælger det ret billigt i Petworld i
> Århus(mener det var tæt på 7000,-) fra ny.
>
>
> --
>
>
> Med venlig hilsen
> Thomas Schreiber
> -
> http://www.stall.dk
>
>
>
>
> "Nostromo" <rene.gundersen@mail.dk> wrote in message
> news:3c629d36$0$89114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej med jer.
> >
> > Jeg er helt ny med akvarier og har set mig varm på et Juwel Trigon 350L
> til
> > hjørne.
> > Det vil passe perfekt til stuen og der er både lys,varme og pumpe
intert.
> >
> > Er der nogen der har erfaringer med dette ?
> >
> > Jeg har hørt fra flere at en "spandpumpe" er det bedste men dyre
> > forretningen siger at der uden problemer kan være 50-60 "små" fisk uden
at
> > den interne pumpe får problemer og skal renses hele tiden, er det
korrekt
> ?
> >
> > Rene´
> >
> >
> >
> >
>
>



Tom Manczak (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Tom Manczak


Dato : 08-02-02 00:49

> Jeg har tænkt meget på malawi men så kan der ikke være nogen planter i
vel ?

Det planter jeg har i mine malawiakvarier klarer det ganske glimrende.
De hedder Anubias og Cryptocoryne aponogetifolia (også kendt som "den
hammerslåede")

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.



Tom Manczak (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Tom Manczak


Dato : 08-02-02 00:51

> Hvor mange fisk i malawi størrelse vil du tro jeg kan putte i uden
extra
> pumpe ?

aner det ikke, men du kan bare køre et ekstra powerhead og svamp, det
kan klares for 300-500 kr.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.



thomas schreiber (08-02-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 08-02-02 15:42

Baljen er ikke stor nok til malawi. - så skulle det være mbuna'er eller lign
små fisk.


--


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk




"Nostromo" <rene.gundersen@mail.dk> wrote in message
news:3c62f179$0$22381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har set det i Zoo City i Hvidovre til 7995 men de giver 10% på alt
hvis
> man melder sig ind i deres club der koster 50 kr.
> Jeg skal ikke have saltvands fisk, jeg er nybegynder og det skulle være
> monster svært at holde.
> Jeg har tænkt meget på malawi men så kan der ikke være nogen planter i vel
?
> Hvor mange fisk i malawi størrelse vil du tro jeg kan putte i uden extra
> pumpe ?
>
> "thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> news:a3u74o$o0a$1@sunsite.dk...
> > Juwel pumper(filtre) er virkelig effektive. Du kan sagtens have et "alm"
> > pryd akvarie fungerende med den indbyggede pumpe.
> > Til malawi, tanganyika, saltvand og større cichlider, ville en ekstra
> > powerhead nok være en god ide.
> >
> > Hvad skal du give for akvariet? De sælger det ret billigt i Petworld i
> > Århus(mener det var tæt på 7000,-) fra ny.
> >
> >
> > --
> >
> >
> > Med venlig hilsen
> > Thomas Schreiber
> > -
> > http://www.stall.dk
> >
> >
> >
> >
> > "Nostromo" <rene.gundersen@mail.dk> wrote in message
> > news:3c629d36$0$89114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej med jer.
> > >
> > > Jeg er helt ny med akvarier og har set mig varm på et Juwel Trigon
350L
> > til
> > > hjørne.
> > > Det vil passe perfekt til stuen og der er både lys,varme og pumpe
> intert.
> > >
> > > Er der nogen der har erfaringer med dette ?
> > >
> > > Jeg har hørt fra flere at en "spandpumpe" er det bedste men dyre
> > > forretningen siger at der uden problemer kan være 50-60 "små" fisk
uden
> at
> > > den interne pumpe får problemer og skal renses hele tiden, er det
> korrekt
> > ?
> > >
> > > Rene´
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Nostromo (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Nostromo


Dato : 08-02-02 18:10

Hvorfor i alt verden skulle 350L ikke være nok, jeg har da set flere på 250
med Malawi uden problemer ???



"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
news:a40o44$g3g$1@sunsite.dk...
> Baljen er ikke stor nok til malawi. - så skulle det være mbuna'er eller
lign
> små fisk.
>
>
> --
>
>
> Med venlig hilsen
> Thomas Schreiber
> -
> http://www.stall.dk
>
>
>
>
> "Nostromo" <rene.gundersen@mail.dk> wrote in message
> news:3c62f179$0$22381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg har set det i Zoo City i Hvidovre til 7995 men de giver 10% på alt
> hvis
> > man melder sig ind i deres club der koster 50 kr.
> > Jeg skal ikke have saltvands fisk, jeg er nybegynder og det skulle være
> > monster svært at holde.
> > Jeg har tænkt meget på malawi men så kan der ikke være nogen planter i
vel
> ?
> > Hvor mange fisk i malawi størrelse vil du tro jeg kan putte i uden extra
> > pumpe ?
> >
> > "thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> > news:a3u74o$o0a$1@sunsite.dk...
> > > Juwel pumper(filtre) er virkelig effektive. Du kan sagtens have et
"alm"
> > > pryd akvarie fungerende med den indbyggede pumpe.
> > > Til malawi, tanganyika, saltvand og større cichlider, ville en ekstra
> > > powerhead nok være en god ide.
> > >
> > > Hvad skal du give for akvariet? De sælger det ret billigt i Petworld i
> > > Århus(mener det var tæt på 7000,-) fra ny.
> > >
> > >
> > > --
> > >
> > >
> > > Med venlig hilsen
> > > Thomas Schreiber
> > > -
> > > http://www.stall.dk
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > "Nostromo" <rene.gundersen@mail.dk> wrote in message
> > > news:3c629d36$0$89114$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Hej med jer.
> > > >
> > > > Jeg er helt ny med akvarier og har set mig varm på et Juwel Trigon
> 350L
> > > til
> > > > hjørne.
> > > > Det vil passe perfekt til stuen og der er både lys,varme og pumpe
> > intert.
> > > >
> > > > Er der nogen der har erfaringer med dette ?
> > > >
> > > > Jeg har hørt fra flere at en "spandpumpe" er det bedste men dyre
> > > > forretningen siger at der uden problemer kan være 50-60 "små" fisk
> uden
> > at
> > > > den interne pumpe får problemer og skal renses hele tiden, er det
> > korrekt
> > > ?
> > > >
> > > > Rene´
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



J@N (08-02-2002)
Kommentar
Fra : J@N


Dato : 08-02-02 19:52

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
news:a40o44$g3g$1@sunsite.dk...
> Baljen er ikke stor nok til malawi. - så skulle det være mbuna'er eller
lign
> små fisk.
> Med venlig hilsen
> Thomas Schreiber
> -

Mbuna'er lever så vidt jeg ved i Malawi-søen og vil gå under betegnelsen
Malawi-cichlider...

Jan



thomas schreiber (08-02-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 08-02-02 20:22

Ja, og?... Det erjo min pointe. De fleste malawi'er bliver for store til et
sådan akvarie, dog er Mbuna'er - fra Malawisøen - en undtagelse.

Comprende?





--


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk



> Mbuna'er lever så vidt jeg ved i Malawi-søen og vil gå under betegnelsen
> Malawi-cichlider...
>
> Jan
>
>



Nostromo (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Nostromo


Dato : 09-02-02 00:41

Hmmm, jeg syntes bare altid jeg har hørt at de vokser til det akvarie de
lever i.
Og altså ikke bliver størerer end de stadig kan være der
"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
news:a418g8$8q5$1@sunsite.dk...
> Ja, og?... Det erjo min pointe. De fleste malawi'er bliver for store til
et
> sådan akvarie, dog er Mbuna'er - fra Malawisøen - en undtagelse.
>
> Comprende?
>
>
>
>
>
> --
>
>
> Med venlig hilsen
> Thomas Schreiber
> -
> http://www.stall.dk
>
>
>
> > Mbuna'er lever så vidt jeg ved i Malawi-søen og vil gå under betegnelsen
> > Malawi-cichlider...
> >
> > Jan
> >
> >
>
>



thomas schreiber (09-02-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 09-02-02 22:45

> Hmmm, jeg syntes bare altid jeg har hørt at de vokser til det akvarie de
> lever i Og altså ikke bliver størerer end de stadig kan være der

Det er forkert. De vokser så længe fiskene får mad. Det er også derfor de
fleste fisk blvier langst større i et akvarier(forudsat der fodres), en i
naturen.

Det er en gammel skrøne at fiskene vokser efter akvariet størrelse. Hvis et
lille barn bliver lukket ind i et rum på 2m2, og det fårmad, vokser barnet
jo alligevel - selvom pladsen er træg.


350L er en ok størrelse, men et hjørneakvarie manlger lidt "længde" - men
det er igen en diskussion som hedder: er det 160*75*60 eller 200*60*60 der
er de fedeste mål på et 720L til malawi ... den diskussion har vi haft før..


--


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk





Nostromo (10-02-2002)
Kommentar
Fra : Nostromo


Dato : 10-02-02 12:14

Okay tak for svaret.
Vil du mene det er helt forkert at putte 2-4 størrer malawi (ca. 15 cm) i og
så nogle af de der mbuna'er i hvis jeg vælger nogen på ca. 5-7 cm ?

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
news:a4458n$mj1$1@sunsite.dk...
> > Hmmm, jeg syntes bare altid jeg har hørt at de vokser til det akvarie de
> > lever i Og altså ikke bliver størerer end de stadig kan være der
>
> Det er forkert. De vokser så længe fiskene får mad. Det er også derfor de
> fleste fisk blvier langst større i et akvarier(forudsat der fodres), en i
> naturen.
>
> Det er en gammel skrøne at fiskene vokser efter akvariet størrelse. Hvis
et
> lille barn bliver lukket ind i et rum på 2m2, og det fårmad, vokser barnet
> jo alligevel - selvom pladsen er træg.
>
>
> 350L er en ok størrelse, men et hjørneakvarie manlger lidt "længde" - men
> det er igen en diskussion som hedder: er det 160*75*60 eller 200*60*60 der
> er de fedeste mål på et 720L til malawi ... den diskussion har vi haft
før..
>
>
> --
>
>
> Med venlig hilsen
> Thomas Schreiber
> -
> http://www.stall.dk
>
>
>
>



thomas schreiber (10-02-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 10-02-02 19:53

Ja! Men jeg har nogle ret ekstreme holdninger hvad plads angår til fisk.
Især cichlider.

En fisk skal efter min mening MINDST kunne have sin kropslængde 10X i et
akvarie. Altså 150cm til en 15cm fisk.


--


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk




"Nostromo" <rene.gundersen@mail.dk> wrote in message
news:3c6655fa$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Okay tak for svaret.
> Vil du mene det er helt forkert at putte 2-4 størrer malawi (ca. 15 cm) i
og
> så nogle af de der mbuna'er i hvis jeg vælger nogen på ca. 5-7 cm ?
>
> "thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> news:a4458n$mj1$1@sunsite.dk...
> > > Hmmm, jeg syntes bare altid jeg har hørt at de vokser til det akvarie
de
> > > lever i Og altså ikke bliver størerer end de stadig kan være der
> >
> > Det er forkert. De vokser så længe fiskene får mad. Det er også derfor
de
> > fleste fisk blvier langst større i et akvarier(forudsat der fodres), en
i
> > naturen.
> >
> > Det er en gammel skrøne at fiskene vokser efter akvariet størrelse. Hvis
> et
> > lille barn bliver lukket ind i et rum på 2m2, og det fårmad, vokser
barnet
> > jo alligevel - selvom pladsen er træg.
> >
> >
> > 350L er en ok størrelse, men et hjørneakvarie manlger lidt "længde" -
men
> > det er igen en diskussion som hedder: er det 160*75*60 eller 200*60*60
der
> > er de fedeste mål på et 720L til malawi ... den diskussion har vi haft
> før..
> >
> >
> > --
> >
> >
> > Med venlig hilsen
> > Thomas Schreiber
> > -
> > http://www.stall.dk
> >
> >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste