Nokia 8210 via IR på Win2000
Fra : Torben Olsen

Dato : 16-01-01 22:15

Hej NG.

Jeg har netop fået en ny Armada M700 bærbar med IRDA port. På min tidligere
bærbar kunne jeg komme på Internettet med min Nokia 8210 via IR. Problemet
er så bare, at jeg ikke kan huske hvordan jeg fik det til at virke. Jeg kan
bare huske, at jeg bøvlede en del med det, men fik så hjælp her inde fra.

Hvordan kan jeg få det til at virke igen.

/Torben

Fra : Michael Bested

Dato : 16-01-01 23:03

Hej...

Har du husket at sætte den til at søge i telefonen ?

Skriver win2k, at der er oprettet forbindele til telefonen ?

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Janner

Dato : 16-01-01 23:08

Hej du skal bruge en driver / modem fil der hedder nokia 8210.inf den fil
skal du vælge når du vælger driver for det indbyggede modem. Postede filen
for nogen dage siden i dk binaer så der kan du finde den , ellers skriv igen
så poster jeg den gerne igen

mvh.

Jan

Fra : Torben Olsen

Dato : 17-01-01 23:01

Hej og tak for svar på mit indlæg.

Ja, jeg har oprettet et modem med driveren, og jeg har også installeret et
program som jeg mener det krævede. Det er et program som laver en ekstra
port til IR. Men det virke stadig ikke. Computeren skriver at den ikke får
nogen klar tone.

Hvilken port skal jeg vælge, hvis jeg ikke har installeret det program?

/TOrben

Fra : Erik Einum

Dato : 19-01-01 02:10

Torben Olsen <to@it.dk> skrev i news:9454q1$5ce$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ikke får nogen klar tone.
>
> Hvilken port skal jeg vælge, hvis jeg ikke har installeret det program?

Du må nok også installere driver for IR under Win 2000:
http://www.irda4w2k.com/

///Mvh. EE

Fra : Torben Olsen

Dato : 19-01-01 16:16

Hej Erik,

Det var der jeg havde hentet IrComm. Jeg kunne ikke lige huske det! Jeg
læste lige på FAQ og det virker perfekt nu!

Mange tak for hjælpen.

/Torben

Fra : Simon Thoustrup

Dato : 04-03-01 23:02

Hej!

> [...]
>
> Det var der jeg havde hentet IrComm. Jeg kunne ikke lige huske det! Jeg
> læste lige på FAQ og det virker perfekt nu!

IrDa og Windåse 2000.. nu har det snart drevet mig til vanvid!

Jeg har en Palm M100 og en Nokia 7110 - de to kan fint snakke sammen, men
jeg kan ikke få nogle af dem til at snakke med computeren via IR. Jeg har nu
købt og betalt IrCOMM fra www.help4pc.de / www.irda4w2k.com - installeret
programmet uden problemer, men der er stadig ikke hul. Jeg har kontrolleret,
at der er kommet en IrBrigde Kernel-Level Interface og en COM3-port. Heller
ingen problemer der...

Software:
HotSync v. 3.1.2 (til Palm)
LogoManager v. 1.1.81 (til Nokia)

I Windows 98 er der ingen problemer!

Er der nogle, der kan komme med et hint til, hvor problemer måske ligger
gemt???

Mvh
Simon Thoustrup
usenet@thoustrup.dk