Hjælp: return 2 Wolfenstein - grå skærm ef~
Fra : Otto

Dato : 07-02-02 14:44

Hej
Jeg har lige købet Return to Wolfenstein - og glædede mig til at spille .
Udskiftede mig Matrox Milll. kort med Win Fast G-force 2-MX400
men fortsat :
Når kjeg starter spillet får jeg blot en grå skærm - og intet sker !

jeg har winn 2000 engelsk ver.
400 Hz ADM K2 processor
128 MB RAM
Asus motherboard

Hva er meningen - hvorfor kan jeg ikke spille ???
Håber nogen kan hjælpe mig - jeg har bare sådan en lyst til at ordne de
nazier ...
hilsen Otto

Fra : Otto

Dato : 07-02-02 14:49

Hej igen -
Nå nu lykkedes det (efter at have slået Active desktop fra) at få det
allerførste billed på skærmen -med 'an ID software game' - men her fryser
spillet ...!! HJÆLPPPPPP
hilsen en frustreret woldenstein fan

Fra : Mogens

Dato : 07-02-02 17:56

On Thu, 7 Feb 2002 14:49:20 +0100, "Otto" <leholt@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>Nå nu lykkedes det (efter at have slået Active desktop fra) at få det
>allerførste billed på skærmen -med 'an ID software game' - men her fryser

Har du prøvet om der er lignende problemer med andre 3D spil ?

Hvis der er, kan det måske skyldes en for svag strømforsyning
eller at bundkortet ikke sender nok støm til grafikkortet.

Det var ihvertfald mit problem da jeg skiftede mit Matrox Millenium
kort ud med et Geforce 2MX kort. Jeg måtte skifte både bundkort
og strømforsyning før det virkede i 3D spil. Alm Windows brug og
den slags virkede ellers fint nok.

Mvh Mogens

Fra : Otto

Dato : 07-02-02 23:58

av av av - mogens
det lyder sku ikke godt .
Og mig der bare ville spille lidt Wolfenstein igen , skal jeg skifte den
halve pc ud nu . !!!
Kan det virkelig være rigtigt ..?
Håber nogen har en billigere løsning ..
iøvrigt - hvad købte du så Mogens som virker ???

hilsen Otto

Fra : Mogens

Dato : 08-02-02 00:30

On Thu, 7 Feb 2002 23:57:36 +0100, "Otto" <leholt@worldonline.dk>
wrote:

>av av av - mogens
>det lyder sku ikke godt .

Næ, men jeg siger heller ikke at det er dit problem. Det var
sikkert bare mig der var uheldig.
Det kan også bare være noget DirectX eller en grafik driver.

Har du prøvet andre 3D spil ? Har du prøvet Wolfenstein
i spillets Safe Mode ( fra Start menuen ) ? Fryser den samme
sted hver gang ?

>iøvrigt - hvad købte du så Mogens som virker ???

En 300 Wat strømforsyning og da jeg alligevel
trængte til en opgradering, så blev den gamle
233 Mhz pentium 2 skiftet ud med et 1400 MHz
Thunderbird på et Soltek 75KAV motherboard.
Samlet pris ca. 2500,-

Mvh Mogens

Fra : otto

Dato : 08-02-02 07:21

Hej Mogens
Nej jeg har ikke andre spil - andet end Duke Nukem - som jeg ikke kan
konfigureret lydkortet til .
Så jeg ved ikke om andre spil virker på maskinen.
æv æv æv ...

Fra : Mogens

Dato : 08-02-02 08:16

On Fri, 8 Feb 2002 07:20:39 +0100, "otto" <leholt@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>konfigureret lydkortet til .
>Så jeg ved ikke om andre spil virker på maskinen.

Godmorgen

Fra : otto

Dato : 09-02-02 07:13

Hej Mogens
Tak for tip'et - men det er det samme i safemode ...
her får jeg ikke engang startbilledet - men blot en grå skærm .....

Mogens - eller andre : kan man overhovedet spillet wolfenstein med en ADM K6
400 Hz processor ....?