Spørgsmål om etik i f.eks. Q3
Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-02-02 14:30

Når man spiller Q3 på nettet, hændet det at
medspillerne (modspillerne?) fryser med en
lille, blå taleboble over hovedet.
Tilsyneladende kommer de ikke videre af
sig selv, men er nødt til at vente til nogen skyder dem...
Det betragtes antagelig som dårlig sport at skyde på
modstandere, der ikke kan forsvare sig, men hvad
gør man ellers?
Findes der en side, hvor de uskrevne regler er
skrevet ?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Frost

Dato : 07-02-02 15:02

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message
> [...]
> modstandere, der ikke kan forsvare sig, men hvad
> gør man ellers?
> Findes der en side, hvor de uskrevne regler er

Når der er en taleboble er fordi de enten er ved at skrive en besked til
mod/modspillerne, eller er i konsollen (svjv). Det er ret irriterende at
blive fragget bare fordi man prøver at kommunikere med andre, så ja, det er
dårlig sport. Man lader simpelthen være med at skyde dem, og finder sig et
andet mål.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-02-02 15:20

"Frost" skrev
> [...]
er
> dårlig sport. Man lader simpelthen være med at skyde dem, og finder sig et

Nåeh.. ok, så freder jeg dem (havde det lidt på fornemmelsen)
Havde forøvrigt en oplevelse den anden dag: I en 1V1 kamp
blevet jeg nakket af en dygtig spiller, og det er selvfølgelig ok.
Men derefter blev jeg skudt i samme øjeblik jeg kom ind i
spillet igen, altså før min figur reagerede på musen.
Det var øjensynligt mægtigt morsomt, men jeg opfattede
det mere som dårlig sport, men det er måske bare mig?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : - = KG = -

Dato : 07-02-02 15:32

mIRC = chat , Q3 = frag

> [...]
> Det var øjensynligt mægtigt morsomt, men jeg opfattede
> det mere som dårlig sport, men det er måske bare mig?

Det er en del af strategien. De virkelig gode spillere kender alle spawn
points (de steder du starter efter at være skudt), og skyder derfor mod de
steder lige efter at have fragget en modstander.....

// Garmer

Fra : Jacob Holm

Dato : 07-02-02 15:38

- = KG = - wrote:

> [...]
> points (de steder du starter efter at være skudt), og skyder derfor mod de
> steder lige efter at have fragget en modstander.....

I mine øjne er det da mere fair at skyde en der står og skriver noget,
end at skyde nogen der lige spawner. Jeg har kun spillet det en smule på
nettet; mest spillet mod mine venner lokalt. Vi har aldrig haft bestemte
regler for om man må skyde folk, der skriver eller what not. Sådan set
ingen regler overhovedet.

Mvh. Jacob.

Fra : Esben

Dato : 08-02-02 10:25

"- = KG = -" <Garmer83@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er en del af strategien. De virkelig gode spillere kender alle spawn
> points (de steder du starter efter at være skudt), og skyder derfor mod de
> steder lige efter at have fragget en modstander.....

Dvs. noget af det der kendetegner en virkelig god spiller er spawnkilling?
Godt jeg ikke spiller Q3 lol

--
Esben

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-02-02 11:18

"Esben" skrev
> Dvs. noget af det der kendetegner en virkelig god spiller er spawnkilling?
> Godt jeg ikke spiller Q3 lol

Njah.. Det var også det jeg tænkte...
Men det er nu kun på de hårde "insider" stedet
jeg har oplevet det (og blevet til grin efterfølgende)
Så nu undgår jeg bare de steder.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply