ISDN-ekstranumre og andre udbydere
Fra : Ben Knudsen

Dato : 07-02-02 11:49

Jeg er ved at installere ISDN i mit kollektiv. Vi har en ISDN-linje ud og
får fem ekstranumre tilknyttet hovednummeret + en lille ISDN-central. Vi
skal have individuelle regninger for ekstranumrene (svarende til hver
beboer). Nu spørger en af mine samboer, hvad der sker, hvis hun forsøger
at tilmelde sit nummer til f.eks. 1001. Jeg har spurgt TeleDanmarks
kundeservice, men de kunne (ikke overraskende) ikke umiddelbart svare.

Er der nogen, der har erfaringer med om det kan lade sig gøre?

Ben

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-02-02 14:08

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> skrev i en
> [...]
svare.

> Er der nogen, der har erfaringer med om det kan lade sig gøre?

Jeg har godt nok kun et enkelt MSN-nummer, men med det er der
ikke problemer med at bruge 1001.
Det er dog ikke med fast forvalg (altså automatisk). Jeg taster
1001 hver gang.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Ben Knudsen

Dato : 07-02-02 15:38

Fidusen er netop at vi skal have separate regninger for hvert nummer. Og
jeg aner simpelthen ikke, om TDs systemervores central så kan håndtere
andre udbydere.

Ben

Fra : Kim Malchau

Dato : 08-02-02 18:12

On Thu, 07 Feb 2002 11:48:58 +0100, "Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk>
wrote:

[klip]

:>beboer). Nu spørger en af mine samboer, hvad der sker, hvis hun forsøger
:>at tilmelde sit nummer til f.eks. 1001. Jeg har spurgt TeleDanmarks
:>kundeservice, men de kunne (ikke overraskende) ikke umiddelbart svare.
:>
:>Er der nogen, der har erfaringer med om det kan lade sig gøre?

Er det ikke det enkelte telefonnummer man tilmelder? Så burde hver
beboer i princippet kunne tilmelde deres eget nummer med eget ønskede
forvalg og vupti, så kommer regningerne også til hver enkelt.

Men check lige selv (fx hos Tele2, hvis det er 1001 der er det ønskede
forvalg).

Med venlig hilsen

Kim Malchau

--
Nyhedsgrupper på Internet
http://ng.malchau.dk/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-02-02 23:27

Hej

Kim Malchau <nospam5@malchau.dk> wrote:

>Er det ikke det enkelte telefonnummer man tilmelder? Så burde hver
>beboer i princippet kunne tilmelde deres eget nummer med eget ønskede
>forvalg og vupti, så kommer regningerne også til hver enkelt.

Jo, det er lige præsis sådan det foregår.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Thomsbaek

Dato : 15-02-02 23:36

Hej Ben.
Du er inde på noget af det rigtige.

Din central skal kunne håndterer MSN nr. både på udgående og indgående
opkald. Det checker du ved at ringe ud fra en af de undernr. som du har
oprettet. Hvis du f. eks. ringer til din mobil og den sender MSN nr. med
så er det bare at tage kontakt til Tele2 og oprette de forskellige nr.
og så får i hver jeres regning.
Hvis ikke den sender jeres MSN nr. med så kan det være 2 ting enten kan
din central ikke håndterer eller er den ikke sat op til at sende MSN til
ISDN, ellers kan det være hos TeleDK at du skal have bestilt en "type 3"
nr. visning. som betyder at du i din central selv kan bestemme om du
ønsker dit nr. vist ude i den store verden.

Jeg håber dette var svar nok til dit spørgsmål.

Mvh.
Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-02-02 12:09

"Thomsbaek" <Thomsbaek.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> ellers kan det være hos TeleDK at du skal have bestilt en "type 3"
> nr. visning.

Tjenesten hedder faktisk Skjul Nummer Kategori 3 (CLIR cat. 3)

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?