Brug af Array.....
Fra : Mikkel Sørensen

Dato : 07-02-02 11:51

Hej

Jeg forsøger at tage indholdet af $PHP_AUTH_USER og sammenligne det
med et array for derefter at sætte en ny værdi ind i $PHP_AUTH_USER
men jeg kan kun få det til at vise første key i array'et.... her
kommer koden, hvis nogen kan hjælpe mig

mvh

Mikkel Sørensen

<?php
$user = array(1 => 'Mikkel', 'Henrik', 'Martin', "Vammen", "Q",
"MortenK", "MortenF", "Bjarne");
$userfull = array(1 => 'Mikkel Sørensen', 'Henrik Paulsen', 'Martin
Malling', "Carsten Vammen", "Carsten Quorning", "Morten Krak", "Morten
Fanø", "Bjarne Eriksen");

if ($PHP_AUTH_USER=$user) {
$PHP_AUTH_USER=$userfull;
} else {
}
?>

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-02-02 16:45

On Thu, 07 Feb 2002 11:51:12 +0100, Mikkel Sørensen wrote:

> Jeg forsøger at tage indholdet af $PHP_AUTH_USER og sammenligne det med
> et array

Kig på funktionen in_array();

> for derefter at sætte en ny værdi ind i $PHP_AUTH_USER

Du kan indsætte en værdi uden specifik key i et array vha:

   $array[] = "foo";

Hvis du vil have en specifik key gøres flg:

   $array["key"] = "foo";

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Mikkel Sørensen

Dato : 12-02-02 17:31

Hej og tak for hjælpen, jeg løste problemet med en simpel
if ($foo=="navnether") {
etc. etc

sætning, der er jo ingen grund til at gøre det sværere end det i
virkeligheden er.

- Mikkel