CPUCool grunden til FRYSNINGER?!?!?!
Fra : Andrew

Dato : 07-02-02 11:54

Hej

Jeg havde med mit ECS K7S5A og min Athlon XP 1600+ mange problemer i
starten.
Jeg kørte windows 2000 og den frøs hele tiden!

Jeg nedgraderede derfor til windows 98 SE som jeg havde hørt meget godt om.
Det var også fint, for der var ikke EEEN eneste frysning. Til gengæld var
der andre småfejl der hele tiden kom (software fejl i windows tror jeg). Så
derfor besluttede jeg at give win2000 en chance til.

Da jeg havde installeret det virkede det fint i starten, bortset fra t
CPUCool gjorde vrøvl ligesom andre programmer, pga. de skulle geninstalleres
så de virkede i windows 2000.

Idag frøs min computer efter 10 sekunder i windows, og jeg andede ikek hvad
der var galt.

LIIIIGE før den begyndte at gøre dette havde jeg ændret en indstilling inde
i kontrolpanel-->brugere og adgangskoder hvor jeg havde sagt at man ikke
behøvede at logge in med password.
Og jeg havde ændret nogle indstillinger i CPUCool.

Så begyndet den at fryse og jeg startede op i fejlsikret tilstand hvor jeg
gik tilbage til at man skulle logge ind med adgangskode, samt at jeg
FJERNEDE CPUCool fra min startup mappe.

Nu sker der ingen frysninger!

Jeg undrer mig over hvad helvede det kan være.

Kan det være CPUCool, eller simpelthen en lille ting i windows der gør at
hvis den logger på automatisk for mig, så crasher den?

Findes der et alternativ til CPUCool hvor man kan overvåge sin
CPU-temperatur og cpu-fannens omdrejningstal???

Mvh Anders

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 07-02-02 12:47

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:

> Findes der et alternativ til CPUCool hvor man kan overvåge sin
> CPU-temperatur og cpu-fannens omdrejningstal???

Jeg bruger MBM 5.0.
Prøv evt. at deaktivere CPU COOLING i CPUCool eller
evt. at hæve VCoren lidt.

MBM kan hentes inde hos www.tweak.dk

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-02-02 13:37

"R. A. Nielsen." <spectrus@spectrus.dk> wrote in message

> Jeg bruger MBM 5.0.
> Prøv evt. at deaktivere CPU COOLING i CPUCool eller
> evt. at hæve VCoren lidt.
>
> MBM kan hentes inde hos www.tweak.dk

Hop hellere til producentens hjemmeside http://mbm.livewiredev.com/
Så er du sikker på at det er den nyeste version og samtidigt er der også
oplysninger om hvordan du indstiller MBM på dit motherboard.

Btw... jeg har selv dårlige erfaringer med CPUCool. Den _hævede_
temperaturen 5 grader. Det eneste der helt sikkert virker er god udluftning
i kabinettet.

- Lars

Fra : Sune Engsig

Dato : 07-02-02 18:19

> Idag frøs min computer efter 10 sekunder i windows, og jeg andede ikek
hvad
> der var galt.

Min gjorde nøjagtigt det samme i dag - afinstallerede CPUCool, og det var
det

Fra : Andrew

Dato : 07-02-02 22:17

> hvad
>
> Min gjorde nøjagtigt det samme i dag - afinstallerede CPUCool, og det var
> det

Dem der har lavet dette program er SATANS YNGEL!!!

Kan man ikke få et program der ikke smadre ens computer totalt?!

Mvh Anders

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 08-02-02 11:04

> Findes der et alternativ til CPUCool hvor man kan overvåge sin
> CPU-temperatur og cpu-fannens omdrejningstal???

Jeg køre med vcool fra www.vcool.dk min pc fryser også :(
Selv inde i spil f.eks. CS eller mohaa fryser pc'en hvis den står stille i ca.
fem minutter.
Så jeg ved ikke om det bare er disse software kølingsprogrammer det ikke virker
?
Mvh.
Michael

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 08-02-02 10:38

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:

> Dem der har lavet dette program er SATANS YNGEL!!!

Hvis man deaktiverer CPU cooling, så virker det da rimeligt
godt...
Det kan evt. være en god idé at skrue lidt op for Vcoren
hvis man vil benytte "CPU cooling".

> Kan man ikke få et program der ikke smadre ens computer totalt?!

Jo, MotherBoard Monitor 5.0.
Kan hentes på deres hjemmeside eller via www.tweak.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-02-02 12:39

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> Kan man ikke få et program der ikke smadre ens computer totalt?!

Hvad med CPUIdle? Det ser ud til at køre gnidningsfrit på min pjuter.

Win98SE
PIII650@728mhz
CPUIdle5.6
GeForce 2 MX