Nogen med erfaring med denne køler????
Fra : pfr

Dato : 07-02-02 11:30

Hej

Er der nogen der har erfaring med den nye Zalman køler Zalman CNPS5005 CU,
Sokkel A/462/P4/423 fra www.studiedata.dk, jeg lægger link
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=261???

Har lige bestilt en sammen med artic silver 3 pasta, så nu håber jeg
temperaturen på min xp1800+ kan falde fra de nuværende 64 gr.. idle/71 gr.
load til noget mere humant.
Har også bestilt passiv køler til northbridgen + noisekiller måtter til
chieftec kabinettet, håber det hjælper på larmen.

Kører pt. med følgende:
Chieftec midi tower DX-01BD
Asus A7V-266e
AMD xp1800+
Thermaltake 6 cu ved 3500 rpm
2 x 80 mm Zalman hilow 5,5 v blæsere (1 ind foran + 1 ud bag) Kanon lydløs
blæser der flytter pænt meget luft, 28 CFM ved 1700 RPM.
2 x 256 mb twinmos ram
1 x 45gb IBM
1 x 80gb Seagate
Matrox G400 dualhead
Plextor 241040 brænder
Asus E-616 DVD/CD

Vender gerne tilbage når jeg har indsamlet lidt før / efter data.

Mvh
Per

Fra : Jonas Borg

Dato : 07-02-02 15:21

PAS PÅ når du montere den!... den knækker MEGET nemt din CPU!...

Fra : Torben Nielsen

Dato : 07-02-02 16:23

> [...]
> 2 x 80 mm Zalman hilow 5,5 v blæsere (1 ind foran + 1 ud bag) Kanon lydløs
> blæser der flytter pænt meget luft, 28 CFM ved 1700 RPM.

Hej!

Er du sikker på at din Tt 6 Cu kun kører ved 3500 rpm? Har selv samme
køler og CPU, monteret i et Noice Control midi-tower. Min idle
temperatur er 50C og load 56C. Men min køler skulle gerne køre med 4500
rpm og flytte 32 CFM.

Vore konfigurationer ser nogenlunde ens ud, dog har du et dvd-drev i
din, jeg har til gengæld ingen kabinetblæsere... Har du kigget lidt på
dir air-flow i kabinettet? Hvis det er dårligt, hjælper en ny køler ikke
meget og hvis du samtidig smider måtter i, så stiger temperaturen.

Mvh

Torben

Fra : pfr

Dato : 07-02-02 17:17

"Torben Nielsen" <torniel@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

SNIP
> [...]
> dir air-flow i kabinettet? Hvis det er dårligt, hjælper en ny køler ikke
> meget og hvis du samtidig smider måtter i, så stiger temperaturen.

Hej

Min Th 6Cu er droslet via 100 ohms potmeter (regulerer ml 6-12 volt) så jeg
kan styre rpm / larm. Jeg synes ikke den køler meget bedre ved 5000 rpm,
giver kun ca. 1-2 grader men tilgengæld meget larm.

Mit airflow i kabinettet er nok ikke optimalt idet jeg ikke bruger runde
kabler, men jeg har dog forsøgt at lægge kablerne så godt som mulígt.

Jeg håber på at den nye køler kombineret med artic silver pastaen kan hive
tempen ned, kører lige nu med noname pasta.

Zalman køleren er ihvertfald godkendt til xp2100+ ved silent mode dvs ca.
5,5-7 volt, den ser ihvertfald spændende ud.

Mht til fastgørelse så bliver den spændt fast til kabinettet dvs den hænger
ikke i mobo'et men i kabinetsiden, se video
http://www.zalman.co.kr/english/product/productall/install5000.htm vælg
install video.

Jeg overvejer også at fjerne de originale gitre i kabinettet, dette skulle
give større luftstrømning jvf. andres forsøg her i gruppen.

Mvh
Per