DOCTYPE HTML PUBLIC
Fra : jesper larsen

Dato : 07-02-02 11:17

hvor vigtig er denne linie:

og i givet fald - hvad skal der så stå?

Fra : scn

Dato : 07-02-02 11:30

"jesper larsen" <xxjeplar@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a3tk6n$2djr$1@news.cybercity.dk...
> hvor vigtig er denne linie:

Ved ikke hvor vigtig den er, men hvis du vil lave korekt kode skal den med.

http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#version-info

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : jesper larsen

Dato : 07-02-02 11:51

øh - hvad betyder det sådan på alm dansk?

..

Fra : scn

Dato : 07-02-02 12:08

> med.

> øh - hvad betyder det sådan på alm dansk?

StrictDTD indeholder ikke gamle HTMLtags

TransitionalDTD indeholder det samme som StrictDTD, men også
"forældet" HTMLtags som kan klares med CSS

FrameestDTD indeholder det damme som TransitionalDTD, derudover
også de HTMLtags som bruges til frames

Hvis dette ikke er korrekt må nogle rette mig :)

Du kan kontrollere dine sider for fejl på denne side
http://validator.w3.org/

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 07-02-02 12:23

"jesper larsen" <xxjeplar@hotmail.com> skrev
> hvor vigtig er denne linie:
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
>
> og i givet fald - hvad skal der så stå?

Din DTD fortæller hvilken version af html du bruger. De nye browsere bruger
denne information til at parse koden ud fra. I ældre versioner af html
bliver noget kode opfattet anderledes, mens en del elementer slet ikke
findes.

Du kan således deklerere en ældre version af html, hvis du f.eks. skriver
målrettet mod NS 4 brugere el. lign. (DTD'en vil NS 4 så ikke opfatte, men
de nye browsere vil teoretisk set parse din kode efter gammel standard).
Personlig har jeg i øvrigt haft lidt problememer ved at bruge den DTD du har
angivet ovenfor. Jeg bruger den nyeste:

<!doctype HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

(I en linie - NS 6 har problemer når du skiller den ad i to)

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk