Lord Of The Rings!
Fra : Ole og Sus Christens~

Dato : 06-02-02 23:15

Er der nogen der ved hvornår Ringenes Herre nummer 2 kommer i biograferne i
danmark. jeg har hørt rygter om at alle fimene er blevet lavet men at de
venter med at sende dem???????????????????????? Med venlig Hilsen Daniel!

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-02-02 23:32

"Ole og Sus Christensen" <oleogsus@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> venter med at sende dem???????????????????????? Med venlig Hilsen Daniel!

2'eren kommer til næste jul, 3'eren året efter.

/Nikolaj

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 06-02-02 23:31

> [...]
> venter med at sende dem???????????????????????? Med venlig Hilsen Daniel!

The Lord of the Rings: The Two Towers kommer 18/12 2002
The Lord of the Rings: The Return of the King kommer formentlig 17/12 2003

- Og ja, filmene blev alle optaget på samme tid, men de er vist ikke helt
færdige med post-produktionen (computereffekter etc.) endnu på de to sidste.
Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-02-02 00:06

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> writes:

> The Lord of the Rings: The Two Towers kommer 18/12 2002

Godt det ikke er den første bog i serien, så var den da blevet udsat
på ubestemt tid.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 07-02-02 00:49

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Godt det ikke er den første bog i serien, så var den da blevet udsat
> på ubestemt tid.

Ja, og redigeret til ikke at indeholde nogle flyvemaskiner eller referencer
til terrorister... Øh, vent lidt...

*forsvinder ud i natten*

Jacob

Fra : Brian Nielsen

Dato : 07-02-02 09:24

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, og redigeret til ikke at indeholde nogle flyvemaskiner eller
referencer
> til terrorister... Øh, vent lidt...

Tja, så ser vi nok ikke mere til Saruman...

Fra : Peter Kaas

Dato : 09-02-02 12:50

> Godt det ikke er den første bog i serien, så var den da blevet udsat
> på ubestemt tid.

Jeg kan at jeg for noget tid siden læste, at Jackson havde overvejet at
ændre titlen på "The Two Towers", men så var kommet til den konklusion, at
det kunne han alligevel ikke gøre!

Mvh
Peter

Fra : Peter E K

Dato : 10-02-02 05:00

> - Og ja, filmene blev alle optaget på samme tid, men de er vist ikke helt
> færdige med post-produktionen (computereffekter etc.) endnu på de to
sidste.
> --

Så kan det være de også kan nå at tage sig lidt sammen og ikke fucke så
meget med deres CGI...

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 10-02-02 11:10

> sidste.
>
> Så kan det være de også kan nå at tage sig lidt sammen og ikke fucke så
> meget med deres CGI...

Huh? Er der dårlig CGI i FotR? Ikke noget jeg har lagt mærke til, men giv
gerne nogle eksempler.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-02-02 14:28

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> Huh? Er der dårlig CGI i FotR? Ikke noget jeg har lagt mærke til, men giv
> gerne nogle eksempler.

[mini spoiler]
Den værste, og vel den eneste som generede mig er den der cave troll der
hopper rundt inde i minerne. Den synes jeg var ualmindeligt dårlig lavet,
især da Legolas står oppe på den. Det mindede mig lidt for meget om en
lignende dårlig lavet ting i Starship Troopers. Kan man ikke lave det bedre
end det, så bør man i efter min bedste overbevisning undlade det.

Joakim

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 10-02-02 15:04

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
> [...]
bedre
> end det, så bør man i efter min bedste overbevisning undlade det.

Der må jeg sgu sige at jeg er lidt uenig; det kommer lidt som en
overraskelse for mig at du siger trolden er lavet med CGI, jeg har hele
tiden troet det var en fyr i et kostume (og jeg har sågu set filmen fem
gange i biffen indtil nu), og at hvor Legolas er i samme billede var lavet
kameraeffekter lig dem hvor Gandalf og Frodo er i samme billede. Hvis cave
trolden virkelig er computeranimeret, og jeg er blevet snydt fuldstændigt
(og jeg har altså fuldt med siden T2!) må det da være lavet meget godt.
Men tal for din sag, jeg er muligvis til at overtale...

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-02-02 15:17

> [...]
> (og jeg har altså fuldt med siden T2!) må det da være lavet meget godt.
> Men tal for din sag, jeg er muligvis til at overtale...

Vi kan umuligt snakke om det same her. Jeg tror ganske enkelt ikke på at
nogen over 10 år var i tvivl om den troll var lavet med CGI. Så bare for at
være sikker på at vi snakker om den samme figur, så kommer der her en lidt
mere uddybende beskrivelse, som vel kan betragtes som spoiler.

Jeg snakker om der var de alle sammen har spæret sig selv inde i et rum inde
i minen, efter at den dumme hobit har skubbet skelletet ned i brønden. Så
kommer der en masse orker, og de har en kæmpe trold i lænker. Det er denne
trold jeg tænker på. Den er så grimt lavet. Ikke udseende men dens
bevægelser. Og endnu være der hvor Legolas løber op ad kæden og står på dens
hoved. Jeg ved ikke hvad det ligner. Jo det ligner den tilsvarende situation
i Starship troopers.

Hvis vi snakker om det samme, og så synes/troede det var en mand i kostume,
så må du have bedre indlevelsesevne end mig. Jeg kan ikke tale min sag mere
end det. Jeg synes blot det er forfærdeligt dårligt lavet, og det tager mig
totalt ud af scenen, og jeg ville derfor ønske at den trold aldrig havde
været med, hvis de ikke kunne have lavet den bedre.

Joakim

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 10-02-02 15:35

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message

> [...]
> totalt ud af scenen, og jeg ville derfor ønske at den trold aldrig havde
> været med, hvis de ikke kunne have lavet den bedre.

Jeg sad ellers og blev helt grebet af scenen, og syntes det var noget af det
bedste CGI jeg har set.
Forresten, fra http://www.hollywoodjesus.com/lotr_fellowship_making.htm :

"The scale of every character from 3'6"-inch Hobbits to the huge Cave Troll,
had to also be taken into consideration by WETA and the costume department.
As Richard Taylor of WETA notes: "We had to create almost everything at
least twice in different scales. The mathematics alone was a staggering
challenge. But it was the only way to stay true to what Tolkien created in
his imagination: a world of many different sizes." "

Så de *har* altså haft en mand i kostyme, i hvert fald på et tidspunkt.
Ingen tvivl om der er meget CGI, men helt ret har du altså ikke.
Er du sikker på du ikke tager fejl af den i FotR og den i Harry Potter?
*Den* er grim.
Der er iøvrigt også nogle billeder af trolden, og det er altså meget
overbevisende CGI i mine øjne. Selvfølgelig kan man stadig se at det er
computergenereret, men jeg forstår altså ikke at du syntes det er så
forfærdeligt dårligt lavet. Måske du brugte for lang tid på at ligefrem
*lede* efter fejl, så du glemte at se scenen som den var tænkt?

Jacob

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-02-02 16:30

> [...]
> his imagination: a world of many different sizes." "
>
> Så de *har* altså haft en mand i kostyme, i hvert fald på et tidspunkt.

Det kan jeg ikke se hvordan du får udfra ovenstående, men jeg har ikke læst
artiklen, så jeg vil ikek afvise det

> Ingen tvivl om der er meget CGI, men helt ret har du altså ikke.
> Er du sikker på du ikke tager fejl af den i FotR og den i Harry Potter?
> *Den* er grim.

Ja det er jeg hundrede procent sikker på, da jeg ikke har set den (endnu)

> [...]
> forfærdeligt dårligt lavet. Måske du brugte for lang tid på at ligefrem
> *lede* efter fejl, så du glemte at se scenen som den var tænkt?

Nu er det ikke dens udseende jeg brokker mig over. Det er 100% måden den
bevæger sig på, og det kan man jo ikke se på still billeder. Jeg brugte ikke
et sekund på at lede efter fejl første gang jeg så den i biografen. Her da
jeg så den på DVD prøvede jeg kigge efter nogle af de såkaldte goofs som
blev rapporteret. Jeg fandt ingen, og det eneste CGI der generede mig var
den latterlige Troll. Igen, ikke dens udseende, men den bevægelser. Endnu
engang bragte det mig helt ud af scenen, ISÆR da Legolas kravler op på dens
hoved. Det er naturligvis ikke hele tiden at trolden ligner en dårlig
animeret stopmotion modellervoks figur. Det kan være i andre har været så
meget fanget af handlingen, at i ikke har set det men desværre for mig,
er det lige omkring det tidspunkt hvor jeg synes filmen er ved at blive lidt
kedelig.

Joakim

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 10-02-02 17:42

> [...]
mig,
> er det lige omkring det tidspunkt hvor jeg synes filmen er ved at blive

Ok, jeg har fortolket dens lagsomme bevægelser som et udtryk for dens
størrelse, at man har søgt at kopiere en elefants bevægelser el. lign. Ergo
at det er bevidst fra teknikernes side, og ikke fordi de har sparet på
frames i CGI'en el. lign.
Men jeg tror jeg kan sætte mig ind i hvad du mener mht. Legolas ovenpå
trolden, sådanne scener er altid forbandet svære teknisk at lave; at have et
udsnit af en skuespiller til at se naturligt ud når man samtidig skal have
det til at ryste rundt. Jeg har så dog slet ikke haft tænkt over det før nu,
så du har muligvis ret i at jeg er en af dem der er totalt fanget af
handlingen. De sidste par gange er jeg rent faktisk gået i biffen for at
kigge efter filmbrølere i FotR, og efter fem minutter går den plan altid
totalt i vasken.

Chris

Fra : Brian Nielsen

Dato : 10-02-02 22:03

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke lave det bedre
> end det, så bør man i efter min bedste overbevisning undlade det.

Specielt når der ikke står noget i bogen om at den skal være der...

/Brian

Fra : John Hinge

Dato : 10-02-02 23:26

On 10 feb 2002 Brian Nielsen was heard to say:

Om Cave Troll'en
> Specielt når der ikke står noget i bogen om at den skal være
> der...

Fra bogen :
Orcs ?
Yes and something else.. A Cave troll I think..

jowjow, der er skam orcere, cavetroll og så selvfølgelig
en slemmert af den rigtig farlige slags..

Jeg sidder godt nok og kommer i tvivl om om det Gandalf
mener er at han på det tidspunkt bare er i tvivl om
hvad det er orcerne har med, og at det viser sig at
være Ballrog'en, men på den anden side, med det man ved
om den gode Gandalf, så tror jeg ikke på han gætter så
meget galt ;)
Der er langt fra Cave Troll til Balrog.
Den en er lettere magisk, den anden er dum.
Den ene er en flammeånd, den anden er stor og dum.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Brian Nielsen

Dato : 12-02-02 18:36

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Yes and something else.. A Cave troll I think..
>
> jowjow, der er skam orcere, cavetroll og så selvfølgelig
> en slemmert af den rigtig farlige slags..

Meget muligt, men så vidt jeg husker fra bogen, så kæmper de ikke med
cavetrollen.
Det er jo heller ikke den som i bogen spidder Frodo, det er er en af
orc'erne.

/Brian

Fra : John Hinge

Dato : 13-02-02 00:38

On 12 feb 2002 Brian Nielsen was heard to say:

> [...]
med
> cavetrollen.
> Det er jo heller ikke den som i bogen spidder Frodo, det er er en

Ganske korrekt, men man kunne fremsætte det argument at vor ven
instruktøren syntes det ku være fedt med sådan en ordentlig basse
af en farlig en.. hvad ved jeg..
Mit argument var kun at den figurerede i bogen.
Personligt kan jeg godt tåle den i filmen, jeg kan for så vidt godt
se hvad det er folk hidser sig op over, men der vil altid være et
eller andet nogen ikke kan lide i et udstyrsstykke af den størrelse.

Jeg glæder mig bare til at se enter..
Og jeg glæder mig ikke (jo det gør jeg egentlig men med stor
bæven og angst) til at se Shelob.. hun er fårhåbentlig rigtig
rigtig væmmelig :)
og 'Saurons mund' det skal blive fascinerende at se ham.
Han er igen ikke en vildt væsentlig person, men beskrivelsen
af ham i bogen, som en af de sidste 'sorte numenoranere' er
da spændende. Et menneske som i den grad har givet afkald på
sig selv og sin identitet for at tjene det onde... jowjow..
Og Nazgul'ernes ridedyr.. weeee :)