Undgå "tyveri" af billeder og lign fra hje~
Fra : Alexandar

Dato : 06-02-02 23:17

Hej med jer.

Jeg søger efter den html kode, man kan sætte ind på sin hjemmeside, der gør
at højreklik med musen sættes ud af drift på den pågældende hjemmeside. Der
vil i stedet poppe et billede op, hvori man har lavet en eller anden form
for tekst.

Er der een af jer, som kan hjælpe mig med den linie html kode??

Mvh
Alexandar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-02-02 23:28

Wed, 6 Feb 2002 23:17:08 +0100, skrev "Alexandar"
<alexandar@lackovic.dk>:

> [...]
>vil i stedet poppe et billede op, hvori man har lavet en eller anden form

Undskyld, men *suk*.

Lad vær med at upload billederne, det er den eneste måde, du kan
undgå at folk »stjæler« dine unikke dyrebare billeder.

Du undgår så også, at genere dine besøgende med et dybt
irriterende script.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : jopa

Dato : 06-02-02 23:40

"Alexandar" skrev bla...
> Jeg søger efter den html kode, man kan sætte ind på sin hjemmeside, der
gør
> at højreklik med musen sættes ud af drift på den pågældende hjemmeside.

Spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

I øvrigt kan du ikke forhindre på nogen som helst måde at folk stjæler dine
billeder, eller ser din kode.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-02 01:46

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev

> I øvrigt kan du ikke forhindre på nogen som helst måde at
> folk stjæler dine billeder, eller ser din kode.

Der skal nok være en eller anden behjertet sjæl der giver koden
fra sig alligevel (jeg skal nok lade være) - det er jo det Alexardar
spørger efter.

Vores opgave her er blot at fortælle ham at koden også forhindrer
anden funktionalitet i folks browsere - og derfor er et stort
irritationsmoment - også for dem der ikke vil stjæle hans billeder.

Alexandar:
Glem det! Hvis dine billeder er så gode at nogen vil stjæle dem,
skal den nok lykkes alligevel. Hvis jeg kan se dine billeder i min
browser, ligger de allerede på min harddisk - sådan er systemet
med web indrettet - og så kan jeg hente dem i Temporary Internet
Files - uanset hvilket script du anvender.

--
Allan

Fra : Bo Dudek

Dato : 07-02-02 07:20

næh, ikke de simple jpg.. dem kan alle hugge så meget de vil, da det
er disse der bliver vist i IE, men mange arbejder i dag i photoshop og
navngiver deres psd filer med samme navn som jpg'en og lægger dem på
serveren som backup. Don't do that!!

Jeg har desværre selv prøvet det een gang og har lært af min fejl.
Selvfølgelig kan alle hente en jpg ned og ind i Photoshop og redigere
så tosset de film, men det er nu at friste svage sjæle at lægge en
lækker forudredigeret psd fil med layers og hele molevitten klar.

>Glem det! Hvis dine billeder er så gode at nogen vil stjæle dem,
>skal den nok lykkes alligevel. Hvis jeg kan se dine billeder i min
>browser, ligger de allerede på min harddisk
jeps.. jpg'sne - ikke psd'erne ;)

Mvh
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 07-02-02 10:27

> [...]
> med web indrettet - og så kan jeg hente dem i Temporary Internet
> Files - uanset hvilket script du anvender.

Du kan gøre det hele lidt mere besværligt ved at ligge dine billeder ind i
en Flash applikation.
I denne fil kan du sammen med noget server-side script lave en funktion, der
kun viser billedet hvis det liger på en bestemt server, i en bestemt mappe.
Så kan du lave en funktion, der kun viser billedet hvis en bestemt tast på
dit keyboard er aktiveret, det vil forhindre at alle andre knapper er
inaktive og print-screen ikke kan bruges.
- men som sagt tidligere, hvis 'vi' vil have fat i dine billeder, så får
'vi' det også

Mvh/M!chael
Http://www.flashfaq.dk

Fra : Jens

Dato : 08-02-02 15:02

Koden er her, men da jeg selv har LÅNT den en anden sted, er det rigtigt, at
man ikke kan spære for andres LÅN,
<script language="JavaScript">
<!--

//Disable right click script III- By Renigade (renigade@mediaone.net)
//For full source code, visit http://www.dynamicdrive.com

var message="";
///////////////////////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers)
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-02-02 23:42

"Jens" <fagpolering@mail.dk> skrev

> Koden er her, men da jeg selv har LÅNT den en anden
> sted, er det rigtigt, at man ikke kan spære for andres LÅN

Ja, du kan ikke bruge det til en skid - andet end at genere
dine brugere ved at de mister anden funktionalitet i deres
browser - vi skal nok finde billederne alligevel.

--
Allan

Fra : simon moore højer

Dato : 07-02-02 08:53

Her er din kode:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.1">function right(e) {
if (navigator.appName == "Netscape" && (e.which == 3 || e.which == 2))
return false;else if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {alert("hvad tror du selv???");
return false;}return
true;}document.onmousedown=right;document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;window.onmouseup=right;</script>

Fra : Rikke Bendlin

Dato : 07-02-02 16:44

En hver med bare lidt forstand på HTML ville let kunne få fat på billedet
alligevel... Gå ind i kildekoden, og find navnet på billedet, så er det lige
til at få frem på skærmen...

Fra : jsn

Dato : 07-02-02 22:26

> En hver med bare lidt forstand på HTML ville let kunne få fat på billedet
ALT hvad der kan ses kan nakkes:
[Print screen] -> ind i paint -> [ctrl]+v -> ret det hele lidt til..
Vupti..

Beklager Alexandar, det er totalt umuligt at forhindre folk med bare
en snart af kreativitet at stæjle dine billeder.. Lav i stedet dit
eget copyright logo på ALLE billederne, så de passer ind i billederne,
gerne lidt inde midt på så man ikke kan klppe det fra. Det plejer at
give en del brok fra folk der tror de skal bruge ens grafik på deres
side ;)

- JSN

Fra : Alexandar

Dato : 07-02-02 23:44

..

> Er der een af jer, som kan hjælpe mig med den linie html kode??

Hej med jer.

Jeg takker for de mange svar og indlæg, der er kommet. Men det ligger sådan
at det er en af min venner, som skal bruge koden/scriptet.Det er herligt at
se de mange venlige kommentarer men..... jeg mangler stadig et svar.

Og, nu da der er een, som har bragt det på bane. Hvilke funktioner er det,
man også sætter ud ved at bruge det eftersøgte script?

Mvh
Alexandar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-02-02 23:58

Thu, 7 Feb 2002 23:43:46 +0100, skrev "Alexandar"
<alexandar@lackovic.dk>:

> jeg mangler stadig et svar.

Der er da et par stykker, som har postet sriptet.
Ellers kan du finde det på to sekunder på www.google.com. (eller
på en side, som bruger det).

>Og, nu da der er een, som har bragt det på bane. Hvilke funktioner er det,
>man også sætter ud ved at bruge det eftersøgte script?

Prø at lav et højreklik på en hjemmeside, så ser du hvad man
mister af funktionalitet.

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-02-02 00:07

"Alexandar" <alexandar@lackovic.dk> skrev

> Hvilke funktioner er det, man også sætter ud ved at
> bruge det eftersøgte script?

Højreklik på siden og observer! Hvor svært kan det være?

--
Allan