Nyheds/info php script med admin del?
Fra : Gundersen

Dato : 06-02-02 22:49

Hey "nørder"

Jeg er ved at skulle omlægge min side til et nyt design.
I den forbindelse ville jeg gerene have lagt et admin modul på mine
sider, så jeg kan ændre/tilføje nydeder uden at skulle uploade en ny
..inc fil hvergang jeg har tilføjet en nyhed!
Er er nogle sider hvor man kan læse om hvordan man programere et script
til det mest hensyns fuldt? eller er der nogle der kender nogle færtig
programerede?

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 07-02-02 00:00

Det burde være ret simpelt!

I en database med en tabel
id , nyhed , dato , tilføjet af

og så selecter du på siden der skal vise nyheden bare dem du vil have ud
enten de ti nyeste vha LIMIT 0,10 ORDER BY dato <- skyd mig ikke på det SQL
der :)
eller henter dem alle sorteret efter dato
og spytter dem ud

Admin delen behøver ikke bestå af mere end
et felt hvor man skriver nyheden i evt et felt med hvem der tilføjer den
hvis ikke du
køre med et login system med brugere, så denne kan hentes herfra.

Dato indsætter du så vha MySQL's funktion Now() og id lader du bare tælle
derud af.

Hvis du ikke forstår mit pseudo sprog så skriv igen :)

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : -Martin-

Dato : 07-02-02 11:55

den Wed, 06 Feb 2002 22:48:53 +0100 skrev Gundersen
<Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> :

> [...]
>Er er nogle sider hvor man kan læse om hvordan man programere et script
>til det mest hensyns fuldt? eller er der nogle der kender nogle færtig

Hvis du ikk selv gider ... så er der en masse inde på
www.phpbuilder.com og prøv måske at kigge efter phpnuke som efter min
mening er et af de bedste færdiglavet script... men nej jeg bruger det
ikke selv!

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-02-02 17:14

On Thu, 07 Feb 2002 11:55:08 +0100, -Martin- wrote:

> prøv måske at kigge efter phpnuke som efter min mening er et af de
> bedste færdiglavet script

PHP-Nuke er noget af den værste gang slamkode, skrevet af en 12-årig
knægt uden forstand på PHP, fyldt med sikkerhedshuller.

Kig derimod på PostNuke - kan findes på SourceForge.

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Gundersen

Dato : 07-02-02 16:41

Hej

Det skal helst ikke være med MySql! Grunden er at jeg ikke gider at
betale 10,- mere om måneden for at have adgang til det!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk