Kan ikke få netkort til at virke... hjælp
Fra : Henrik Callesen

Dato : 06-02-02 21:02

Jeg har problemer med at få installeret et netkort på et ældre bundkort...
Jeg har forsøgt med to forskellige netkort på både win98 og winme, i alle
tilfælde kan windows "se" kortet som værende et netkort, med korrekt navn,
dog med det gule udråbstegn i kontrolpanel, system, enhedshåndtering. Når
jeg så vil se egenskaber på kortet, skriver windows: Windows holdt op med at
svare under forsøget på at starte denne enhed og vil derfor ikke forsøge at
indlæse enheden igen (Code 11). Søg efter ASD i Windows Hjælp for yderligere
hjælp. Prøv at opgradere driverne til denne enhed."
Når jeg så forsøger at installere driveren, løber jeg i problemer, når
Windows spørger efter "netrts.inf", der kun ligger under Win95-biblioteket
på driver-disketten. Når den har tygget lidt på disketten og har læst noget
af indholdet, rebooter maskinen, og jeg er ikke nået videre!

Bundkortet er et PC-Partner 75-233 VXPro (af ældre dato som nævnt tidligere)
Netkortene er et realtek et-eller-andet med original driver-diskette samt to
næsten identiske Planet ENW-9503/04 PCI Fast Ethernet NIC, begge med
originale driver-disketter.
Grafik-kortet er et Hercules Dynamite 128/Video (ET6000/6100, PCI)
Der er ikke andre kort i lige nu...

What dælen do I do ???

M.v.h. Henrik

Fra : Jens

Dato : 06-02-02 22:37

"Henrik Callesen" <hcallesen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> originale driver-disketter.
> Grafik-kortet er et Hercules Dynamite 128/Video (ET6000/6100, PCI)

Mit bud er at det lyder til at du ikke har installeret de korrekte drivere
til dit bundkort. Tag et kig på producentens hjemmeside og se om du ikke kan
downloade dem der.

FUT: news:dk.edb.system.ms-windows

Da problemet hører til der.....

Jens

Fra : Henning

Dato : 06-02-02 22:51

On Wed, 6 Feb 2002 22:37:18 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
> [...]
>til dit bundkort. Tag et kig på producentens hjemmeside og se om du ikke kan

Mja, mon ikke det er fordi Plug'nPlay ikke spiller? Boot op på en
dos-diskette, og kør diagnosticprogrammet herfra.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk