sort silikone - glastykkelse
Fra : Steffen

Dato : 06-02-02 20:57

Findes der sort akvarie silikone ?

Hvor tyk skal glasset være i et akvarie der måler 50x35x35 ?

Fra : René Krogh

Dato : 06-02-02 21:26

Steffen wrote in message <3c618a48.11207275@news.inet.tele.dk>...

>Findes der sort akvarie silikone ?

Ja, kan bla. fåes hos din akvarie forhandler.

>Hvor tyk skal glasset være i et akvarie der måler 50x35x35 ?

6 m.m. burde være rigeligt. Du kan evt se en oversigt på:

http://www.akva-net.subnet.dk/glas.htm

Nu håber jeg ikke, at jeg bliver slæbt i retten for at linke dybt

mvh
René Krogh

Fra : Steen Suder

Dato : 06-02-02 22:43

"René Krogh" wrote:

> Steffen wrote in message <3c618a48.11207275@news.inet.tele.dk>...

<SNIP>

> 6 m.m. burde være rigeligt. Du kan evt se en oversigt på:

Jeg ville ikke have betænkeligheder med at lave sådan et akvarie i 4mm.
Jeg har haft et 130L i 4mm; det holdt fint i de 23 år, det eksisterede
før kiselalgerne voksede ind under silikonen

<SNIP>

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : René Krogh

Dato : 06-02-02 23:12

Steen Suder wrote in message <3C61A363.1BB79602@suder.dk>...

>Jeg ville ikke have betænkeligheder med at lave sådan et akvarie i 4mm.
>Jeg har haft et 130L i 4mm; det holdt fint i de 23 år, det eksisterede
>før kiselalgerne voksede ind under silikonen

Kiggede lige tabellen igennem, og må da godt nok indrømme, at de går med
livrem og seler. Så mine 6mm var nok lidt overdrevne.

mvh
René Krogh

Fra : Silverflame

Dato : 06-02-02 22:40

Jeg sidder netop og kigger på mine yngel akvarier med samme mål. De er
lavet af 4mm glas og jeg har ikke haft nogensomhelst problemer med det. Jeg
har også selv prøvet at bygge et større akvarie på ca. 65 x 40 x 30 i 4mm.
og heller ikke det sprang læk... Det er min klare opfattelse at de fleste af
disse glastykkelsestabeller er overdrevne. Men selvfølgelig er det jo også
et spørgsmål om hvilke risici, man er villig til at tage...
MVH SF