Vanilla Sky - Kritik-tak
Fra : S. Ditlevsen

Dato : 06-02-02 19:55

Hej alle

Jeg var inde for at se Vanilla Sky, med en del fordomme over for den. På
plakaten ligner filmen ikke noget man gider se, med mindre man bare vil
sidde og glo på Tom Cruise fordi man kender ham fra andre film.
Den overraskede mig en hel del. Den var nærmest genial. Lidt en blanding af
The Matrix og Pulp Fiction - Selvom det ikke burde kunne lade sig gøre.
Men mine fordomme kom fra bekendte som havde set filmen og mente den var
"mindre god".

1) Er jeg den eneste der synes at denne film er til 5 stjerner ud af 6?
2) Til dem som ikke har set filmen; hvilke fordomme over for filmen har i?

Mvh fra Søren Ditlevsen

Fra : zcully

Dato : 06-02-02 22:12

Jeg syntes også den er til 5 stjerner.
Især på grund af Tom Cruise (som sædvanlige) fatastiske spil og den
"sindsyge" drejning den pludselig tager.
Bare lidt synd at hans makeup ikke altid fungerer så godt ;-(
Kunne især se det på hans venstre øje, som han io mange scener slet ikke
kunne åbne hvorefter i næste stod det vidt åbent!!!

/Zcully

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-02-02 08:32

"S. Ditlevsen" <soren.cool@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> 2) Til dem som ikke har set filmen; hvilke fordomme over for filmen har i?

Denne diskussion har kørt flere gange efterhånden. Jeg har selv set filmen
to gange og syntes den er ret fed, selvom det er et remake.

Fra : Martin Krat

Dato : 07-02-02 22:37

Jeg kan bedre li den spanske version

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-02-02 14:25

On Thu, 7 Feb 2002 22:36:58 +0100, "Martin Krat" <martinkrat@mail.dk>
wrote:

>Jeg kan bedre li den spanske version

Me t

Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : zcully

Dato : 09-02-02 03:02

Ka den spanske lejes??

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-02-02 09:30

On Sat, 9 Feb 2002 03:01:34 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>Ka den spanske lejes??

Ved det ikke. Jeg har lige købt den i Spanien, over nettet

Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Morten Pedersen

Dato : 09-02-02 23:47

hvad er forskellen ?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-02-02 00:22

On Sat, 9 Feb 2002 23:46:38 +0100, "Morten Pedersen"
<muggebarfod@hotmail.com> wrote:

>hvad er forskellen ?

Hele miljøet er anderledes. I den spanske foregår en i et katolsk
miljø, hvilket giver nogle andre dilemmaer.
Jeg synes miljøet i VS var dårligt valgt, men det er måske fordi jeg
så den spanske først.
Cruz spiller også to forskellige personer, hvor jeg klart mener der er
mere dybde og nuancer i den spanske.
Men hovedpointen er næsten den samme.

Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : izeqb

Dato : 13-02-02 12:32

> [...]
>så den spanske først.
>Cruz spiller også to forskellige personer, hvor jeg klart mener der er

Hvad hedder den spanske udgave?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-02-02 13:45

izeqb skrev:

> Hvad hedder den spanske udgave?

Abre Los Ojos.

--
Mvh. Peter

Fra : izeqb

Dato : 13-02-02 12:31

On Wed, 6 Feb 2002 19:54:44 +0100, "S. Ditlevsen"
<soren.cool@get2net.dk> wrote:

>1) Er jeg den eneste der synes at denne film er til 5 stjerner ud af 6?

Af mig får den helt sikkert 5 stjerner. Det er en kanonfilm, og jeg
syntes faktisk at Cameron Diaz var ret uhyggelig, he he.