Hugo Hamilton
Fra : Hans Larsen

Dato : 06-02-02 19:32

Kender nogen noget til Hugo Hamilton, født 24. 6. 1879 på en fødeklinik
i Grønnegade 13, København, som søn af Mary Hamilton? Han opholdt sig
1888-89 hos bestyreren af Oure Teglværk (vel på Fyn). Fornavnet
(Hugo/Hugh) tyder på, at han er ud af den skotsk-svenske adelsslægt -
men efter fødselsomstændighederne at dømme af ret illegitim status.

Venligst
Hans Larsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 06-02-02 21:47

"Hans Larsen" <hans.larsen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> (Hugo/Hugh) tyder på, at han er ud af den skotsk-svenske adelsslægt -
> men efter fødselsomstændighederne at dømme af ret illegitim status.

Umiddelbart så får det mig til at tænke på udsendelsen:
"Grevinden på 2. (eller var det 4.) sal",
som handlede om denne excentriske grevinde og hendes søns
kamp for at blive anerkendt som søn af den adelsslægt, du
nævner.
Udsendelsen blev genudsendt i efteråret, kan ikke huske
om det var DR eller TV2.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-02-02 07:48

On Wed, 6 Feb 2002 21:46:30 +0100, Bodil Grove Christensen wrote:

>"Hans Larsen" <hans.larsen@mail.tele.dk> wrote in message

>Umiddelbart så får det mig til at tænke på udsendelsen:
>"Grevinden på 2. (eller var det 4.) sal",

Midt imellem: 3. sal

> [...]
>nævner.

>Udsendelsen blev genudsendt i efteråret, kan ikke huske

7., 8. og 9. november kl. 20.00 på DR 1 (tre dele).
Se: http://www.dr.dk/tv/dokument/studs/hamilton.htm

Prøv iøvrigt at indtaste "erna hamilton" i Google, så skal du bare se
løjer

Venlig hilsen
Kurt Hansen