Søgning på website
Fra : Rasmus Sommer

Dato : 06-02-02 19:25

Jeg har lavet en søgeform i Frontpage, som søger efter forekomst af
indtastet ord på mit website. Dette virker fortrindeligt. Men resultatet
vises med engelsk ledetekst og med et Score-felt, som jeg gerne vil undvære,
så er det lige jeg spørger:

Altså hvordan ændre jeg teksten
Number of documents found: 12. Click on a document to view it, or submit
another search.

til dansk.

Hvordan fjerner jeg feltet Score.

Samtidig vil jeg gerne selv kunne definere roden af sitet. Dette fordi jeg
har en dansk og en engelsk udgave, så søgefeltet på f.eks. den danske side
skal kun vise link til de danske sider.

Fra : Andreas Paasch

Dato : 06-02-02 21:55

Kan du HTML, kan du med fordel benytte:

www.atomz.com .... den kan du strikke til som det passer dig, ganske gratis
og er helt genial, med ugentlig rapportering over søgeord, mv.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Rasmus Sommer

Dato : 17-02-02 01:42

Tusind tak. Ja, nu forstår jeg, at det ligge på serveren, så det er
host-værten som skal rette i koden. Tak for linket, et udemærket sted.

Hilsen
Rasmus

Fra : Andreas Paasch

Dato : 17-02-02 11:14

Rasmus,

atomz.com retter intet, de tilbyder servicen.
Hvis du vælger at bruge dem og vil bruge det på dansk, danske svar mv., er
et helt og til dig at rette de skabeloner til dansk som Atomz tilbyder.

Det er nu ikke så svært, bare vær forsigtig

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 17-02-02 11:35

"Andreas Paasch" <Andreas@Paasch.Net> skrev i en meddelelse
> [...]
> et helt og til dig at rette de skabeloner til dansk som Atomz tilbyder.
>
> Det er nu ikke så svært, bare vær forsigtig

Jeg kender ikke noget til atomz.com, men jeg kan bekræfte den tidligere
antagelse med hensyn til FrontPage: vil man have en søgeformular, der viser
svarene på dansk, er det udbyderen, der skal rette det - det kan brugeren
ikke gøre.
Der findes til serversoftwaren apache de nødvendige værktøjer, som udbyderen
kan vælge at benytte eller lade være - f.eks. er Worldonline/Tiscali ikke
indstillet på at ændre noget, så hvis man har den udbyder, må man altså
acceptere at svarene kommer på engelsk.
Andre er mindre "nærige" med at installere de nævnte tilføjelser. Sådan er
der altså så meget.

--
ahw

Fra : Rasmus Sommer

Dato : 21-02-02 08:37

Tusind tak fordi I gad have ulejlighed med at svare mig.

Hilsen
Rasmus