Deling af internet forbindelse
Fra : KV

Dato : 06-02-02 14:45

Hejsa

Er der nogen der så jeg kan forstå det kan forklare mig hvordan man deler en
internet forbindelse?

Har en bærbar og stationær som kører i net - uden problemer, men hvordan får
jeg den bærbare til at bruge den stationæres internetforbindelse??

Begge kører Win Me hvis det er relevant!!!

På forhånd tak

mvh

KV

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-02-02 14:57

On Wed, 6 Feb 2002 14:45:24 +0100, "KV" <kay-verner@privat.dk>
wrote:

> Er der nogen der så jeg kan forstå det kan forklare mig hvordan
> man deler en internet forbindelse?

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

-A

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-02-02 15:43

> [...]

>Har en bærbar og stationær som kører i net - uden problemer, men hvordan får
>jeg den bærbare til at bruge den stationæres internetforbindelse??

Følg denne vejledning, nøje, så kan det (næsten) ikke gå galt:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

hilsen pelo

Fra : KV

Dato : 06-02-02 18:11

Tak lige hvad jeg skulle bruge, men når jeg angiver IP-adressen kan jeg ikke
kalde op til nettet og får derfor ingen DNS server???

mvh

KV

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-02-02 20:37

"KV" <kay-verner@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3c616389$0$89080$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tak lige hvad jeg skulle bruge, men når jeg angiver IP-adressen kan jeg ikke
> kalde op til nettet og får derfor ingen DNS server???

På klienterne skal du manuelt indtaste DNS adressen.
Det er derfor den skal findes i starten med WINIPCFG (eller IPCONFIG /ALL).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : P.L.P.

Dato : 06-02-02 22:42

Hej

Skal man have NetBEUI Protokol installeret.
Når man bruger delingen af internet og når jeg har 2 netkort installeret på
den der skal kører ISC (jeg bruger det ene netkort til internet "Webspeed")
Skal NetBEUI Protokol installeres på klienten ?
(Win98E>ME)
Mvh. Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-02-02 00:02

On Wed, 6 Feb 2002 22:41:49 +0100, "P.L.P." <ma-ry@get2net.dk>
wrote:

> Når man bruger delingen af internet og når jeg har 2 netkort installeret på
> den der skal kører ISC (jeg bruger det ene netkort til internet "Webspeed")
> Skal NetBEUI Protokol installeres på klienten ?

Nej.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Esben I.

Dato : 07-02-02 22:32

Bjarne Duelund wrote:
<snip>
> <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
Jeg har fulgt anvisningen til punkt og prikke, men kan stadig ikke...

Jeg har 4 maskiner i P2P med de berømte 192.168.1.1-4 adresser (faste)

(ingen firewall el. lign)
maskine 192 (etc) 1 har 56modem og ICS installeret (W982)
maskine .. . . 3 (med w981) sku' gerne gå igennem maskine 1

- men når jeg starter browseren i maskine 3 sker der nix/nada
selv om maskine 1 er logget på nettet
maskine 3 kan ikke pinge "ud af huset"

hvor begynder jeg fejlsøgning ?
på forhånd tak
Esben I.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 08-02-02 17:52

Hej Esben

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3C62F26B.49227636@get2net.dk...
> [...]
> maskine .. . . 3 (med w981) sku' gerne gå igennem maskine 1
>
> - men når jeg starter browseren i maskine 3 sker der nix/nada

Kan maskine 3 pinge maskine 1 ?

Check IP opsætning på maskine 3:
- IP adresse
- SubnetMask
- Default Gateway
og nu du er i gang, check også
- DNS (du skal dog kunne pinge på IP adresse uden DNS).

Fra : Esben I.

Dato : 09-02-02 00:22

Bjarne Duelund wrote:

> Hej Esben
<snip>

> Kan maskine 3 pinge maskine 1 ?
jaja sagtens, alt er i orden indenfor hjemmets 4 maskiner

> Check IP opsætning på maskine 3:
> - IP adresse
192.168.1.3

> - SubnetMask
255 (x3). 0
> - Default Gateway
det er så maskine .1 ( den med modem

> og nu du er i gang, check også
> - DNS (du skal dog kunne pinge på IP adresse uden DNS).
der bruger jeg den jeg får fra winipconfig, når maskine 1 er på nettet
- i mit tilfælde 195.82.195.101

hvad med "vært" (på maskine 3 ) ? skal det være dens eget Netbios navn,
eller nr 1's ?

dumt spørgsmål: maskine 3 skal vel ikke også ha' w98_2 ? ( den har
w98_1)
mvh
Esben I.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-02-02 00:44

Hej Esben

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3C645D9B.502B3F23@get2net.dk...

> hvad med "vært" (på maskine 3 ) ? skal det være dens eget Netbios navn,
> eller nr 1's ?

Dens eget NETBIOS navn.

> dumt spørgsmål: maskine 3 skal vel ikke også ha' w98_2 ? ( den har
> w98_1)

Nej, det er ligemeget hvilken Windows version den har.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Ole

Dato : 12-02-02 13:44

Har du slået dhcp fra på den win98 se der der deler internetforbindelsen ?.
Når du installere ICS på 98 se så vil den default dhcp. Men hvorfor ikke
sætte de andre maskiner hente IP automatisk ?.