Intel 845 eller 850
Fra : Caz

Dato : 06-02-02 13:55

Jeg skal have købt mig en ny maskine, der skal kunne bruges tíl
videoredigering+ alm. kontor jobs.

maskinen skal baseres på Intel P4 2 GHz, men hvilket chipset? Intel 845
eller 850

I øvrigt kommer der et SCSI- kort og 2 stk 73 GB 10.000 diske i.

Er der nogen der via ovenstående kan give mig lidt klarsyn?

Mvh
Carsten

Fra : Søren Christensen

Dato : 06-02-02 16:11

> Jeg skal have købt mig en ny maskine, der skal kunne bruges tíl
> videoredigering+ alm. kontor jobs.

Okey..

> maskinen skal baseres på Intel P4 2 GHz, men hvilket chipset? Intel 845
> eller 850

Fair nok - kraftig maskine.

> I øvrigt kommer der et SCSI- kort og 2 stk 73 GB 10.000 diske i.

!!!!!!!!!!!!! Damn, må jeg se din lønseddel!

> Er der nogen der via ovenstående kan give mig lidt klarsyn?

Hvis du skal invistere så mange penge må du hellere selv læse lidt istedet
for at lytte til gode råd:
Pentium 4: 845 and 850 contrasted
http://www.theinquirer.net/12090108.htm

/Søren

Fra : Thf

Dato : 06-02-02 16:22

>Jeg skal have købt mig en ny maskine, der skal kunne bruges tíl
>videoredigering+ alm. kontor jobs.
Også her, bruger et Pinacle DC10+ videokort.

>maskinen skal baseres på Intel P4 2 GHz, men hvilket chipset? Intel 845
>eller 850
Jeg bruger selv det lidt ældre 850 med rdram, og det kan klart anbefales
men der er jo ikke mulighed for yderligerer opdatering, da netop 2ghz
vist nok er toppen for processorer til 850 sættet.

>I øvrigt kommer der et SCSI- kort og 2 stk 73 GB 10.000 diske i.
>
>Er der nogen der via ovenstående kan give mig lidt klarsyn?
En lille skule.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Lars Krag

Dato : 06-02-02 17:51

"Caz" <security_50@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:VH988.62$JL2.2278@news.get2net.dk...
> Jeg skal have købt mig en ny maskine, der skal kunne bruges tíl
> videoredigering+ alm. kontor jobs.
> maskinen skal baseres på Intel P4 2 GHz, men hvilket chipset? Intel 845
> eller 850

Jeg vil nok sige at det vigtigste her er, at du køber en P4 "Northwood"
processor. Intel 850 m/ RDRAM er nok en lille smule bedre end i845
med DDR, og specielt til video-redigering skulle RDRAM være bedst,
men forskellen er altså ikke ret stor. Se evt. en sammeligning på f.eks.
www.tomshardware.com eller andre hardware test sites. Jeg tror ikke
du kommer til at mærke den store forskel i praksis, men til gengæld vil
RDRAM scalere bedre i fremtiden med hurtigere cpu'er, men da Intel
allerede i næste kvartal i år ventes at gå over til 533/133 Mhz fsb, vil du
ende med (hvis du køber i850 nu) enten at skulle overclocke dit chipset
eller med snadsynligvis at skulle udskifte det ved næste cpu skift.

Jeg har selv et i850 bundkort (Abit TH/-II Raid), og det kører forrygende
med en Northwood ved 2.4 Ghz. Og det kan snildt klare 133 Mhz+ fsb
og PC1066 RDRAM med de rigtige pci/agp dividere.

> I øvrigt kommer der et SCSI- kort og 2 stk 73 GB 10.000 diske i.

Najs Jeg nøjes med idé-raid.

[SNIP]

Lars

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 07-02-02 18:02

Jeg har haft begge to chipset. begge to er stabile. men der er
hastighedforskel mellem 850 og 845. Hvis du alligevel skal ud og købe nye
ram vil jeg købe 850 chipsettet.

Mvh
Thomas