Switch til ADSL
Fra : ipkiss_

Dato : 06-02-02 13:20

Hej!
Til min Netexpress 2 ADSL forbindelse med Speedstream 2601 router (flip nu
ikke ud over routeren skal jeg bruge en switch.
Men er det ligemeget hvilken switch det er?

Eller er en hub bedre?

eTen EW-305K koster kun 395 kr. jf edbpriser.dk, vil denne switch være nok
til at dele forbindelse ud til 2-3 computere?

Lars Jensen
Tlf: 26173264
E-mail: dangvard@dangvard.com
Web-site: www.dangvard.com

Fra : Thomas Demant

Dato : 06-02-02 14:22

> Men er det ligemeget hvilken switch det er?
Ja, der er ofte en sammenhæng mellem pris og kvalitet, så hvis du vil have
en der er meget hurtig og giver fuld udbytte af båndbredten, skal du have en
ordentlig en. F.eks. en LevelOne, Unex ect.

> Eller er en hub bedre?
Den er ikke bedere, da en hub ikke arbejder lige så hutigt, så hvis du skal
spille computer (CS, Q3 ect.) over dit interne netværk, vil jeg anbefale en
switch.

> eTen EW-305K koster kun 395 kr. jf edbpriser.dk, vil denne switch være nok
> til at dele forbindelse ud til 2-3 computere?
Ja, bare der er porte nok (du skal bruge en til routeren og en port til hver
maskine, dvs. 3-4 porte). 305K'eren har 5 porte, så den kan du godt bruge.
Jeg kender dog ikke selv switcen, så jeg ved ikke hvor stabil den er og om
den bruger hele båndbredten, der er tilrådighed.

--
Thomas

Fra : ipkiss_

Dato : 06-02-02 16:02

> Jeg kender dog ikke selv switcen, så jeg ved ikke hvor stabil den er og om
> den bruger hele båndbredten, der er tilrådighed.

Hvilken båndbredden snakker vi om?

Der står jo at den er 10/100 mbit kompatibel, så må det vel være nok? Eller
kan den ikke engang klare 512 kbit?

Jeg skal kun bruge den til en 512 kbit adsl.

Fra : Thomas Demant

Dato : 06-02-02 16:46

> Hvilken båndbredden snakker vi om?
Om switchens backbone. Hvis backbonen kun er på 100 Mbit og der er 2
maskiner på, der begge køre 100 Mbit, får de 50 Mbit hver, osv.

> Der står jo at den er 10/100 mbit kompatibel, så må det vel være nok?
Eller
> kan den ikke engang klare 512 kbit?
Se evt. første svar.
At den er 10/100 kompatibel, betyder bare at den kan køre netkort, printere
ect. som der køre enten 10 eller 100 mbit.

> Jeg skal kun bruge den til en 512 kbit adsl.
Det kan du også godt.

--
Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-02-02 14:40

"ipkiss_" <spam@Zwebhiker.dk> skrev:
> Til min Netexpress 2 ADSL forbindelse med
> Speedstream 2601 router (flip nu ikke ud over
> routeren skal jeg bruge en switch.
> Men er det ligemeget hvilken switch det er?

Ja, jeg har selv en Rubytech 8 ports...

> Eller er en hub bedre?

Nej, læs evt. www.net-faq.dk

Venligst