Newbie spørgsmål om CounterStrike
Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-02-02 10:18

Min knægt fik mig overtalt til at downloade
ca. 150mb opdateringer til HalfLife for at kunne
spille CS på nettet.
Vi endte med ver. 1.1.0.8 samt CS 6,6 beta (tror jeg)
Men kan stadig ikke forbinde med serverne på nettet.
Den siger vi bruger en fil, som er en anden version end den, der findes
på serveren.
Kan man etellerandet sted finde en oversigt over præcis hvad
der kræves for at kunne spille?
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Kenneth Kold Johanse~

Dato : 06-02-02 11:34

Jeg er meget ked af at sige det, men du kan vist godt varme op under
modem'et igen, hehe

De versioner der køres med lige nu er rigtigt nok Halflife 1.1.0.8, men CS
er version 1.3!
Du skal derfor i gang med at download'e den version! (Bemærk, at det IKKE
er Betaversionen, men den endelige version!)
Du kan eventuelt prøve på www.counterstrike.dk hvor filerne bør ligge!
Når du henter CS version 1.3, skal du være opmærksom på, at der findes 2
udgaver, 1.3 og 1.3 retail!
Retailversionen er til dem, der har købt Halflife generations, som er
selve spillet plus CS version 1.0 + nogle flere mods.
Du skal altså hente den version, som IKKE hedder retail.

Du kan heller ikke bare opdatere fra version 1.6beta til 1.3, det vil være
hurtigere, bare at hente selv version 1.3!

God fornøjelse med at hente filerne, og spille på nettet!

Med venlig hilsen

Kold aka IceMan.dk

Fra : Nis Deleuran

Dato : 06-02-02 11:53

Bemærk at adressen er www.counter-strike.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-02-02 13:14

"Nis Deleuran" skrev...
> Bemærk at adressen er www.counter-strike.dk

Tak for hjælpen begge to.
Lige et sidste spørgsmål: Jeg har, de sidste par dage, efter
jeg opdagede (!) at Quake 3 demo faktisk kunne gå på
nettet, opdaget at der er en vis forskel på at spille online
og på at spille mod pc'en.
Selv med et anstændigt ping på omkring 50 er der en
forsinkelse når man skyder. Den er vel bare 1/10sec
i forhold til når man spiller mod pc'en. Kan man gøre noget ved
det?
Det skal siges at alle medspillere bevæger sig uden at hakke.
På MS Gaming Zone er der ikke denne forsinkelse.
PS. Man kan vel ikke træne CS uden at gå online, vel?
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Nis Deleuran

Dato : 06-02-02 15:01

> Selv med et anstændigt ping på omkring 50 er der en
> forsinkelse når man skyder. Den er vel bare 1/10sec
> i forhold til når man spiller mod pc'en.

Nej, det lyder ikkke helt rimeligt...

..
> PS. Man kan vel ikke træne CS uden at gå online, vel?

S'føli'...Du kan spille det over LAN (local area network), eten mod nogle
andre, eller mod podbots (jeg har ikke selv prøvet dem, men har hørt en
masse godt om dem...), som nok kan downloades på www.fileplanet.com

Fra : Kasper Kirkegaard

Dato : 06-02-02 14:56

Der er en ny version af counter strike på vej, 1.4, så det kan godt være at
du skal vente lidt med at hente 1.3, hvis du henter over et alm modem... Jeg
ved ikke hvor lang tid der går inden at den kommer. Den vil sikkert også
komme i en update version, som du kan bruge hvis du alligevel har hentet
1.3...

"Kenneth Kold Johansen" <Kenneth_Kold_Johansen@net.dialog.dk> wrote in
message news:fc.0073fb6b03d90f8d3b9aca002b11043a.3d91181@net.dialog.dk...

Fra : Martin Christiansen

Dato : 06-02-02 17:16

Kasper Kirkegaard wrote:

> [...]
>ved ikke hvor lang tid der går inden at den kommer. Den vil sikkert også
>komme i en update version, som du kan bruge hvis du alligevel har hentet

Eller prøv at gå ned på det lokale biblotek, dem med bøgerne ;) , og kig
diverse pc-blade igennem for at se om de har en medfølgende cd-rom, og
om der eventuel er cs 1.3 på dem. Lån det med hejm og vupti har man
sparet en nats downloading.

Denne metode har jeg tidligere benyttet med held.

Med venlig hilsen
MArtin Christiansen
aka Somethimes

Fra : Pelle

Dato : 07-02-02 08:38

On Wed, 6 Feb 2002 14:55:55 +0100, "Kasper Kirkegaard"
<Kasper_LK@mail.dk> wrote:

> [...]
>ved ikke hvor lang tid der går inden at den kommer. Den vil sikkert også
>komme i en update version, som du kan bruge hvis du alligevel har hentet
Måske et dumt spørgsmål, men hvad vil man med CS, hvis man alligevel
kun har et modem?

Fra : Kenneth Kold Johanse~

Dato : 07-02-02 08:56

rere@hotmail.com writes:

>at
>Jeg
>Måske et dumt spørgsmål, men hvad vil man med CS, hvis man alligevel
>kun har et modem?

Bare lige til orientering, så vil CS 1.4 blive helt anderledes!
Nu skal man til at hente filerne online, for at kunne spille!
Det er pisseirriterende, at første gang man logger på, er den ca. ½-1 time
om at hente filerne, før man kan spille, og fremover går der mellem 1 og
10 min. fra du siger connect, og til du er klar til at spille!!!!

D.v.s. med et almindeligt modem bliver det fuldstændig umuligt at spille
CS fremover, når 1.4 kommer!

MEN jeg tror der går noget tid inden 1.4 kommer, betatesten kører i
hvertfald stadig på fuld tryk!

Kold