Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indscanning af negativer
Fra : kenneth petersen

Dato : 06-02-02 06:22

Findes der en scanner der kan scanne negativer ind i min pc uden at det
koster flere tusinde kr? Og i så fald kan i henvise med nogen links?!
På forhånd tak for hjælpen.

Kenneth Petersen
ICQ: 8506446

Fra : Poul Petersen

Dato : 06-02-02 09:12

"kenneth petersen" <kip1@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en scanner der kan scanne negativer ind i min pc uden at det
> koster flere tusinde kr? Og i så fald kan i henvise med nogen links?!
> [...]
Hvis du med negativer mener sort / hvide - kan du finde den allerbilligste
metode på min hjemmeside.
http://home19.inet.tele.dk/poulm

Venlig hilsen Poul Petersen.

Fra : Thomas Munk

Dato : 06-02-02 15:11

http://www.finnjensen.dk/dias%20scanner.htm

- denne koster ikke alverden, men skanner OK til prisen (har selv en). Den
må selvfølgelig ikke sammenlignes med meget dyrere professionelle scannere.
Man får jo - som bekendt - godt og vel hvad man betaler for. Men hvis man
godt kan finde ud af lidt manuel lys/farvejustering efter skanning, har man
til pengene et udemærket værktøj i denne scanner.

Fra : emj

Dato : 06-02-02 16:40

Thomas Munk skrev i <3c613937$0$89086$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>- denne koster ikke alverden, men skanner OK til prisen (har selv en). Den
>må selvfølgelig ikke sammenlignes med meget dyrere professionelle scannere.

Den kan sammenlignes med billeder taget med digitale cameraer med 4.1

>Man får jo - som bekendt - godt og vel hvad man betaler for. Men hvis man
>godt kan finde ud af lidt manuel lys/farvejustering efter skanning, har man
>til pengene et udemærket værktøj i denne scanner.

Den har i øvrigt et ganske udmærket skannerprogram med historik, lys
og kontrast justeringsværktøj, samt farve justering. Der er ligeledes
en indstilling for Lpi, hvorefter den så beregner hvilken PPI (DPI)
der skal skannes i.
Det lykkedes mig at tryne forhandleren ned i 2200 kr, og det er den
bestemt værd
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 06-02-02 23:16

Den ligner bestemt en Microtek
http://ww1.microtek.com/Europe-E/Web/Product.php?ThisPage=Scanners&Product=D
etail&P_Id=67
Den har ihvertfald fuldstændig samme dimensioner og specifikationer og så er
den lidt billigere hos shg.dk (men kender ikke firmaet)

Men hvis scanneren er god, så er det jo en interessant lav pris - det vil jo
hjælpe lidt på oprydningen

Jakob

Fra : Gert Hansen

Dato : 07-02-02 07:38

Ja - og hvis du bestiller den i Tyskland koster den kun 166 euro = ca. 1250
kr. Har selv en fra TechnikDirect (og det virker uden problemer).

GH

gert@mad.dk

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 07-02-02 08:00

det var dog et glimrende sted du fandt der - og hvis man ikke regner
transport med, så koster den 1248,- - det er immervæk noget billigere end de
2995,- de tager hos finnjensen.dk for den samme scanner.
Det skal bestemt overvejes

Jakob

Fra : HelloKitty

Dato : 10-02-02 13:44

Hejsa,
jeg vil bare oplyse, at den dér PrimeFilm Scanner har jeg set til ~1800 DKK
i Bingo Foto på Amagerbrogade. Ved ikke om rabatten gælder i samtlige Bingo
Foto-butikker.

Mvh.,
Jack

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 10-02-02 23:57

Mon ikke man kan tage et negativ med ned i bixen, samt den bærbare for lige
at se kvaliteten??
Men tak

Jakob