Skuespillere der ALTD har samme rolle.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 06-02-02 01:30

Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
der altid spiller den samme rolle.
Det er vel nemmest at finde frem til b-filmskuespillere såsom Michael
Dudikoff (en eller anden fyr der bliver jokket på og derefter tæsker dem
allesammen) og Steven Segal.
Jeg synes Johnny Deep havde lidt af det samme for år tilbage. Kikset
desillosioneret ung fyr med masser af problemer.
Alan Rickman: Altid ond som bare satan. Die Hard og Robin Hood
Brian Dennehy: Politimand, advokat eller privatdetektiv.
Selvfølgelig er der undtagelser, men der er da mange der nærmest er et
lighedstegn til en bestemt type.

Peter.

Fra : Zeki

Dato : 06-02-02 03:53

> Alan Rickman: Altid ond som bare satan. Die Hard og Robin Hood

Bestemt ikke enig. Rickman har tværtimod haft meget alsidige roller, lige
fra nobel gentleman i 'Sence and Sensibility' til frisør i 'Blow Dry' over
til irsk præsident i 'Michael Collins'.

Zeki

Fra : Mogens

Dato : 06-02-02 07:24

On Wed, 6 Feb 2002 03:52:39 +0100, "Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote:

>Bestemt ikke enig. Rickman har tværtimod haft meget alsidige roller, lige
>fra nobel gentleman i 'Sence and Sensibility' til frisør i 'Blow Dry' over
>til irsk præsident i 'Michael Collins'.

Og Brian Dennehy spillede en alien i Coccoon.
Han har også spillet skurk i et par film som jeg ikke lige
kan huske titlerne på.

Mvh Mogens

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 06-02-02 10:26

"Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote in message

> Og Brian Dennehy spillede en alien i Coccoon.
> Han har også spillet skurk i et par film som jeg ikke lige
> kan huske titlerne på.

samt forretningsmand i 'Tommy Boy'.

Caz

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-02-02 09:55

Zeki <zeki@NOSPAMimage.dk> escribió en el mensaje de noticias
AT088.330$5L3.56222@news010.worldonline.dk...

> [...]
lige
> fra nobel gentleman i 'Sence and Sensibility' til frisør i 'Blow Dry'

Alan Rickman faldt ogsaa mig i ojnene, Han skal da ogsaa naevnes som
snobbet brittisk skuespiller i Galaxy Quest.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Schjelde

Dato : 06-02-02 09:57

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse

> Bestemt ikke enig. Rickman har tværtimod haft meget alsidige roller, lige
> fra nobel gentleman i 'Sence and Sensibility' til frisør i 'Blow Dry' over
> til irsk præsident i 'Michael Collins'.

Samt engel i "Dogma"

David

Fra : Sadat

Dato : 06-02-02 07:27

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Brian Dennehy: Politimand, advokat eller privatdetektiv.
> Selvfølgelig er der undtagelser, men der er da mange der nærmest er et

Jim Carrey er altid den skøre/åndsvage/sjove i alle hans film, men han
skulle vidst komme ud med en ny seriøs film her snart.

Mel Gibson efter Braveheart har lavet flere film der ligner den og der er en
til på vej som bare handler om 2. Verdenskrig :(

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die young

Fra : Zeki

Dato : 06-02-02 08:16

> Jim Carrey er altid den skøre/åndsvage/sjove i alle hans film, men han
> skulle vidst komme ud med en ny seriøs film her snart.

Du tænker på 'The Majestic' (http://us.imdb.com/Title?0268995)
'The Truman Show' og 'Man in the Moon' var så absolut også seriøse roller.

> Mel Gibson efter Braveheart har lavet flere film der ligner den og der er
en
> til på vej som bare handler om 2. Verdenskrig :(

Hmm, 'The Patriot' var den eneste (ud af 8-9 film efter 'Braveheart') der
mindede om samme rolle.
'We were Soldiers' foregår i øvrigt i Vietnam-krigen, ikke WW2.

Zeki

Fra : Wertigo

Dato : 06-02-02 16:23

Zeki <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sL488.340$5L3.60725@news010.worldonline.dk...

> Du tænker på 'The Majestic' (http://us.imdb.com/Title?0268995)
> 'The Truman Show' og 'Man in the Moon' var så absolut også seriøse roller.

Selvfølgeligt var de roller i seriøse film, men i Truman Show får han helt
sikkert chancen for at skabe sig, og MOTM er en biopic om en komiker. At
manden gør det fremragende i begge roller - især MOTM - betyder ikke, at han
ikke er den 'skøre/åndsvage/sjove' i filmene. SVJV er The Majestic dog mere
et klassisk 'drama' (i betydningen ikke-komedie), men den er vist ikke
specielt god.

MvH Mikkel

Fra : n k p

Dato : 07-02-02 05:01

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> Mel Gibson efter Braveheart har lavet flere film der ligner den og der er
en
> til på vej som bare handler om 2. Verdenskrig :(

"We Were Soldiers" foregår i Vietnam, og er forresten en fremragende film.

Fra : Wolfgang

Dato : 06-02-02 09:18

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.

Hmm, jeg får nok slag for dette, men jeg synes altid Meryl Streep spiller
det samme lidt forvirrede og lidt forsagte kvindemenneske. Det gør hun da
bestemt også godt, men kan hun også levere andet?

/w

Fra : David Schjelde

Dato : 06-02-02 10:18

"Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet> skrev i en meddelelse
> [...]
> det samme lidt forvirrede og lidt forsagte kvindemenneske. Det gør hun da
> bestemt også godt, men kan hun også levere andet?

"The River Wild" (mener jeg den hedder)

Her spiller hun en lidt mere slagfærdig mutter.

David Schjelde

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 06-02-02 12:07

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message
> "Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet> skrev i en meddelelse

> skuespillere

> "The River Wild" (mener jeg den hedder)
>
> Her spiller hun en lidt mere slagfærdig mutter.

Og Ironweed, der spiller hun en kvindelig bums... meget overbevisende.

Jacob

Fra : Betin@

Dato : 10-02-02 20:46

dauis@yahoo.com skrev...
> "Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet> skrev i en meddelelse
>
> "The River Wild" (mener jeg den hedder)
>
> Her spiller hun en lidt mere slagfærdig mutter.

Og i ...hmm...kan ikke lige huske titlen men den hvor hun får evigt liv
sammen med Goldie Hawn og Bruce Willis, en ganske morsom film, og vel
egentlig også Hundjævelen der er hun også morsom.

Betin@

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-02-02 21:24

"Betin@" <betina@leverpostei.com>
> Og i ...hmm...kan ikke lige huske titlen men den hvor hun får evigt liv
> sammen med Goldie Hawn og Bruce Willis, en ganske morsom film,

"Døden klæ'r hende".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-02-02 09:31

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.

Nikolaj Bo Larsen er vel et godt bud fra vores egen andedam.

/Nikolaj

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 06-02-02 09:39

> Nikolaj Bo Larsen er vel et godt bud fra vores egen andedam.
>
> /Nikolaj

Det blev vist lidt for meget egen andedam, for du mener vel Thomas Bo Larsen

Nicolai

Fra : nikolaj borg

Dato : 06-02-02 15:03

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> wrote in message
> Det blev vist lidt for meget egen andedam, for du mener vel Thomas Bo
Larsen

Nej, jeg mener Nikolaj Bo Larsen, ham der altid spiller cykelrytter:

http://www.cyclingworld.dk/UK/NicolajBo_uk.htm

Ok, Thomas Bo Larsen er vel også meget dækkende :)

/Nikolaj

Fra : Thomas

Dato : 06-02-02 09:46

Peter Fleinert wrote:

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.

Hvis man tænker på skuespillere, som i alle deres roller opfører sig på samme
måde, falder mine tanker på:

Tommy Lee Jones
Robin Williams
Sandra Bullocks
Ham-der-fresh-prince-of-bel-air-som-jeg-ikke-lige-kan-huske-hvad-hedder

Mvh,
Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-02-02 10:01

Thomas <noreply@toemail.th> escribió en el mensaje de noticias
3C60ED58.C42F118D@toemail.th...

Ham-der-fresh-prince-of-bel-air-som-jeg-ikke-lige-kan-huske-hvad-hedder

Hvem er Will Smith?

Er der ikke en der brygger en Jepardy film-quiz sammen til gruppen?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-02-02 10:04

Lars Hoffmann skrev:

> Er der ikke en der brygger en Jepardy film-quiz
> sammen til gruppen?

Eller for den sags skyld til det rigtige Jeopardy, der nu modtager
kategorier fra seerne.(http://jeopardy.tv2.dk/)

--
Mvh. Peter

Fra : Zeki

Dato : 06-02-02 10:22

> Eller for den sags skyld til det rigtige Jeopardy, der nu modtager
> kategorier fra seerne.(http://jeopardy.tv2.dk/)

eller prøv Sony's egen online multiplayer her:

http://jeopardy.station.sony.com/play.jsp

....hours of fun!

Zeki

Fra : Martin Møller

Dato : 06-02-02 10:34

Peter Fleinert wrote:

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.
[...]
> Selvfølgelig er der undtagelser, men der er da mange der nærmest er et
> lighedstegn til en bestemt type.

Philip Baker Hall spiller stort set altid en højstående embedsmand, som en
hovedperson på en eller anden måde skal konsultere. Han er ikke den mest
kendte skuespiller, men jeg har efterhånden set ham i så mange film, at jeg
lige ville tjekke hvem han var. I kender ham når i ser ham.

http://us.imdb.com/Name?Hall,+Philip+Baker

--
Mvh. Martin

Fra : Peter Fleinert

Dato : 06-02-02 11:06

Kom lige i tanke om Ronny Cox han har i mange film været præsident, eller
bestyrelsesmedlem. Der har selvfølgelig værtet mange andre roller hvor han
slet ikke er den type, men hvis man ser på IMDB under de TV serier han har
været med i er der en tendes til det samme. Ronny Cox er næsten lig med en
autoritær person.
Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-02-02 12:17

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> writes:

> Selvfølgelig er der undtagelser, men der er da mange der nærmest er et
> lighedstegn til en bestemt type.

Ja, og de er ofte meget populære i de roller. Tom Cruise havde samme
situation i starten af sin karriere: Talentfuld, ung mand, der
handlede imod autoritetsfigurernes krav og fik ret til sidst.

I Danmark har vi da i øvrigt også nogle stykker:

Holger Juul Hansen: Meget ofte læge eller bankmand.

Emil Hass Christensen: Meget ofte dommer eller sagfører.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Thomas

Dato : 06-02-02 12:57

"Peter B. Juul" wrote:

> I Danmark har vi da i øvrigt også nogle stykker:
> Holger Juul Hansen: Meget ofte læge eller bankmand.
> Emil Hass Christensen: Meget ofte dommer eller sagfører.

Hvad med:

Sofie Gråbøl: Meget ofte nøgen.

Mvh,
Thomas

Fra : Torben Larsen

Dato : 06-02-02 13:10

"Thomas" <noreply@toemail.th> wrote in message
> Sofie Gråbøl: Meget ofte nøgen.

Ja, og meget ofte har hun spillet 15-20 årig nøgen pige......

Torben

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 06-02-02 23:39

In article <3C6119F7.27F20D32@toemail.th>,
Thomas claimed the following:

> Hvad med:
>
> Sofie Gråbøl: Meget ofte nøgen.

Trine Dyrholm - altid mindst en scene med bar overkrop.

--
Anders Vind Ebbesen
"Not all drugs are good, now. Okay? Some of em are great. Just gotta know your

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 06-02-02 17:59

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> I Danmark har vi da i øvrigt også nogle stykker:
>
> Holger Juul Hansen: Meget ofte læge eller bankmand.
>
> Emil Hass Christensen: Meget ofte dommer eller sagfører.

Torben Jensen, dansk films svar på Dennis Hopper : altid skurk/ucharmerende

Mvh Mads

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-02-02 01:29

On 06 Feb 2002 12:17:12 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>I Danmark har vi da i øvrigt også nogle stykker:

Thomas Bo Larsen - stenertype/småkriminel (Sidste Time, Ondt Blod,
Pusher, De Største Helte, Festen - kan ikke huske hvad, han spiller i
Blinkende Lygter)

--
- Peter Brodersen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 08-02-02 14:48

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Thomas Bo Larsen - stenertype/småkriminel (Sidste Time, Ondt Blod,
> Pusher, De Største Helte, Festen - kan ikke huske hvad, han spiller i
> Blinkende Lygter)

I Blinkende Lygter er han en af de idioter, der prøver at røve restauranten.

Jacob

Fra : n k p

Dato : 07-02-02 05:04

John Wayne spiller altid cowboy

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-02-02 02:09

"n k p" <XXXtreforkXX@XXXXyahooXX.XXXcomXXX> writes:

> John Wayne spiller altid cowboy

Undtagen når han spiller soldat.

Eller politimand.y
--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-02-02 09:03

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> escribió en el mensaje de
noticias m3g047zeui.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Undtagen når han spiller soldat.
>
> Eller politimand.y

Mener at have set ham som kaegerpilot engang.
Jojo, bestemt en alsidig herre.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-02-02 09:36

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> escribió en el mensaje de
noticias a4ai63$mul$1@newsreader.mailgate.org...

> Mener at have set ham som kaegerpilot engang.

Der skulle have staaet "Jaegerpilot", jeg aner ikke hvad en kaegerpilot
er

Fra : Magnus

Dato : 12-02-02 20:30

> Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> escribió en el mensaje de
> noticias m3g047zeui.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Mener at have set ham som kaegerpilot engang.
> Jojo, bestemt en alsidig herre.

Nu har han jo ogaså spillet Genghis Khan i http://uk.imdb.com/Title?0049092
men jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten af filmen, da jeg ikke har set
den.

Af andre som næsten kun har spillet samme rolle er der jo Jason Mewes, der
nu har spillet Jay Phat Buds i alt hvad Kevin Smith har været i nærheden af,
plus Scream 3.

mvh Magnus

Fra : Windom Earle

Dato : 06-02-02 13:11

Hvad med Michael Douglas? Han er da ofte en rig & hård businessmand. Han har
altid den samme "personlighed" i rollerne, som jeg ikke lige kan sætte
præcise ord på, men han er ikke en meget "svingende" skuespiller. Altså han
er ikke typen der spiller dyb seriøs drame og vanvittig humor vel? eller har
jeg overset en/nogle film?

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 06-02-02 15:39

"Windom Earle" <not_giving_away_my_@ddress.com> writes:
> [...]
> er ikke typen der spiller dyb seriøs drame og vanvittig humor vel? eller har

En del.

One Night at McCool's (lejemorder)
Wonder Boys (støvet akademiker)
Falling Down (knækket mand)
Black Rain / Basic Instinct (strisser)
War of the Roses (fraskilt)
Chiny Syndrome (kameramand!)

Osv osv. "Rig & hård businessman" - du skal vist se nogle flere
Michael Douglas film.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Windom Earle

Dato : 06-02-02 17:49

Hmmm jeg har faktisk set dem alle, men jeg tænkte slet ikke på den. Jeg
husker ham bare mest i den rolle, som han jo også HAR spillet nogle gange
Men ja, du har ret.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 06-02-02 23:43

In article <a3r6hf$17n2$1@news.cybercity.dk>,
Windom Earle claimed the following:
> [...]
> er ikke typen der spiller dyb seriøs drame og vanvittig humor vel? eller har

Så vidt jeg husker, falder disse film udenfor:
Ghost and the Darkness
War of the Roses (hmmm, der er han vist også businessmand)
Jewel of the Nile

Fra : Jeppe

Dato : 06-02-02 14:35

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.

Seinfeld!

Fra : Tommy Olsen

Dato : 06-02-02 15:10

On Wed, 06 Feb 2002 01:29:31 +0100, Peter Fleinert wrote:

> [...]
> advokat eller privatdetektiv. Selvfølgelig er der undtagelser, men der
> er da mange der nærmest er et lighedstegn til en bestemt type.

Og så er der jo politimanden fra Die Hard. Han spiller stort set altid
sådanne roller, og det står faktisk også på IMDB:

   "Commonly plays a police officer in movies and tv shows. .."

http://us.imdb.com/Name?VelJohnson,+Reginald

--
/Tommy Olsen
Registered Linux-user: #124049

Fra : Wertigo

Dato : 06-02-02 19:11

Tommy Olsen <spam@linuxhq.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3rde9$1lib$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> sådanne roller, og det står faktisk også på IMDB:
>
> "Commonly plays a police officer in movies and tv shows. .."

Jeg så lige Dancer in the Dark forleden, og der slog det mig, at jeg
egentligt forbandt David Morse med roller som politimand el. lig. Her tænker
jeg på ellers så forskellige film som Forhandleren, Den grønne mil & Dancer
in the Dark; i The Rock er han major. Måske ser jeg ham blot i de forkerte
film...

Så er der Tom Sizemore, der oftest spiller en hårdkogt rolle, hvor han enten
er forbryder eller soldat. Tidligst i karrieren så man ham mest i de første,
men efter Saving Private Ryan har han også optrådt i Pearl Harbor og Black
Hawk Down.

I Coen-brødrenes film spiller Steve Buscemi stort set altid en rolle, hvor
han dør! I andre film er han som regel det morsomme sidekick eller kun med i
en cameo-optræden.

MvH Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-02-02 00:03

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> writes:

> Jeg så lige Dancer in the Dark forleden, og der slog det mig, at jeg
> egentligt forbandt David Morse med roller som politimand el. lig.

For mig vil han altid være den falske læge fra St. Elsewhere.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Lars Josephsen

Dato : 08-02-02 20:57

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> For mig vil han altid være den falske læge fra St. Elsewhere.

Falsk?! Han havde da bestået sin lægeeksamen. At det så var fra et
skummelt universitet i Sydamerika er en anden sag.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-02-02 16:26

Peter Fleinert skrev:

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem
> til skuespillere der altid spiller den samme rolle.

Ja, god idé! Her er lidt flere forslag:

Vincent Schiavelli
http://www.digitalhit.com/globes/gg56/gg56-0541x1.jpg
Med sit karakteristiske udseende spiller han ofte skumle typer, typisk
'mad scientist', doktor eller badguy.

Jackie Chan
http://us.imdb.com/Name?Chan,+Jackie
Oplagt kandidat. Spiller altid lettere klodset, bundærlig og fuld af
humor. Han er modig, men altid underdanig. Og så selvfølgelig mester i
kampkunst. Der er dog enkelte undtagelser. I Thunderbolt er han fx
overraskende alvorlig, og i den romantiske Gorgeous er han tough
businessman.

Lisa Kudrow
http://us.imdb.com/Name?Kudrow,+Lisa
Dum blondine i fx komedieserien Friends, Hanging Up og Romy and
Michele's High School Reunion. Hun bliver i øvrigt 40 næste år(!)

Rick Moranis
http://us.imdb.com/Name?Moranis,+Rick
Spiller altid bøvet, klodset og wimpy eller nørdet. Var i øvrigt
fabelagtig i Little Shop of Horrors.

Shannon Elizabeth
http://us.imdb.com/Name?Elizabeth,+Shannon
Ofte dum, billig og intrigant tøs.

Jeremy Irons
http://us.imdb.com/Name?Irons,+Jeremy
Har ganske vist spillet mange forskellige roller, men er superb som
manisk skurk.

Finn Nørbygaard
http://us.imdb.com/Name?N%F8rbygaard,+Finn
Er altid en hyklerisk, sølle person. Af og til også i de film, han
medvirker i.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 06-02-02 16:53

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote in message
> Finn Nørbygaard
<snippet>
> http://us.imdb.com/Name?N%F8rbygaard,+Finn
> Er altid en hyklerisk, sølle person. Af og til også i de film, han
> medvirker i.

oh boy! Åge huserer vel ikke i denne NG osse?

Caz

Fra : Rune Zedeler

Dato : 06-02-02 16:49

Peter Fleinert wrote:

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.

Altid og altid er nok en grov generalisering i dette tilfælde, men jeg
synes da lige, at vi her bør nævne, at Hugo Weaving på det sidste har
haft et par roller som et ikke-menneske, der opfatter menneskeracen som
mindreværdig, forældet og dødsdømt.

-Rune

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 06-02-02 17:29

Demi Moore:

Spiller altid/ofte en stærk kvinde for hvem det er synd for og derfor må gå
så gruelig meget igennem for til sidst at komme ud på den anden side som en
endnu stærkere kvinde og/eller mor.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Carsten Mathiasen

Dato : 06-02-02 21:37

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.

Jeg vil da lige nævne Dennis Franz
(http://uk.imdb.com/Name?Franz,+Dennis)

Han har da stort set ikke spillet andet end politimand i de sidste mange
år. Nok mest kendt fra TV, bl.a Hill Steeet Blues og senest i NYPD Blue)

CarstenM

Fra : Mogens

Dato : 06-02-02 22:29

On Wed, 6 Feb 2002 21:36:59 +0100, Carsten Mathiasen
<carstenm@NOSPAMmips.com> wrote:

> [...]
>
>Han har da stort set ikke spillet andet end politimand i de sidste mange
>år. Nok mest kendt fra TV, bl.a Hill Steeet Blues og senest i NYPD Blue)

Han har også spillet voldelig ægtemand der blir myrdet af konen, men
det var godtnok i en musikvideo med Dixie Chicks ( Goodbye Ed ),
så det tæller jo nok ikke rigtigt.

Mvh Mogens

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-02-02 00:05

> Selvfølgelig er der undtagelser, men der er da mange der nærmest er et
> lighedstegn til en bestemt type.

Brion James - æret være hans minde.

Mark
His ass is so tight, when he farts only dogs can hear it.
Lenny Nero "Strange Days"

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 07-02-02 12:45

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.

Hvad med J.T. Walsh, han er altid bad guy.

Caz

Fra : Piotr Duda-Dziewierz

Dato : 08-02-02 00:31

> Her mener jeg det kunne være skægt om man kune finde frem til skuespillere
> der altid spiller den samme rolle.
> Peter.

Med fare for hug:

Sean Connery

Fra ca. "I Rosens Navn" og frem har han for mig at se altid været
karakteriseret i bedrevidende "mentor" roller. Håber at blive belært med
gode undtagelser?

Tråden er for mig at se en ret omfattende kategorisering for det er ret få
skuespillere som får meget varierenede roller? Det er vel derfor at men kan
tale om typeskuespillere. Det er vel derfor man kaster folk til bestemte
roller med bestemte foruddannelser om hvordan de "er".

[P!]

Fra : Esben

Dato : 10-02-02 13:54

Michael Madsen spiller for det meste den samme type - selv i den der nye
Michael Jackson video.

--
Esben

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-02-02 20:28

Jeg har set ham i Donnie Brasco og Reservoir Dogs.
Så langt har du ret, jeg ser ikke MJ videoer, men vil gerne vide hvilke
andre film du mener, da jeg er ret vil med ham.
Venligst Kevin

I øvrigt var der en der gjorde det samme og gik ned på det nemlig Meryl
Streep, hvilket jeg af samme årsag nok ikke vil begræde.

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 10-02-02 21:23

Robert de Niro: Han spiller stort set altid samme type, kriminel mafiagut.

--
Mvh. Rene
Sælges: Sort Aavik A4