Skærme
Fijala 3554
Hitachi skærm vs. Sony skærm
Fra : Christian

Dato : 06-02-02 00:53

Hey!

Jeg står i valget mellem at købe en 17" sony eller en 19" Hitachi CM721FET..
Specifikationerne på sony'erne lyder ca. sådan her: 17" / 1280x1024 / 0,24dp
/ 3 Years
hvorimod hitachien har følgende: 0.19mm Horizontal Mask Pitch / 1600 x 1200.
Altså en ret stor forskel i dot pitch'en egentlig...

Hvad vil I råde mig til at købe??

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Christian

Dato : 06-02-02 00:56

De nærmere specifikationer på hitachi kan ses her:
http://www.hitachimonitors.com/html/_______19__cm721fet.html

og Sony'erne kan ses her:
http://www.sony-cp.com/eng/displays/fd-trinitron/frames.html

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-02-02 01:18

Christian wrote:

> [...]
> hvorimod hitachien har følgende: 0.19mm Horizontal Mask Pitch / 1600 x 1200.
> Altså en ret stor forskel i dot pitch'en egentlig...

Sony'en. Heller god mindre skærm end en halvgod stor.

Du kan ikke sammenligne pitch på de to skærme da Hitachi måler på en
måde som er lidt imod normal standard som giver flotte tal.

Mvh

Bruno

Fra : PT

Dato : 11-02-02 00:19

Jeg sidder her med en Hitachi CM772. For de fleste er Sonyen nok et bedre
valg, men hvis tekst skarphed/fokus er noget du går meget op i(det gør jeg
feks.) så er Hitachien helt sikkert bedst.
Jeg ved dog ikke hvordan CM721 skærmen er i forhold til CM772.