VIAG Intercom??
Fra : Invisible Man

Dato : 05-02-02 23:23

Hejsa...

Jeg har lige pludselig fået en sms hvor der stod noget i retning af Welcome to
VIAG Intercom. For nation blah-blah dial blah-blah etc etc. Hvad er det for
noget? Jeg søgte efter det på nettet, og der står at det er noget tysk noget.
Jeg fik beskeden da jeg stod på Gedsers sydspids - Danmarks sydligste punkt -
er det noget med det?

mvh.
---i.m.

Fra : Anders HJ

Dato : 06-02-02 00:04

> [...]
noget.
> Jeg fik beskeden da jeg stod på Gedsers sydspids - Danmarks sydligste

Nogle operatører har sådan noget at man får en SMS fra dem når man roamer på
deres net. Meget smart, for der er tit nyttig info som f.eks. alarm-nr i det
pågældende land.

Anders

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-02-02 17:32

Anders HJ skrev:

>Nogle operatører har sådan noget at man får en SMS fra dem når man roamer på
>deres net. Meget smart, for der er tit nyttig info som f.eks. alarm-nr i det
>pågældende land.

Det har jeg ikke hørt om før - men som du selv siger, så er det
virkelig genialt. Bare man kun modtager den SMS ÉN gang, og ikke hver
gang man kommer ind på deres net.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Jesper K.A.

Dato : 06-02-02 17:41

> Det har jeg ikke hørt om før - men som du selv siger, så er det
> virkelig genialt. Bare man kun modtager den SMS ÉN gang, og ikke hver
> gang man kommer ind på deres net.

Ja det ville da være drabeligt hvergang man kommer forbi Gedsers sydspids
at få den samme sms ............ ArRgHh

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-02-02 21:42

Nu er det nok kun sikringsskifteren på marinestationen der kommer forbi
derude... og så kragerne...
Men jeg tror iøvrigt at man vil få den hver gang man roamer "ind" på Viag's
net...

Fra : Claus Rolsted

Dato : 07-02-02 11:19

> Det har jeg ikke hørt om før - men som du selv siger, så er det
> virkelig genialt.

Ja, ret smart. Jeg oplevede det selv, da jeg stod ud af flyveren på Kreta og
tændte min tlf.

> Bare man kun modtager den SMS ÉN gang, og ikke hver
> gang man kommer ind på deres net.

Jeg modtog ikke sms'en mere end én gang i de to uger, jeg var på Kreta,
selvom jeg skiftede netudbyder flere gange dernede (pga. blind-spots o.l.)

Claus Rolsted

Fra : jan steen sørensen

Dato : 08-02-02 07:19

"Invisible Man" <invisible_man@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget.
> Jeg fik beskeden da jeg stod på Gedsers sydspids - Danmarks sydligste

Ja, du skal regne med at du får en SMS hver gang du "besøger" nettet i det
pågældende land - du vil ikke få mere end een SMS hvis du f.eks er i
Tyskland (VIAG - tysk 1800 operatør) i en hel uge. Kun første gang du
besøger dem - dog vil du få SMS f.eks. hver dag hvis du kører i
grænseområdet, dvs. hver gang du bliver registreret i deres system.

Bemærk: når du får en SMS er det også sandsynligt at du kører på deres net
(læs: international roaming til ca 10/kr.min. - ved evt. opkald vil du blive
fakureret minimum et helt minut!!!! )

Hvis du da modtager opkald vil det typisk være mellem 1 til 4 kr i minuttet
(debiteret pr. sekund)

Check evt. HVILKE listen med "fortrukne net" på dit SIM-kort er sat op til -
det kan ændres og evt. helt fjernes med de fleste Ericsson telefoner!

Jan