fjerne startside
Fra : LINDSTRØM

Dato : 05-02-02 23:39

En af mine venner skulle være morsom og bad mig gå ind på www.bgbank.com
(hold jer væk)og checke nogle ting. Det viste sig at være en xxx-side og
ikke bg-bank. Nå men jeg var så åndsvag at klikke mig ind på en af de
muligheder den listede.Så åbnede den en sværm af xxx-sider som jeg tog en
f.... tid at lukke ned fordi nye poppede op.
Herefter starter min explorer nu altid op med en virkelig klam side med en
tilsyneladende mindreårig afklædt pige.
Nej det er ikke bare og gå ind i funktioner og derefter indstillinger og
sætte adresse på min foretrukne startside! Explorer bliver ved genstart af
maskinen ved med at begynde med den latterlige side. Siden har åbenbart
afgivet information et eller andet sted, som sikrer at den på trods af min
handling alligevel fortsat er startside i explorer.
Hvad skal jeg gøre?

mange hilsner

Lindstrøm

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 05-02-02 23:40

"LINDSTRØM" <DSL47510@VIP.CYBERCITY.DK> escribió en el mensaje
> Hvad skal jeg gøre?
Prøv indstillinger/programmer, der sidder en knap forneden, som hedder
noget i retning af: Genskab web-indstillinger.
thomas

Fra : LINDSTRØM

Dato : 06-02-02 07:41

Det har jeg også været omkring. Næeh det er et eller mere finurligt, der
skal til for at løse problemet. Explorer får åbenbart startsideinformation
fra et eller andet sted jeg ikke kan finde. Og det eneste løsningsforslag
jeg efterhånden kan komme i tanke om efter at have brugt timer på det her
er, format c: suk suk

Fra : Gjøl

Dato : 06-02-02 13:20

"LINDSTRØM" <DSL47510@VIP.CYBERCITY.DK> skrev i en meddelelse

(SNIP)
> er, format c: suk suk
Er det ikke nemmere at afinstallere browseren først og så geninstallere den. En
formatering lyder så voldsomt.

Hejsa

Fra : Jakob M

Dato : 06-02-02 13:25

> Er det ikke nemmere at afinstallere browseren først og så geninstallere
den. En
> formatering lyder så voldsomt.

Hvordan vil du afinstallere IE ?. I Tilføj/Fjern menuen i kontrolpanel kan
du kun reparere og gendanne tidligere konfiguration.

Mvh
Jakob

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-02-02 13:47

"LINDSTRØM" skrev
> [...]
min
> handling alligevel fortsat er startside i explorer.

Du skal gå i kontrolpanel / internet-indstillinger og ændre startsiden
dér. Hvis du allerede har IE åbnet kan du ikke ændre den...
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Michael Petersen

Dato : 06-02-02 15:33

> [...]
> afgivet information et eller andet sted, som sikrer at den på trods af min
> handling alligevel fortsat er startside i explorer.

Siden har ganske sikker ændret i din registreringsdatabase. Prøv at åbne
regedit og lav en søgning på hjemmeside adressen og se om du ikke kan finde
en post der resetter din startside hvergang du starter op.

Michael

--
----
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : LINDSTRØM

Dato : 06-02-02 17:27

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
finde
> en post der resetter din startside hvergang du starter op.

Mange tak for forslaget.
Det er netop, hvad jeg har gjort, men uden succes. Sagt med andre ord har
jeg via søgningen i regestreringseditoren kun fundet den uønskede add. som
default på startpage, hvad jeg selvfølgelig har ændret samt under
////explorer, main. Men det ændrede ikke det forhold, at den alligevel
starter med den ønskede side
Kan man forestille sig, at add. på den uønskede startside figurerer under
andet navn et eller andet sted således, at den ikke umiddelbart lader sig
afsløre?
Jeg er ved at være bange for, at jeg har vundet en lørdag foran min PC.

Lindstrøm

Fra : Gevaldi

Dato : 06-02-02 17:26

"LINDSTRØM" <DSL47510@VIP.CYBERCITY.DK> skrev i en meddelelse news:a3rkvq$25jf$1@news.cybercity.dk...

Det kunne jo være der var kommet noget
spyware på din pc, som Ad-Aware kan
finde og slette.
Du kan hente programmet her:
http://www.lavasoft.de/aaw/

/Gevaldi

Fra : Gevaldi

Dato : 06-02-02 16:24

"LINDSTRØM" <DSL47510@VIP.CYBERCITY.DK> skrev i en meddelelse news:a3pmdf$1vve$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> (hold jer væk)og checke nogle ting. Det viste sig at være en xxx-side og
> ikke bg-bank. Nå men jeg var så åndsvag at klikke mig ind på en af de

Og hvad kan man så lære af det.

Det er jo nøjagtig samme måde man
får virus ind på sin pc, ved at være:
Citat:
"Nå men jeg var så åndssvag at klikke mig
ind på en af de muligheder den listede".

Jeg kan trøste dig med at jeg har afprøvet
linket, men jeg klikkede "annuller" og samtidig
havde jeg en popup killer, så du må lære at
styre din nysgerrighed når du surfer og når
du modtager mails med vedhæftede filer.

/Gevaldi