Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativ scanner
Fra : Jakob S. Køster

Dato : 05-02-02 23:16

Hej gruppe.

Jeg har brug for at få ryddet op i alle mine negativer, og har samtidigt
tænkt mig at digitalisere dem, og har derfor brug for en negativ-scanner.
Er der nogen der ved hvor en sådan kan lejes/lånes? og det med at gå i
fotoforretningen er nok ikke så godt med flere tusind negativer.

Jakob

Fra : HelloKitty

Dato : 05-02-02 23:28

Oftest spurgt spørgsmål. (?) Du kan overveje at købe en decideret
negativ/diasskanner i Bingo Foto til 3889 DKK. Mærket er Minolta Dual Scan
II. Tjek deres online tilbudsannonce i pdf-fil. I phototeam.dk kan du købe
en Kodak RFS Scanner, der er reduceret fra 13000 til 3500 DKK. Er dog
sigende langsom med tilhørende software, og man skal sende en klage til
Kodak for at få ny software (Silverfast). Til sidst men ikke mindst, hvis du
fortalte hvor du bor, så kan det være, at den nærmeste ejer af en
negativscanner i dk.fritid.foto kan låne dig en scanner, evt. for et
symbolsk beløb?

Mvh.,
Jack

Fra : Per F Andersen

Dato : 05-02-02 23:31

> [...]
> Er der nogen der ved hvor en sådan kan lejes/lånes? og det med at gå i
> fotoforretningen er nok ikke så godt med flere tusind negativer.

hej jakob
Der er flere gange blevet efterlyst at leje en scanner her i gruppen. Og det
kan vist ikke lige lade sig gøre. Det billigste ville nok være hvis du kunne
enes med een om at købe/dele en scanner. Men når det nu er flere tusinde
negativer, lyder det som et voldsomt tidskrævende projekt , som godt kunne
fortjene sin egen scanner. Nu ved jeg jo ikke om du vil indscanne i højeste
professionelle kvalitet, men hvis du kunne nøjes med brugbare/acceprtable
løsninger tror jeg, at du vil kunne købe en rimelig negativscanner for ca.
3000 - 4000 kr.
mvh Per

-----
Se mine Indiensbilleder på http://www.worldonline.dk/~perfa
http://www.grafolog.dk

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 06-02-02 19:31

Tanken med egen scanner har absolut slået mig - jeg skal bare lige have
røvet en bank først - eller fundet et penge træ.
Men det ku´ jo være at en eller anden i gruppen ville leje sin ud.

Men tak for svarene
Jakob