Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dims
Fra : Johnny K.

Dato : 05-02-02 22:45

Jeg mangler en dims så jeg kan sætte min blits på mit kamerastativ
sammen med en paraply.
Jeg har forhørt mig ved flere fotohandlere og hvis sådan en dims kan
skaffes koster den 400-500kr. Nu skal jeg bruge 2 stk men det er jo
helt vilds 1000kr !!!!

Hvad gør andre ?

Mvh
Johnny

Fra : Klaus

Dato : 05-02-02 23:09

"Johnny K." <jok@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| Jeg har forhørt mig ved flere fotohandlere og hvis sådan en dims kan
| skaffes koster den 400-500kr. Nu skal jeg bruge 2 stk men det er jo

Før i tiden kunne blitzsko købes løse for få kroner. Kunne så skrues på et
eller andet man flikkede sammen til at holde paraplyen.
Klaus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-02-02 23:25

"Johnny K." wrote:

> [...]
> Jeg har forhørt mig ved flere fotohandlere og hvis sådan en dims kan
> skaffes koster den 400-500kr. Nu skal jeg bruge 2 stk men det er jo

Det lyder godt nok dyrt, er du sikker på at du handler hos en seriøs
fotohandler, det burde være en "hama-dims" til under 100 kr.

Hvis du er lidt fingersnild, så laver du den selv, du skal ha' fat en
lille klods aluminium, i den skal der bores 3 huller, to af dem skal der
skæres gevind i, lidt fileri, og en fingerskrue, så er den hjemme.

Enhver der arbejder i en metalvirksomhed, kan fuske et par dims'er i en
frokostpause...:)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-02-02 23:40

Niels Ebbesen wrote:

> Det lyder godt nok dyrt, er du sikker på at du handler hos en seriøs
> fotohandler, det burde være en "hama-dims" til under 100 kr.

Jeg har lige været inde på Hama's web-site, de har en avanceret dims der
kan vippe og dreje, og som incl. en hvid paraply koster 533 piskeslag.

Men hvis du bruger et alm. kamerastativ, så kan det jo vippe og dreje.

Fra : Langgaard

Dato : 06-02-02 15:54

Hej

På alle kameraer er der en blitssko, så i fotohandlerens skuffe med defekte
kameraer er der muligheder.

Disse kameraer kan så monteres på stativ så de holder dine flash (gratis) !

Din "fotohandler" gider nok ikke at undersøge sagen, men der er mange
løsninger på dit problem, meget billigere end det du nævner.

Her er en Hama til ca 80,-

http://www.technikdirekt.de/main/page.asp?

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-